Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 13 maj 2025, 17:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 okt 2009, 22:25 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Heysan

Jeg har en kammerat der har købt sig en Subaru Legacy 4x4 2.0 Turbo.
Kan man få nogle nye turboer som passer på de org. Flancer?

Std. turbo er en IHI RHB5 (Kan det passe det er samme turbo som en Uno Turbo? :lol: )

Den trækker først ved 4000 omdr. og vi kunne godt tænke os noget mere træk fra bunden, ville vi kunne opnå det med en elektronisk boost controler?

Håber i vil hjælpe :)

Mvh Jon


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2009, 10:34 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Der skal du have en anden turbo på, eller en ny orginal turbo,
Ellers skal i lægge en 2.5L i og så beholde den orginale turbo på.

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2009, 10:54 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2009, 11:23
Indlæg: 121
Geografisk sted: aabenraa
Johan ka sikkert svare bedre, men mener at i ka tage turboen fra en impreza wrx sti og smide direkte på...

_________________
toyota supra mk3 1,5JZ TT-R single turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2009, 11:11 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Indlæg: 474
Geografisk sted: Vejle
Ja nu før, du begynder at ændre noget på din bil, så spørg inde på http://subaruklub.dk/

En subaru er en meget underlig bil... Den kan holde til alle de tæv du kan give den, og efter min mening en af de biler der køre aller bedst.

MEN, Hvis du strammer en skrue for meget eller for lidt, uden at gennemmåle alle tolerancer. så er der noget der går i stykker...

Det er ikke som at tune en corolla, hvor du bare lige kan bikse nogle gamle stumper sammen, og wupti så laver du 300HP.

Nogle af de bedste, efter min mening, til subaru, er Stefan fra svendborg(imprezo) og skassa.

Men fang dem på subaruklub.dk

_________________
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2009, 12:53 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Jeg ved ikke om det kan hjælpe, men jeg har et par RHF5 VF34 kuglelejeturbo'er fra en Porsche Cayenne.(IKKE TIL SALG-Kun til at dele mål med)
Men de skulle bla. også sidde på nogle Mazda,Kia, Ford Ranger og på impreza WRX'ere.

Jeg ved godt, at der kan være forskel på flanger/turbinehus osv. men dem jeg har er med en asymetrisk tre-bolts flange, kan ikke huske målene, men det kan da findes ud af, hvis i skulle få lyst til at gå den vej?

Kuglelejeturboer spoler jo som regel noget hurtigere op.

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team