Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 jul 2025, 00:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2008, 15:37 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
lqs skrev:
det der med ladetryk med to tal efter punktum/koma........ prøv lige at kig på de RÅ tal for ladetryk. som regel svinger det en hel del. nogen gange meget. om det er oppe eller nede, samtidig med at feltet bestemmer sig for at logge.....
det kan gøre en del forskel! det bliver værre jo mere ydelse der er.
dette pga min. to ting, lader er større (dvs mere enerti/længere tid om at ændre rpm=finde ladetryk som styrringen tilstræber)
næste problem er at div felter egentlig opdaterer alt for sjældent til kraftige motorer. særligt slemt er det hvis bilen er lavt gearet i bagtøj/små hjul mm. tiden i power området bliver rigtig kort.
så efter min overbevisning burde man måske snarere logge på tryk og finde en midlet værdi. end at påstå man kører 1.49 den ene dag og 1.55 den anden. blot min mening.
MVH søren
ps. fin kurve på en standardmotor befængt med lidt nonamekinadele....


Tror du misforstår Søren.

Lige inden den kom på feltet, hvade jeg 0-stillet boost-controleren, for at se hvor meget tryk den lavede på feltet, men en ven ville prøve bilen, og han gav den selvfølgelig noget gas, og derfor tjekkede jeg tryk han havde lavet på vejen, inden Otto rullede den, og der viste den 1.55 bar.

Jeg 0-stilte igen, og Otto rullede så bilen, og igen tjekket jeg trykket, der stod den på 1,49 bar, alt dette inden for 10 minutter.!!

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2008, 15:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
prøv at læs igen.... jeg TROR ikke der er noget der hedder 1.55 kontra 1.49 i ladetryk. hvordan måler og logger du egentlig de værdier?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2008, 16:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
lqs skrev:
prøv at læs igen.... jeg TROR ikke der er noget der hedder 1.55 kontra 1.49 i ladetryk. hvordan måler og logger du egentlig de værdier?
MVH søren


Okay, jeg bruger en HKS boost-controler, som jeg hele tiden kan aflæse hvor meget tryk jeg kører med, og den lager højeste tryk, indtil jeg 0-stiller den.

Det samme kan jeg gøre/aflæse på mine ure, er det noget unaturlig at man kører med 1.xx i tryk, og når den så rulles lader den 1.xx.!!

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2008, 03:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der er intet unormalt i at tryk er forskelligt på felt/vej/bane... det er nok mere normen!
men den med at du hele tiden kan se tryk...? se der er garanteret en form for filter på. ellers ville tal flyve op og ned. det gør ladetrykket nemli.
DYNOMET program til rulning er i stand til at logge 10 gange per sekund. det lyder måske af meget, men det er det egentlig slet ikke ved en kraftig turbomotor. ladetryk kan den også logge på samme måde. prøv det en gang, (det får du IKKE OTTO til når der holder 10 biler klar til at rulle/betale...)få det med på udskrift.
så TROR jeg pludselig ikke mere at vi taler om enten 1.49 eller 1.55 i tryk. nok snarere begge dele på samme måling.
en ting at tænke på i den sammenhæng... der er sådan set ingen grund til at TROR at højeste ydelse logges samtidig med højste ladetryk logges!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2008, 06:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 okt 2006, 10:38
Indlæg: 196
Geografisk sted: Jylland / 6650 Brørup
lqs skrev:
der er intet unormalt i at tryk er forskelligt på felt/vej/bane... det er nok mere normen!
men den med at du hele tiden kan se tryk...? se der er garanteret en form for filter på. ellers ville tal flyve op og ned. det gør ladetrykket nemli.
DYNOMET program til rulning er i stand til at logge 10 gange per sekund. det lyder måske af meget, men det er det egentlig slet ikke ved en kraftig turbomotor. ladetryk kan den også logge på samme måde. prøv det en gang, (det får du IKKE OTTO til når der holder 10 biler klar til at rulle/betale...)få det med på udskrift.
så TROR jeg pludselig ikke mere at vi taler om enten 1.49 eller 1.55 i tryk. nok snarere begge dele på samme måling.
en ting at tænke på i den sammenhæng... der er sådan set ingen grund til at TROR at højeste ydelse logges samtidig med højste ladetryk logges!
MVH søren


Sjovt nok du nævner dette, den graf tog han frem, da vi stod alene, og ja, så flakker trykket meget, men lige hvad den viste i tal, så vi ikke, bare kurven.

_________________
Med venlig hilsen.
Jørn Petersen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2008, 07:08 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 feb 2004, 09:45
Indlæg: 323
Geografisk sted: kbh
HKS EVC logger (viser) peak and hold...(PH) - peak for peakværdi, og hold for...ja, hold - men desværre ikke hele ladetrykforløbet :reading:

men til gengæld skulle den køre closed loop, mod setpunkt

_________________
RS-


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2008, 12:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den effektkurve der er lagt ind... er det en OTTO selv har rullet? den er i DIN. norm..... de fleste gange bruger han EØF. norm.
noget andet er at der nok skulle have været tastet 1013 ind i stedet for 1018. dette pga det er en mapsensor mm der reelt bestemmer det aktuelle ladetryk.
ikke at det gør nogen særlig forskel i dette tilfælde. det er nærmest flueknepperi. ala forskel på ca 3promille. (vi ved jo alle hvor lidt en promille på 3 betyder!) MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2008, 12:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den effektkurve der er lagt ind... er det en OTTO selv har rullet? den er i DIN. norm..... de fleste gange bruger han EØF. norm.
noget andet er at der nok skulle have været tastet 1013 ind i stedet for 1018. dette pga det er en mapsensor mm der reelt bestemmer det aktuelle ladetryk.
ikke at det gør nogen særlig forskel i dette tilfælde. det er nærmest flueknepperi. ala forskel på ca 3promille. (vi ved jo alle hvor lidt en promille på 3 betyder!) MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 okt 2008, 20:23 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
DESVÆRRE
Som du ved Jørn stod vi om søndagen og legede lidt med programmet,havde ikke fået programmet tilbage i EØF norm
Målingen på 552 hk er desværre i DIN norm
EØF målingen siger 535 HK,og kan sammenlignes med lørdagens måling

Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 okt 2008, 14:42 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ser squ fint ud jørn, uanset om det er 552hk eller 535hk.
Virker ganske fornuftig den KINA T70 turbo :rock:
ECU er megasquirt ikke KINA, måske derfor det dur :tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team