Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 17:51

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Junior Medlem

Geografisk sted: Silkeborg Danmark
ja det er hans V's bil der er tale om.

han kan mærke varme begynder stille og roligt at tage til.. eller så er det dagene der bliver længere og det er sgu begyndt at gibbe lidt i ham :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Zorak skrev:
mh skrev:
Runesm skrev:
http://skogenracing.editboard.com/english-forum-f12/pinto-turbo-conversion-howto-t657.htm

Scroll lidt ned til der begynder at komme billeder. Nemmere bli'r det næsten ikke.

4 chokerdyser fra Bosch K-Jet anlæg skruet i manifolden, en olietrykskontakt til at tænde for dem ved 0,1-0,2 bar, og hey presto, 0,5-0,7 bar i tryk

ikke samme motor !...

Men vel samme fremgangsmåde alligevel? Men der skal vel en envejsventil på slangen til map sensor så den ikke boost cutter..?

hvis han ville vælge turbo vejen så var der meget bedre steder at kigge = http://www.powerpage.dk/tuningshistorie ... HC%20Turbo

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk

Titel:
Moderator

Hvis denne her stadig er aktuel, så er der billig-race i nemhed.
http://powerforum.dk/viewtopic.php?t=13 ... sierra+tec

Ellers er der en opskrift i tråden på hvordan det billigt gøres(man kan godt stoppe før man når 637hk, hvis man synes det er lidt rigeligt)

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
møffe skrev:
mh skrev:
Witz skrev:
aha så det er en 8v :? men hul i det.

men kom bare med alle de gode triks.

trykladning er ikke nødvendigvis det bedste her, da bilen bla skal bruges til begynder drift og skal være driftsikker og "billig" i drift

Møffe har en N/A tunet udgave som han bruger til Trackdays !...

havde. eller dvs har men uden plader og håb for fremtiden. motoren er stærk men alt dør ved misbrug. der er masser af muligheder. men kan kun sige hvis det er billige hk til drift (300-400hk) så skal der en blacktop under hjelmen. glem alt om cosworth motore da de er for dyre i anskaffelse. V6 er for tung og doven.

resten skal hentes i opsæt. burtonpower.com har hvad der skal bruges til forvognen og randmotorsport.co.uk har en justerbar bagbro det har reyland.co.uk også eller den lækre http://www.adrenaline-race.com/forum/vi ... .php?t=530

bagtøj er der masser af muligheder af. alt fra std 7" op til et jaguar 10,5"bagtøj.

bremser er der også masser af muligheder af.

ellers så er kan du forvente med en hjemmelavet manifold (kik på VAE for at lure sådan en) og en T25-T3 turbo med en 0,5-0,7bar alt fra 170-200hk. mener højeste resultat jeg har set er ca 211hk på et TT kit ved en 0,7bar på std motor med ny model toppakning og 1 tilskudsdysse.

normalt så snyder man map ved at sætte et antal envejs ventiler på slangen da den fuelcutter ved en 0,2bar overtryk. tilskud styres somregl af en alm MF2 og tændingen sænkes på oktan stikket ved at stelle 1eller flere ben.

Hva. mener du med at en V6 er tung og doven? Billede

Witz's makker skal sku da købe en 24V fra en Scorpio, den har den ønskede effekt "ud af motorrummet" og vil med en V6 MT75'eren og en omprogramering i ECU'en være perfekt til opgaven, foriøvrigt meget brugt løsning i England...

Billede

Titel:
Junior Medlem

hvis det er noget der kan laves for en 10-12.000kr alt inkl, så har det da bestemt interesse.

turbomotor ville være rart, men en motor topmodel må koste kassen og der skal bruges ledningsnet også

Men kom endelig med flere muligheder.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Jeg syntes engang at have læst på Quaife´s hjemmeside, da jeg ledte efter et nyt gearset eller en ny gearbox til AE86'eren, at deres max-effekt-rating for MT75 og Type-9, begge med ny Quaife gearset, var omkring 300hk for MT75 og 190bhp / 7500 rpm for Type-9.. og for Type-9 med ny alloy maincaise og forstærket indmad var det små 300hk .. jeg kan ikke huske hvad MT75 kunne forstærkes til men jeg tror ikke man har ret meget rum før den ikke kan følge med en Cosworth V6 24V med et par møller ..

Det er iøvrigt underligt at Quaife opgiver Hk effekter på deres gearset´s og ikke Nm

Til AE86 projektet var Type-9 ikke interessant da std redline er 7700 og den er yderligt hævet så der holder en Toyota T-50 altså bedre end en Type-9 ... den gamle T-50 holdt desuden til en hel del mere end 200hk og 7700rpm i +1år... det der nok har reddet den så længe var nok moderat brug af gadeslicks og små 13 tommer hjul
MT75 var interessant men den har gearbox og klokke ud i et stykke hvilket ikke var optimalt ..

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
ae86 skrev:
Jeg syntes engang at have læst på Quaife´s hjemmeside, da jeg ledte efter et nyt gearset eller en ny gearbox til AE86'eren, at deres max-effekt-rating for MT75 og Type-9, begge med ny Quaife gearset, var omkring 300hk for MT75 og 190bhp / 7500 rpm for Type-9.. og for Type-9 med ny alloy maincaise og forstærket indmad var det små 300hk .. jeg kan ikke huske hvad MT75 kunne forstærkes til men jeg tror ikke man har ret meget rum før den ikke kan følge med en Cosworth V6 24V med et par møller ..

Det er iøvrigt underligt at Quaife opgiver Hk effekter på deres gearset´s og ikke Nm

Til AE86 projektet var Type-9 ikke interessant da std redline er 7700 og den er yderligt hævet så der holder en Toyota T-50 altså bedre end en Type-9 ... den gamle T-50 holdt desuden til en hel del mere end 200hk og 7700rpm i +1år... det der nok har reddet den så længe var nok moderat brug af gadeslicks og små 13 tommer hjul
MT75 var interessant men den har gearbox og klokke ud i et stykke hvilket ikke var optimalt ..

Nu havde jeg ikke opfattelsen at der nødvendigvis skulle turbo på bilen, men hvis man ikke vil satse på at en MT75 vil holde, så er der jo altid den mulighed at montere en T5'er, den kan og hvis der er et penge issue og man kan nøjes med 4 gear så er der jo altid den mulighed at vælge en type 5...

Billede

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Ravnen skrev:
ae86 skrev:

Nu havde jeg ikke opfattelsen at der nødvendigvis skulle turbo på bilen, men hvis man ikke vil satse på at en MT75 vil holde, så er der jo altid den mulighed at montere en T5'er, den kan og hvis der er et penge issue og man kan nøjes med 4 gear så er der jo altid den mulighed at vælge en type 5...

ved ikke hvorfor at MT75 boxen anses for dårlig? den holder fint især til prisen (vel en 500kr) hvor en T9 ikke holder til hård kørsel med en 1,6motor (75hk) T5 er bossen over dem alle, men efterhånden dyr at købe og svær at finde i en rimelig stand.

yep V6 er doven. men der er da muligheder i den. det gode ved den i en drift bil er at den er så tung at det næsten kun er bagvognen der er til at sætte i svingninger. ellers skal man være en bisse og tage ranger V6 4L motoren (hvis darth har hørt om den?? :wink: ) der er mere moment men dog færre hk. dog ser den sidste model cos 24V motor godt ud i et sierra motorrum (209hk modellen) er det ikke BOB den hedder.

men sværger stadig til blacktop bla pga det er 4cyl og den koster ca 5500 ved en hugger, passer på en Mt box (har en liste over hvad og hvor man skal bestille for det virker) og et eller andet firma (hvem mon det var)kørte med en okay effekt på en gammel slidt politi bil fra 2000.

cosworth motoren er altid lækker (16V turbo) men men men, omkostningerne omkring den motor render hurtigt op, det er nemmere at købe en komplet bil og smide plader på den. dog koster en 270-300hk i sådan en ikke alverden. min står mig ikke i ret meget endnu.

den GM snakker om er en pinto/ohc maskine. ja nem at tune, cosworth dele passer i den. men af en eller anden grund så ender de fleste der har haft sådan en med en masse dyre dele uden en rigtig god motor ( de bruger den meget i norge hvor den omtales som IST.)

så er der I4 duratec som køre i de nye mondeo modeller og fiesta ST150 (01->) lækker maskine 190hk på sug koster ikke alverden og den går lækkert, den er en ren alu motor. så vægten er lav, dens største svaghed er plejlstænger og stempler der skal skiftes ved en 200hk men er det gjort så er der muligheder. (vi snakker jo 2,0)

mazda har også deres 2,3 (som vist er en US motor) med turbo, også kaldet MPS. skal man til at være useriøs og gå igang med sådan noget lækkert lir så tager man jo naturligvis den. cosworth laver 300NA kits til den motor.

det billigste er dog at udstyre hansés med en T25 (eller lille trim T3) på hans dohc og køre livet af den med en 160/180hk. men husk oliekøler da de køre med en ret høj olie temp std. toppen revner let på de 2 bagerets cyl mellem ventilerne. så husk masser af brændstof.

Titel:
Junior Medlem

om det bliver en turbo motor eller ej det kommer helt an på hvor træls det er ligge i.
hvis en 2.9 BOA/BOB motor er lige til at ligge i skødet på bilen og alt ledningsnet der skal bruges er motorstyrring +12v og man er kørende, så er det bestemt en god ting.

men det skal som sagt være noget der kan klare en dag sidelæns og være stabil på samme tid og ikke noget man skal gå og skrue i hver eneste dag.

Titel: DOCH tun
Medlem

Geografisk sted: Frederikshavn
Jeg har en motor magen til, og erfarede at det er begrænset hvad tun der kan fås dertil, i forhold til en 2,0 Ohc.
Men jeg lavede og svejsede så en ny manifold til en garret T3 turbo, har dog ikke afprøvet det, men har tingene til at ligge turbo er monteret på manifold, måske jeg skulle prøve at smide et par billeder op af det.
En anden mulighed jeg har set, på nettet var en gut fra England der har taget en 2,0 DOCH og ombygget den til en 2,3 liters uden trykladning, men dog med andre knaster osv, den var vist opgivet til 150 - 160 HK, men jeg kan ikke lige huske hvad hans hjemmeside hedder, måske nogle herinde ved det?
Nu er der så lige andre hensyn du skal huske det er jo lovgivningen, vel og mærket hvis du skal kunne køre på gaden i den, men det er der andre herinde der ved meget mere om end jeg.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time