Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 21 sep 2018, 20:12

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 jan 2017, 21:35 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 dec 2011, 17:46
Indlæg: 23
Geografisk sted: 7700
Hej

Jeg er nybegynder på dette område, men som alle I andre skal man jo starte et sted :)

Har en MS1 version 2.2(kan det passe?) på hånden (simpelthen bare for at komme igang og prøve mig ad, samt drage mig nogle erfaringer).

Kan I ud fra billederne sige mig om det er den ene eller anden version?
Den skulle eftersigende være med 3,5 bar map sensor - kan dette køre på en alm. sugemotor?

Hvad må sådan en boks koste nu om dage?
- Uden ledningsnet, helt ny, men nogle år gammel.

Billeder:
http://peecee.dk/upload/view/464293
http://peecee.dk/upload/view/464294

På forhånd tak!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017, 10:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1615
Du er nød til at åbne den op for at vi kan se hvad det er. Det ligner en model solgt fra diyautotune.

Normalt kommer de med en 2,5bars mapsensor. Dvs du har måleområde fra -1bar til 1,5bar overtryk. En sugemotor bevæger sig fra -1 til 0bar så den kan sagtens bruges.

Hvad angår pris, en ms1 v2.2 koster peanuts idag, hvis man selv gider bruge et par timer på at lodde, så kan du lave den for ca 1600kr plus fragt. De sælges i finland blandt andet, så du ikke skal betale told og moms fra usa.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017, 10:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1615
Hvis det er en ms1 v2.2 så har den ikke kredsløb for induktive sensorer, men de kan nemt og billigt bygges i dog

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017, 16:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 dec 2011, 17:46
Indlæg: 23
Geografisk sted: 7700
Tak for svarene.
Hvad ville I gå efter, hvis man skulle starte et sted - uden det bliver alt for dyrt til en start?
Sådan en som ovenstående eller noget andet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017, 16:44 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 dec 2011, 17:46
Indlæg: 23
Geografisk sted: 7700
Tak for svarene.
Hvad ville I gå efter, hvis man skulle starte et sted - uden det bliver alt for dyrt til en start?
Sådan en som ovenstående eller noget andet?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 jan 2017, 16:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1615
Først og fremmest, hvad er det du vil have til at køre? Hvor stort niveau af kontrol vil du have?
Hvad har motoren af spændende ting, fx vvt-i, vanos, vtec, flapper i indsugningsmanifolden etc?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2017, 19:56 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 dec 2011, 17:46
Indlæg: 23
Geografisk sted: 7700
Runesm skrev:
Først og fremmest, hvad er det du vil have til at køre? Hvor stort niveau af kontrol vil du have?
Hvad har motoren af spændende ting, fx vvt-i, vanos, vtec, flapper i indsugningsmanifolden etc?



Det bliver en ganske alm. 4 cylinderet uden hverken tryk eller andre sjove sager.
Det er først og fremmest for at prøve at lege med "sin egen styring".
Hvad der senere hen sker, må jeg tage derfra så. :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2017, 20:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3481
Hvis det er for snuse lidt til det, havde jeg fundet en minisquirt.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2017, 12:34 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 15 dec 2011, 17:46
Indlæg: 23
Geografisk sted: 7700
K-FINN skrev:
Hvis det er for snuse lidt til det, havde jeg fundet en minisquirt.


Jeg har siddet og søgt en del på det nu og læst frem og tilbage.
Jeg er faldet over både den du nævner og en microsquirt.
Som jeg forstår det kan microsquirt mere end minisquirten.

Er det at foretrække microsquirt fremfor minisquirt - eller dette er ikke nødvendigt for at kunne snuse/justere lidt frem og tilbage?

Evt en der har en mini-/microsquirt liggende de vil af med?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jan 2017, 19:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1615
Klui skrev:
Det bliver en ganske alm. 4 cylinderet uden hverken tryk eller andre sjove sager.


For motorstyringens vedkommende så er det lidt ligemeget om der er tryk på. Det gør ikke grundstyringen anderledes.

Men en 4-cylindret, er den med strømfordeler, 4 enkelte tændspoler, eller wasted spark tændspoler?

Har du planlagt at ville styre tænding også, eller vil du bare gerne prøve at mappe benzinopsætningen først?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team