Powerforum http://www.powerforum.dk/ |
|
Er den enlig lovlig fra Kab til Indsprøjtning http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?f=7&t=26053 |
Side 1 af 2 |
Forfatter: | manta cc [ 23 mar 2013, 16:17 ] |
Titel: | Er den enlig lovlig fra Kab til Indsprøjtning |
Jeg er begyndt lidt og gå og hygge mig med min gamle manta. Projekt har været lagt lidt på hylden pga. hus og små børn.. Men nu er den gravet frem igen. Begyndt og bruge penge og tid på at ind købe stumper til den. Jeg begynder i iår med at bygge værksted så jeg har et varmt sted og stå med det. Bilen er en ganske alm Manta B cc GT. Født med en 1.8S motor med karburatore. Selve karossen er rigtig god stand, med hensyn til rust og den er ikke over skruet.. Men den der lamme 1.8 liter motor ved jeg helt med. Første plan var at ligge en 1.8 eller 2.0 Ecotec syne/betale afgift, derefter renuvering af motor med originale dele og afvejet. skarp knast og 45mm spjældhuse. Men var ved at regne lidt på det, dette vil hurtig rende løbs med hensyn til budgetet. Så kom ide'en. Kunne man lave en øko motor ud af den 1.8s motor. gerne med omkring de +100hk (har 90hk standart) og en god moment. Hvad ville opskiften så være. Samt må man bygge sprøjte på en kaburatore bil fra 1985 |
Forfatter: | Bandit^ [ 23 mar 2013, 23:39 ] |
Titel: | |
Du kan godt ligge en anden motor i, som ligger inden for max +20% hk uden at skulle betale afgift , men du må ikke tune på den motor du udskifter med. Så skal du betale afgift. X18XE og X20XEV (1.8 eller 2.0 Ecotec ) har over 20% flere hk, dvs. du skal betale afgift af ombygningen. Du kan ligge en C16SE motor i, så har du 100 HK. |
Forfatter: | HenrikGM [ 24 mar 2013, 09:26 ] |
Titel: | |
tilgengæld kan det være afgiften er overskuelig. |
Forfatter: | manta cc [ 24 mar 2013, 14:11 ] |
Titel: | |
Afgiften ligger imellem 5 og 15.000kr Synes det er mange penge. Men hvad får man mest ud af. Har en c20seh på lager også. Stort set lige til at smide i. |
Forfatter: | manta cc [ 24 mar 2013, 14:17 ] |
Titel: | |
kunne jo også smide en 100hk diesels i ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | svensson [ 24 mar 2013, 18:34 ] |
Titel: | |
HenrikGM skrev: tilgengæld kan det være afgiften er overskuelig.
Hmm overskueligt,, jeg gav 20 for en kadett B fra 70 og generalt er det begyndt at koste lidt mere end tidligere, bla pga brændstoftillæg. Svensson |
Forfatter: | manta cc [ 24 mar 2013, 19:48 ] |
Titel: | |
Jep afgiften begynder at gå den forkerte vej.. Så vi må jo tænke lidt andre veje... |
Forfatter: | Brochen [ 25 mar 2013, 00:52 ] |
Titel: | |
Jeg vil nok giver http://westspeed.dk/ et kald han har vist maget styr på de gammel ople han kan måske svare dig på hvad der best kan betaler sig udfra hvad du går efter |
Forfatter: | manta cc [ 26 mar 2013, 20:47 ] |
Titel: | |
Jamen jeg kan gå flere veje. Evt en karosseri med en bedre årgang. Så der hedder CIH Kompresser. Jeg holder alle kort åben. Samt ikke lagt mig fast på noget endnu. |
Forfatter: | Slavteren [ 27 mar 2013, 17:52 ] |
Titel: | |
Hvad med at ombygge din nuværende motor til en 20ne eller seh? motornummeret bibeholdes, og toppene skal man være ret godt inde i opel for at se forskel på.. på med et sæt webere (eller spjælde) og det hele kan semi lovligt skrives i papirerne... Alternativt acceptere de 200cc mindre, og bygge seh toppen over på din 1800 (bedre kanaler) |
Side 1 af 2 | Alle tider er UTC + 1 time |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |