Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 05 jul 2025, 20:41

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 apr 2009, 12:50 
Offline

Tilmeldt: 06 apr 2009, 16:44
Indlæg: 13
Geografisk sted: NyNørup
kan man på nogen måde få en gearkasse på sådan en fransk bil til at holde til over 300hk. syntes at de sprøjter til højre og venstre??


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 apr 2009, 13:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Køre du med TU eller XU motor

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2009, 13:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Køre pænt :-)....

Meeen, BE-kasserne som "hører til" XU og EW-motorerne holder rimeligt hæderligt, og bruges også som upgrade på TU-motorer via en adapterplade.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 apr 2009, 16:07 
Offline

Tilmeldt: 06 apr 2009, 16:44
Indlæg: 13
Geografisk sted: NyNørup
tu maskine, en BE gearkasse kommer fra en 306 gti gør den ikke??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2009, 07:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
jeg har mishandlet i diff i smadre på en BE3 gearkasse med standard HK..... men til gengæld har jeg også kørt 10kkm med 250 turbo hk og 300+nm på en 2.2 uden at ødelægge en

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2009, 08:04 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
DTM-dk skrev:
tu maskine, en BE gearkasse kommer fra en 306 gti gør den ikke??


Som jeg skriver: BE "hører til" XU og EW-motorene. 306 GTI er OGSÅ en XU-motor, men mange andre er ligeledes.

Peter Kiil som du kan fange på peugeotforum.dk kan hitte dig en adapterplade til at montere en BE på en TU'er. Rimeligt brugt i rally hvis man ikke går all in og smider noget dog/sequentielt-værk på.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 apr 2009, 16:45 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 04 sep 2008, 06:44
Indlæg: 19
Geografisk sted: Svendborg
Det plejer at være differentialet på en be3 gearkasse der smutter først, de skulle -så vidt jeg har hørt- ikke kunne holde til mere end 220 nm før det bliver kritisk. :( til gengæld er de nyere be4/be3R gearkasser forstærket på rigtig mange punkter, og burde kunne holde væsentligt bedre end de ældre kasser.
Jeg er selv i gang med at brygge en masse dataer sammen på en be3 -> be4 konvertering på en gammel citroen. så jeg kan ikke sige endnu om det er noget der passer sammen. :coffee:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 apr 2009, 18:22 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 feb 2007, 23:02
Indlæg: 106
Geografisk sted: Norge
DTM-dk skrev:
kan man på nogen måde få en gearkasse på sådan en fransk bil til at holde til over 300hk. syntes at de sprøjter til højre og venstre??

Ja de kan fint holde. Jeg kjører med en gammel BE kasse på min XU, den kjører med over 300hk og like ved 400Nm, og bilen blir brukt. Har holdt ett år nå, uten problemer..

Tror faktisk det finnes 307/206 etc med TU motor, som kjører med BE kasser originalt, fra 2000 og nyere. Skaffer du en slik bør det passe rett på din TU -motor.

_________________
Peugeot 405 SRI 2.0 turbo


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team