Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 maj 2025, 22:45

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: kbh
hej

Jeg har lige monteret større indsuningsrør på turbo inlet og har også installeret et størrer (ca 1cm) hus på min MAF sensor.

fordi:
jeg har større turbo + dysser og den kan ikke måle højt nok så fik at vide jeg kunne montere et større hus så den så mindre airflow..

men nu er den VILD langsom på gassen og er flere sek om at nå bare 3000rpm ved at gasse op unden at være i gear.. hiver man stikket af så kører den så godt som optimal "tror jeg" meget hurtigere!..

ved man kan få nogle MAF boosters men tænkte på at få fat på en sensor som er mere følsom..

Any idears?

motor:
1.25JTD fiat,suzuki,opel,alfa,lancia...
70hk

huset jeg bruger på MAF er fra en 110hk fiat marea JTD

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem

Du skal vel havde justeret motorstyringen ind til den større MAF, værdierne i forhold til luftmængde har jo ændret sig.

Titel:
Senior Medlem

Hvorfor bruger du ikke bare hele Marea MAF'en?

..og hvorfor mener du at den ikke kan måle nok flow? Ved hvilke omdrejninger har du problemer?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

jeg har prøvet at bruge hele maf fra marea .. ca samme resultat..
jeg bygger det på at den kommer og skriver for højt signal fra maf når den har været oppe og virkelig yde.

+ målingerne viser feks at air Q commanded er en del højre end den actural måling ..

skal have omkring 0.7V mere end den giver..!

bør nævnes vi nærmere os 100% effekt forøgelse

Titel:
Senior Medlem

fraguzz skrev:
jeg har prøvet at bruge hele maf fra marea .. ca samme resultat..
jeg bygger det på at den kommer og skriver for højt signal fra maf når den har været oppe og virkelig yde.

+ målingerne viser feks at air Q commanded er en del højre end den actural måling ..

skal have omkring 0.7V mere end den giver..!

bør nævnes vi nærmere os 100% effekt forøgelse

1) Sæt Marea MAf på den
2) Chip den om til den nye MAF
3) Done deal.

..Noget siger mig at du langt fra har fanget alle maps der er nødvendige? Det er ikke kun skaleringen der skal ændres.

edit: Hvad er bosch nummer på den originale og på MArea'ens? Og hvilken motorstyring er det du kører med?

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hej

ECU MJD 6JF, MAGNETI MARELLI

MAF
fiat panda 1,3 jtd
BOSCH REF. # 0281 002 613 / 0281002613

fiat marea 110JTD
BOSCH REF. # 0281 002 308 / 0281002308

hmm du skriver der er nogle maps jeg har overset.. alså bilen kørte entelig normalt før skiftet til større maf og indsugningsrør.. udover den fejl den kommer med om signal for højt(pga for meget luft)

Temperaturen vises som den samme på begge MAFs, såvidt jeg lige kan se måler den ikke andet end temp på indsugningsluften og flowet..

problemet er også lidt at chip tunerne her i dk er ikke så meget inde i denne motorstyring + de modificationer jeg har haft gang i ikke sådan lige kan slåes op..

den er ikke chip tunet (remap)..

Titel:
Senior Medlem

fraguzz skrev:
hej

ECU MJD 6JF, MAGNETI MARELLI

eeeeewwwww :)

fraguzz skrev:
MAF
fiat panda 1,3 jtd
BOSCH REF. # 0281 002 613 / 0281002613

fiat marea 110JTD
BOSCH REF. # 0281 002 308 / 0281002308

hmm du skriver der er nogle maps jeg har overset.. alså bilen kørte entelig normalt før skiftet til større maf og indsugningsrør.. udover den fejl den kommer med om signal for højt(pga for meget luft)

Temperaturen vises som den samme på begge MAFs, såvidt jeg lige kan se måler den ikke andet end temp på indsugningsluften og flowet..

problemet er også lidt at chip tunerne her i dk er ikke så meget inde i denne motorstyring + de modificationer jeg har haft gang i ikke sådan lige kan slåes op..

Temperatursensoren er den samme for alle MAF's fra Bosch, men det er lineariseringen ikke. Du kan måle højere mængde nu (før løb den formentlig bare på grænsen for sensoren.), så du skal tillade højere mængde inden den sætter plausibility fejl.

fraguzz skrev:
den er ikke chip tunet (remap)..

Hvordan vil du køre med anden MAF uden at chippe den? Det kommer ikke til at fungere ret godt..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

hmm vil prøve med en apexi safc2 og se om ik det kan få tingene til at virke..

problemet med lige at chippe den er det ik lige er en HDI eller TDI så er der ret mange tunerer der ikke lige ved hvordan det skal gøres.. da de normalt lige hiver filen ud og sender til en eller anden der smider et "standard sæt ændringer!" på filen og tilbage igen.

Titel:
Senior Medlem

fraguzz skrev:
hmm vil prøve med en apexi safc2 og se om ik det kan få tingene til at virke..

problemet med lige at chippe den er det ik lige er en HDI eller TDI så er der ret mange tunerer der ikke lige ved hvordan det skal gøres.. da de normalt lige hiver filen ud og sender til en eller anden der smider et "standard sæt ændringer!" på filen og tilbage igen.

Du skal bare have fat i de rigtige folk, og glemme alt om dem der blot sender filen afsted til portugal i håb om at der kommer en god fil retur..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

når prøvede at løfte volten der kommer ud af MAFen .. men syntes ik det gav noget.. underligt..

fik dog lige smidt min simple fuel cut defender på .. AKA voltage clamp på min MAP
nu er landet åben til ja.. 2.0bar .. men står på 1.6-1,7 nu..

kender du nogle der lejer deres rulle felt ud.. har fundet en gut der er frisk på at kører den ind..

hva de der PUGer ændre i på knast/krumtap i forhold til hinanden?
et firma fortæller jeg bør advance med ca 2grader..

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time