Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 aug 2018, 18:18

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 sep 2014, 07:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1614
Min ms1 er holdt op med at se launch signalet.
Har fra 5v vref en 2.2k ohm modstand til jp1 pin4 og så ud til en kontakt gennem en diode. Det har virket et år uden problemer.

Signal ledningen til launch siger 2,4v ved idle og 0v ved aktivering.

Er 2,4v ikke for lidt til at den er koblet på en 5v ledning? Der er jo ikke forbrug på når systemet idler.

Lavede endda ny launch kredsløb igår men uden held

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2014, 07:52 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
For lige at dobbelt checke, hvad er spændingsfaldet over 2k2 modstanden?

Men ja det tyder på at du ligger i processeren's udefinerede område!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2014, 10:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1614
Ska lige åbne boksen senere idag. Men der burde jo være 5v på den hvilende launch ledning jo så det kan godt være cpuen står og dræner derfra

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2014, 11:57 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Helt enig dvs. 0V over modtanden når lauch (koblingen) ikke er aktiveret. Det kunne tyde på at du har brændt din indgang i uP af eller at der er sket en kortslutning inde i boksen.

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2014, 14:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1614
Jeg lavede nyt launch kredsløb og satte i igår. Men må bare lige prøve at måle spænding direkte på. Hvor kan man ellers købe løse cpu?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2014, 16:03 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7412
Den ide med ledninger direkte ind på cpuen er ikke verdens bedste ide. Eet eller andet imellem til at tage skraldet var nok en ok upgrade.

Hvis du bor i nærheden, så tænker jeg at jeg kan finde en du kan afhente med bootloader installeret selvf. til fornuftig pris.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2014, 16:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1614
Jeg er fra aalborg-området. Pm mig lige mht pris
Hvordan skulle det ellers gøres? Det er jo bare kredsløbet som beskrevet inde i megamanual selv?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2014, 17:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 nov 2011, 22:31
Indlæg: 505
Geografisk sted: Skjern
Det er også korrekt, men derfor er det stadig muligt st beskytte kredsløbet i mod støj pulser/ESD så det ikke går i stykker hvis der sker noget uventet på en indgang!


Sent from my iPhone using Tapatalk

_________________
Steffen
______________________________
Mange tilfældig fejl er ikke tilfældige
http://volvo.daigaard.dk
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2014, 12:10 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 apr 2012, 23:32
Indlæg: 395
Geografisk sted: Timring vest for Herning
Tænkte kan du ikke bare vælge en anden indgang til launch, ved ikke om man kan det på en MS1 - hvis de ikke er i bruge alle sammen
Så du kan komme til race :-)

Alt over 5v er dødeligt for mindst indgangen

_________________
D&D Racing


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 sep 2014, 14:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1614
kdrost skrev:
Tænkte kan du ikke bare vælge en anden indgang til launch, ved ikke om man kan det på en MS1 - hvis de ikke er i bruge alle sammen
Så du kan komme til race :-)

Alt over 5v er dødeligt for mindst indgangen


Jeg kommer faktisk til at tænke på, om det kan være fordi jeg forsøgte mig med et gammelt sæt kina xenon fordi der var krav om lys på bilen. Nu har jeg bare kastet halogener i, men det virkede før xenon så det kan være det har givet lidt knas på linien.

Men jeg kommer da til ræs alligevel, den får bare lov at starte på mere pedal istedet for iaften :)

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team