Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 10 maj 2025, 23:05

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked

Hej

Jeg skal have lavet komplet nyt ledningsnet i min racer over vinteren, (BMW 318TI)

og vil gerne forenkle motorledningsnet samt motorstyringen i samme omgang, så jeg er på udkig efter en motorstyring, men hvad skal man vælge ? jeg har ikke brug for at kunne styre Vanos,ladetryk eller andre fancy ting, det skal bare være stabilt og til at gå til.

Har kigget på en fra motorstyring.dk ver 3, tænker det er en megasqurt.
så er der Electromotive, VEMS, AEM, KMS, OMEX og EFI.

prisen har jo også lidt at sige, men det er ikke det afgørende om der skal bruges 4000 kr eller 7000 kr hvis de 3000 kr er givet godt ud selv med det jeg skal bruge styringen til.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Efter min mening, har du allerede startet med og give dig selv problemer.
Hvorfor har du selv lavet ledningsnet ?.

Titel:

K-FINN skrev:
Efter min mening, har du allerede startet med og give dig selv problemer.
Hvorfor har du selv lavet ledningsnet ?.

Jeg har intet lavet i nu, bilen står med alt originalt.

Men jeg har haft problemer med relæer der var gamle, og ledninger der også synger på sidste vers. bilen er fra 95 og kørt 300.000 km.

Så for at undgå problemer og at gøre det nemmere at fejl søge vil jeg lave et simpelt og enkelt ledningsnet og i samme omgang ny motorstyring der ligeledes vil forenkle det hele da den så kan køre uden klapmåler og bankesensore osv.

Så jeg søger erfaringer med motorstyringer. :reading:

Titel:
Moderator

Godt råd:

Med motorstyringer er der mange muligheder, og rigtigt mange faldgruber. Nettet er fuldt af disse eksempler i alle mulige grader af succes og mangel derpå.

Valget er motorstyring er ikke så vigtigt, det vigtige er hvor meget support du kan finde.

En Pectel er nok det ypperste du kan støve op, men du finder ingen ud over F1 teknikere der kan hjælpe dig. Derfor er alt "lær selv".

I den anden ende af skalaen findes bygselvløsninger, hvor "lær selv" nærmest er en mantra. Learning curve kan være enddog meget stejl for en nybegynder.

Jeg foreslår du søger lidt omrking og find nogen du stoler på ved hvad de snakker om, og kan hjælpe dig når det brænder på. Helst i nærheden af dig, og helst med en hulens masse erfaring.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:

Jeg har en rigtig dygtig kammerat der chipper biler, og han har også chippet den originale box, og er også lidt fortaler for at beholde den, dog skal vi ud i noget bob bob for at kunne fjerne klapmåleren. Så det er intet problem med indkøring. Han roder dog stort set kun med originale boxe, så han har ikke noget stort kendskab til efter monteret motorstyringer. Det er dog intet problem at kunne justere det ind for ham da det vist er ret simpelt frem for en styrebox fra en R32 eller ligene.

Det jeg søger er info om det kan svare sig at give 7000 kr for en Elektromotive frem for 3700 kr for en motorstyring ver3 ??

Titel:
Mester Medlem

Syntes du skal lade din kammerat bestemme, det er ham der skak køre den ind, så man han undersøge hvordan de forskellige styringer virker og kan

Titel:
Moderator

Vil give Finn ret.

Det rigtige er at lade ham bestemme der skal justere den.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Moderator

Vil give Finn ret.

Det rigtige er at lade ham bestemme der skal justere den.

Citat slut.

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

Jeg skal have solgt min Autronic SM4 som er toppen af poppen, men måske også overkill til din bil, men med den så løber du aldrig tør for muligheder
den er lidt for voldsom til min Mc :(
nypris ca 20000 kr og sælges til ½ pris, ja det koster at fejle :damn:

http://www.mrm-racing.se/index.php?pageid=SM4e

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time