Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 okt 2018, 10:10

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4
Forfatter besked
Indlæg: 28 sep 2016, 17:51 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Du kan hvertfald lige så godt bruge så mange felter som muligt :) ja det hvertfald ikke så tosset på den måde.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016, 18:44 
Offline

Tilmeldt: 28 nov 2014, 17:29
Indlæg: 7
Hvilken lambda opsætning ville du bruge?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 sep 2016, 20:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1314
Dine MAP bins 10, 20, 40 & 60 er helt ens... da der interpoleres imellem de forskellige bins kan du fjerne 20 og 40 uden det påvirker dit map.. derudover siger du at du køre NA.. så din 150 række er unødig .. husk på at en veltunet NA motor kan kommer over de 100 men i en gade motor er det ret usandsyneligt at du kommer her op... og du har en 130 række der rigeligt dækker hvis du kommer udover 100 .. husk dit map skal stadigt strække sig udover hvad du kommer til at bevæge dig rundt i.. det samme gælder også i dine RPM bins .. de skal stræke sig fra under til over de rpm du regner med at din motor kommer til at bevæge sig rundt i.. derudover er det en god ide at skubbe dine bins tættere sammen de stæder hvor der sker store ændringer over et snævert RPM eller MAP område da dette giver dig mulighed for at fintune


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2016, 09:19 
Offline

Tilmeldt: 28 nov 2014, 17:29
Indlæg: 7
Tak for dit svar

Jeg har prøvet at rette det lidt
Vedhæftet fil:
Lambda.png
Lambda.png [ 63.56 KiB | Vist 1946 gange ]

Jeg syntes det er svært at finde opsætninger eller egentlig info omkring disse, så går ud fra det er 'learning by doing' eller betale sig fra det

Det er en gade NA bil, men den bliver kørt hårdt.
Jeg monterer spjæld i løbet af vinteren (bliver med alpha-n table)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2016, 18:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1314
Mener at have læst at hvis du "ryger af mappet" så gentages værdien fra den forgående celle uden interpolation ... derved kan dit sidste map reduceres til kun at indeholde de to søjler for 4000rpm og 5000rpm ... og yderligt kunne 10kpa map bin rækken også smides væk da den ikke biddrager med noget ...dermed bruger du reelt set kun 14 værdier udaf et 8x8map (64 bins)


Indtil videre har jeg kun forholdt mig den måde du har afgrænset dit map... og ikke værdierne i dine bins... men husk på at du nok næppe kommer ned i din 10kpa række med mindre det er under deacceleration hvor du højest sandsyneligt kører med deaccleration fule cutoff.. derved er dit valg på .9 og 1 ikke opnåligt ... lige ledes har du normalt et mellem område/ cruice område hvor du kunne tune for lidt mere økonomi .


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2016, 10:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Jeg ville ikke kører federe end lambda å
0.9 .... søg her i pf forummet....
det er testet

Tapatalk

_________________
Billede


Senest rettet af Mads B (dk) 30 sep 2016, 11:02, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2016, 11:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
http://www.vemssupport.com/forum/index. ... ,97.0.html

Tapatalk

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 sep 2016, 19:52 
Offline

Tilmeldt: 28 nov 2014, 17:29
Indlæg: 7
Mads B (dk) skrev:
Jeg ville ikke kører federe end lambda å
0.9 .... søg her i pf forummet....
det er testet

Tapatalk

Jeg snakkede med Peter fra JR-Auto da han tunede min std. boks og han sagde han smed den til 12,6 eller 12,8 "da det jo er en gammel motor" så det er det jeg læner mig op ad - om ikke andet indtil jeg selv er blevet klogere :)

Tak for dit link, det giver lidt god læsning i aften.

ae86 skrev:
Mener at have læst at hvis du "ryger af mappet" så gentages værdien fra den forgående celle uden interpolation ... derved kan dit sidste map reduceres til kun at indeholde de to søjler for 4000rpm og 5000rpm ... og yderligt kunne 10kpa map bin rækken også smides væk da den ikke biddrager med noget ...dermed bruger du reelt set kun 14 værdier udaf et 8x8map (64 bins)


Indtil videre har jeg kun forholdt mig den måde du har afgrænset dit map... og ikke værdierne i dine bins... men husk på at du nok næppe kommer ned i din 10kpa række med mindre det er under deacceleration hvor du højest sandsyneligt kører med deaccleration fule cutoff.. derved er dit valg på .9 og 1 ikke opnåligt ... lige ledes har du normalt et mellem område/ cruice område hvor du kunne tune for lidt mere økonomi .

Okay, det kommer jeg til at se nærmere på og rette til så
Tak :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 38 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team