Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 10:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
MTECH skrev:
Yugo Turbo skrev:
man vil kun kunne opnå det du hentyder til ved at opdele folk i tidsklasser pr. sekund og gør man det vil dem der kører de høje tider i klassen mene at det sku ha være opdelt pr. halve sekund.

alle der deltager har en chance for at vinde. hvis det er lars lige du er bekymret for så mener jeg at han vil deltage i unlimited, da han ikke ønsker at montere de dele han mangler for at køre outlaw.

men lad os nu ikke tager sorgerne på forskud, hvor mange biler kan der overhovedet nævnes der kører under 10 sekunder PÅ vandel? altså ikke alle mulige andre steder med klister på banen, eller bare baner hvor der er bedre bid end der er på det nye stykke asfalt på vandel.

Lars, Per, Keld, Michael, Tjuk har også været under. vil tro at Jesper Klausen også vil gøre en god figur, men hvor mange er det i grunden der er tale om? dvs. at det meste af feltet altså vil ligge inden for ca 10-12 sekunder, det er vel fair nok som det er nu ville jeg bestemt mene.
keld og per (og vist også lars) kører endda unlimited, så dem kan du tage ud af den lille opremsning.

Lasse nu jeg ikke bekymret for nogle eftersom jeg kommer med ny bil og godt ved det tar mere end et par løb at få sat det hele op,og dernæst ser jeg lars evo i en helt andet liga end min set ud fra økonomien i projekterne... mit mål er at ramme en tid i løbet af 2010 som jeg er tilfreds med og intet andet. ;)jeg har intet problem med at få røv af lars bil,det ville nærmere undre mig hvis det ikke skete, men nu du selv kommer ind på den slags ,kunne jeg jo fristes til at spørge: jer med de store ombygninger i outlaw er måske "bange" for unlimited drengene siden at delingen mellem de 2 store klasser er delt som de er..?

For at forstå det så ville det kræve at du kikker ud over grænserene, KOE, EDPS, biler som Andy Frost's, Christel's mf. samt på de danske biler som den danske Impala, Kjeld's E21 og lignende rørrammebiler som vi helt sikkert vil komme til at se mere til, alle med potientiale for lave 8 tider på Vandel, alle biler med mindst 1000Hk, flere med over 2000Hk. Jo der er en forskel! Vi har bare turde lave en inddeling der er anderledes, en inddeling vi står ved og en inddeling der IKKE bliver ændret!

Billede

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem

Jeg har lige et spørgsmål :)

Hvad hvis der kommer en diesel bil som rent opbygningsmæssigt(både motor og karros) ikke overholder streetklassens regelsæt men ikke køre under 12 sek, så bliver den i streetklassen eller hvad?

Mvh Jon

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland (Fiskebyen)
Excess skrev:

Hvad hvis der kommer en diesel bil som rent opbygningsmæssigt(både motor og karros) ikke overholder streetklassens regelsæt men ikke køre under 12 sek, så bliver den i streetklassen eller hvad?

Mvh Jon

nej den kommer i outlaw

Titel: Re: ..
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
tp-gt42r skrev:
Synes måske outlawklassen er for bred, tænker både på hvor meget der må bygges om og på tiderne som går fra 12 sek til 8.5

Som vi har snakket om, så kan jeg ikke se hvem klassen er for bred til... her mener jeg at vi ved jo dog ikke hvem og hvad der melder sig til, men tager vi udgangspunkt i tidligere års arrangementer, så er der ingen der har kørt under 9 og der er kun meget få der har kørt under 10. derfor kan jeg ikke se at klassen skulle være for bred. husk på at hvad biler kan køre på ordentlige baner skal sammenlignes med hvad de rent faktisk kan køre på vandel.

for outlaw vil det sikkert blive ca sådan her
fwd uden tryk kommer nok til at køre max 11 sek rent.
fwd med tryk kommer måske ned i høje 10 sek tider
rwd uden tryk vil jeg gætte til høje 10 eller rent 11
rwd med tryk vil der nok være nogle høje 9 sekunds tider
awd ved jeg ikke med, men et gæt kun være 10 rent til midt 10er tider

og det er de ABSOLUT hurtigste i klassen

i unlimited bliver det nok sådan her
fwd kommer måske til at køre midt 10ere
awd/rwd vil der blive lave 9ere og måske et par høje 8ere, men lad os nu se det først.

jeg ser ikke det du ser tp, måske vi skal revidere det efter DHB 2010, men som skrevet tidligere, vil der ikke blive rykket rundt på grundstenene for klasserne som de er skrevet nu.

Titel:
Mester Medlem

@ Mtech

os med store ombygninger?
Jeg kan kun tale for mig selv her.
Jeg mener ikke at have den store ombygning du hentyder til. men det er vel som altid afhængigt af øjene der kigger.

jeg vil dog tilføje at der er mange i min klasse der er betydeligt mere ombyggede end min bil er. og de fleste af dem jeg kører imod producerer endda ca den dobbelte effekt af hvad jeg laver, så hvis nogen skulle synes at grænsen var for bred burde det vel være mig, eller hvordan?

Jeg synes det virker mere som om i er uenige i reglementet for at være uenige, frem for at være objektive. skal klassen ikke ha lov at udvikle sig? mener i oprigtigt, at en bil der udvikler sig blot med mere effekt skal smides videre lige så snart den kører under en given tid? som skrevet fra start er reglementet lavet således at alle der har kørt sidste år skal kunne køre igen i 2010 (nogle med mindre tilrettelser) og det er for at de der kørte mod hinanden i 2009 også skal kunne køre mod hinanden i 2010 at grænsen blev sat som den blev.

hvem er det i er utilfredse med skal køre outlaw, siden i tilgår det sådan her? tp bør da bestemt kunne konkurrere i fwd med tryk og du michael kommer til at regere i awd, sammen med KL auto golfen. hvad er problemet, jeg KAN ikke se det.

Titel:
Mester Medlem

Excess skrev:

Mvh Jon

Opbygning af bil, angiver placeringen i den enkelte klasse, dog er der sat et relativt højt breakout i streetklassen for at minimere folks kreative evner til at møde op med plader på biler der ganske åbenlyst ikke burde bære de nummerplader. enten at bilen har for meget effekt, eller at den er ombygget i en grad der gør den umulig at syne på normal vis. samt igen for at streetklassen er for "nybegynderen" som ikke har budget til voldsomme ombygninger.

Titel: dhb 2010
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: sjælland
først af alt , tak til gutterne der har arbejdet " mange " timer for at lave et regelsæt , der bagefter skal have tæv ...... men er lysår længere fremme end før set i DK / DHB

jeg har bygget min vogn efter et amerikansk regel sæt , og det gør jeg lander i unlimited til DHB 2010 , kan jeg ikke lide dette ....... så må jeg lave min vogn om ... at regel sættet kommer godt over et halvt før arrangement , er da en gave i forhold til forrige år !!!!!!!

kan ikke forstå alt den brokken..... regelsættet er ikke fejlfrit men er da helt klart et man kan bruge, og det bidrager da også til DHB`s overlevelse ........

beyer ..... :twisted:

Titel: Re: ..
Nyt Medlem

Yugo Turbo skrev:
tp-gt42r skrev:
Synes måske outlawklassen er for bred, tænker både på hvor meget der må bygges om og på tiderne som går fra 12 sek til 8.5

Som vi har snakket om, så kan jeg ikke se hvem klassen er for bred til... her mener jeg at vi ved jo dog ikke hvem og hvad der melder sig til, men tager vi udgangspunkt i tidligere års arrangementer, så er der ingen der har kørt under 9 og der er kun meget få der har kørt under 10. derfor kan jeg ikke se at klassen skulle være for bred. husk på at hvad biler kan køre på ordentlige baner skal sammenlignes med hvad de rent faktisk kan køre på vandel.

for outlaw vil det sikkert blive ca sådan her
fwd uden tryk kommer nok til at køre max 11 sek rent.
fwd med tryk kommer måske ned i høje 10 sek tider
rwd uden tryk vil jeg gætte til høje 10 eller rent 11
rwd med tryk vil der nok være nogle høje 9 sekunds tider
awd ved jeg ikke med, men et gæt kun være 10 rent til midt 10er tider

og det er de ABSOLUT hurtigste i klassen

i unlimited bliver det nok sådan her
fwd kommer måske til at køre midt 10ere
awd/rwd vil der blive lave 9ere og måske et par høje 8ere, men lad os nu se det først.

jeg ser ikke det du ser tp, måske vi skal revidere det efter DHB 2010, men som skrevet tidligere, vil der ikke blive rykket rundt på grundstenene for klasserne som de er skrevet nu.

Jeg ønsker ikke at lave om på klasserne for i år, synes helt sikkert at vi skal gi det en chance.

I RWD synes jeg den bliver for bred. Jeg tror der vil blive kørt lave 9 ere også på Vandel. Der er flere E30, E36, manta og flere andre der køre for hurtigt til street klassen og

Titel:
Mester Medlem

vi ved jo intet endnu, men ja der er jo biler med meget effekt der kommer, men igen de skal jo også ku sætte det ned. tag eks vores tur til koe i belgien i 2008, tjuk præsterede at lave hjulspind ganske langt ud af banen. vil tror at det bid der var derned og det der er på vandel efter starten er rykket frem er ca det samme. så det bliver ikke let at køre 9 og SLET ikke let at køre lave 9 sekunders tider...

godt at se dig skrive at du også mener at det skal prøves. for det er lige det vi ønsker. og så må vi tilrette reglementet/klasserne til 2011 hvis noget har virket FOR uhensigtsmæssigt for nogle parter frem for andre... Det er jo ikke meningen at reglementet skal levere den afgørende fordel forfordelt til enkeltpersoner, som vi heller ikke mener at det gør som det står nu.

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
For at forstå dette reglement så kræver det at man som minimum prøver at sætte sig ind i mekanismerne bag Streetrace, DHB, den generelle udvikling her og i resten af samfundet, vi har jo ikke bare sat os ned og lavet regler fordi vi ikke havde andet at tage os til - og så pillet næse for resten. Da det her startede for lidt over et år siden, var vi fire kørere der besluttede os for at lave en køreforening for alle de streetracere der måtte være interesserede, vores holdning var og er, at det er på tide at der er nogle der prøver at tage affære når nu DASU ikke gør det, DHB var ikke på tale på det her tidspunkt (noget som skulle ændre sig efter DHB09) og vores møder gik primært på hvilke hovedformål foreningen skulle have. Et af disse hovedformål var et overordnet klassereglement der tog højde for og indlemmede de køretøjer der kørte i dag samt tilnærmelsesvis kunne akkommodere det ændrede udviklingsforløb som dette reglement ville afstedkomme, herunder en klasse for rørrammebiler som godt nok på nuværende tidspunkt ikke syner af noget men meget vel kunne ende op med rigtigt mange brutale biler. Før var det i princippet ikke muligt at køre i disse biler, et faktum der utvivlsomt havde en indvirkning på antallet af tilmeldte biler af denne type, der dog alligevel blev en til flere på forholdsvis kort tid. Vi ved ikke hvad der vil ske når denne ”bremse” bliver sluppet men noget tyder på at der allerede i år vil komme biler vi ikke har set før.

Et andet punkt var at så vidt muligt at holde de biler i samme klasse som altid havde kæmpet indædt til stor fryd for tilskuere og kørere, flere af disse biler havde allerede konstruktive ændringer, som af mange, herunder gængse dragracing reglementer vil blive betegnet som ekstreme og derfor i samme kategori som rørrammebiler - vi kunne her vælge at gøre som man altid havde gjort, eller vi kunne se på sagen med nye øjne, vi kører jo trods alt Streetracing og ikke Dragracing - vi valgte som bekendt det sidste, da vi mente og stadig mener at det i længden bedst ville gavne dansk Streetracing, køerne skal have mulighed for at udvikle sig, eksperimentere og prøve egne kræfter og ideer af og da Unlimited primært består af professionelt byggede dragracingbiler så var det vores holdning at Outlaw primært skulle bestå af ”amatørbyggede”, ekstreme som mindre ekstreme, gadebiler bygget ud fra en ide mere end et egentligt teknisk dragracingreglement, et godt eksempel er Tjuk og hans uafhængige bagvogn på hans E21, ingen ved om det vil komme til at virke og alligevel vælger han den omvej, det er satme god pionerånd! i dragracing er der alt for mange regler til at sådan noget ville kunne svare sig og endda måske slet ikke tilladt, men her giver det stjerner på skulderen! Og ikke mindst erfaringer vi alle kan lære af.

Vi ved at der er kørere med biler som står nogenlunde standard om end voldsomt tunede eller meget dyre supersportsvogne, som ikke føler de har noget at gøre i en klasse som Outlaw, til dem kan jeg kun sige; jeres vinderchancer er ikke blevet dårligere og i det mindste kan i nu slippe for danske nummerplader, syn og afgifter. Ydermere kan og vil vi af moralske årsager ikke støtte den udvikling der har været med fupnummerplader og åbenlyst ikke synsbare ”gade”biler, vi kan simpelt hen ikke forsvare det over for hverken os selv eller for myndighederne og vi har slet ikke behov for at de kommer rendende for at kontrollere os til alle arrangementer, som vi så til DHB i 09. Vores værktøj i denne forbindelse er bl.a. de 12 sek. som vi har sat som breakout i Streetklassen, disse 12 sek. skal sikre os at det ikke kan svare sig at gå all in på motortuning, et punkt, vi teknisk ikke kan og ikke vil gå ind og lave regler i - da dette udover at være næsten umuligt, trods alt vil stride for meget imod sjælen i Streetracing.
Dog vil jeg sige at når reglementet har stået sin prøve til næste år så vil vi se på disse biler og om der i denne forbindelse skal ændres noget.

Håber stadig vi alle ses til 2010 til et fornyet og toptunet DHB.

Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time