Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 18:49

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 sep 2009, 22:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Hej allesammen
Har lige købt mig en mondeo fra '94 2,0 clx.
Den skulle eftersigende have fået skiftet motor på et tidsspunkt.
Sådan en 2,0 skulle vel have en 133-136hk, men synes ikke den virker så "kvik" endda. Så kom til at tænke på om de mon kun har lagt en 1,8 i? :(

Nogen ford folk der kan fortælle mig hvor man kan se forskellen på de to motore? numre eller lign?

Og hvis nu det viser sig det ganske vist er en 2,0 der ligger deri, men som bare er blevet lidt træt. Er der så en nem måde at "friske" den op på igen? eller er det bare at køre til pisset eksploderer og så ny kværn?

På forhånd tak


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2009, 22:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Sådan en Zetec motor har 130 standart. Hvis altså det er samme motor som lå i min Focus 2.0??

Jeg havde en anden manifold, skarpere knaster, og et størrespjældhus på min. Den endte ca op i 150-160 hk UDEN at få den rullet ind. Den var sku frisk nok :)

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 sep 2009, 22:51 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Focus er blacktop;130hk min er silvertop 133 ell 136 alt efter hvor man kigger henne... så vidt jeg har forstået... hehe
Ja men det kan osse være man skulle gøre noget i den stil :D


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 27 sep 2009, 12:22 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Det er en silvertop 136 hk der ligger i mondeoen fra den årgang , med hydrauliske ventiler.

1.8 silvertop hedder RKA eller RKB

2.0 silvertop hedder NGA

2.0 Blacktop hedder EDDC eller EDDB

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 sep 2009, 19:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jul 2003, 09:25
Indlæg: 2597
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
Det står med STORE tal på blokken under topstykket men kan ikke lige huske på hvilken side (for eller bag)...

_________________
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2009, 07:05 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 nov 2006, 18:01
Indlæg: 33
Lige et hurtigt kig i tolerancedata...

Motorkode : NGA
Motortype placering: Venstre bagkant af blok
136hk/6000omdr
180nm/4000omdr

Håber det hjælper lidt :)

Motorkode 1,8: RKA
Motorkode 1,6: LIF

_________________
Lancia Delta Integrale.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2009, 07:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Tak for det, det var lige hvad jeg var ude efter. Jeg må lige ud og kigge, når jeg kommer hjem.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 sep 2009, 18:39 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 21:06
Indlæg: 1901
Geografisk sted: Horsens
Få den rullet næste gang du får chancen.
Det koster kun nogle få hundrede kroner, og så VED du hvad den yder, i stedet for at skulle gætte, eller fornemme...
En Mondeo er en tung fætter, så 135 Hk gør bestemt ikke noget kvikt indtryk i den sammenhæng.

Forøvrigt har Zetec-motoren i din Mondeo "flydende" knastakselindstilling, og ikke alle er lige omhyggelige med at få stillet knasterne ordentlige ved tandremsudskiftning. Hvilket har konsekvens for ydelsen.

Husk også at chekke tandremmens alder, SAMT at alle remhjulene er skiftet sammen med remmen.

/Lars

_________________
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 sep 2009, 23:13 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
Ja ved godt det er en halvtung bil.
Og jeg skal ikke kunne sige hvornår den har fået skiftet rem sidst, men den er også købt rimelig billigt.
Bilen går sku udemærket og man må self ikke køre over 130 nogen steder, men det er jo lidt nitten og betale forsikring osv for 135hk hvis der kun er 115 som på 1,8.
Grunden til min mistanke er også at jeg ikke kan få den over 185, men efter hvad jeg kan finde af data på den skulle den klare over 200.
Ang. acceleration kan jeg ikke lige bedømme om den mangler et halvt eller et helt sec. fra 0-100.
Det er heller ikke noget jeg vil gøre et kæmpe nummer ud af, for bilen kører udmærket og jeg plejer heller ikke at have mine biler så lang tid af gangen. Men kommer jeg i nærheden af et rullefelt en dags tid, så er det da self. hurtig ordnet.

Noget andet, hvis man skulle have flere heste i den, så er den vel egentlig registreret med 136hk af hvad vi kan blive enige om.
Ved motorskift er det så ikke 25% reglen der gælder?
136 gange 1,25 er 170. Så må man vel egentlig ligge 2,5 v6eren i lovligt ikke?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 sep 2009, 00:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Mener det kun er 20% af CCM og HK ?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team