Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 20 jul 2025, 08:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2009, 16:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Det må der være nogle amerikanerfolk der må kunne svare på...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2009, 17:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
der er noget grundlæggende galt med outlaw klassen,
vil man have outlaw eller vil man have street ?
man må vælge.
er det street apperance, så er der ikke noget med havelåger ude foran,
heller ikke forklædt som rumfærge.
der er ikke lexan i street apperance
der er ikke noget der stikker op gennem hjelmen.
man kører på "street dæk" altså dot e mærkede eller gade slicks.
hvis lygter skal være der skal de vel også virke
skærme er ikke volds udbyggede

med eller uden vinduesviskere,,,who cares ?

jeg er næsten ked af at indrømme det men jeg er mere enig med Finn end jeg nogensinde har været :coffee:

når nu i siger lygter skal være under hjelmen, er det så forbudt at køre kitcars og eksempelvis hotrods ? som har lygter løst monterede på skærmene.

hvis man vil have de 2 første klasser til at være "gade" klasser,
så må man erkende at der mangler en klasse mellem outlaw og unlimited

hvad er det for en "splynk model" der omtales jeg har ikke set den beskrevet nogen steder, og vil rigtig gerne vide hvad det drejer sig om.
hvis ikke det har noget på sig er det vel på tide at komme videre ?

hvis der er snak om en kørerforening hvor kørerne skal have indflydelse, så er punket street apperance vel til lige så meget debat som alt andet ?

syntes det er simpelt, når det ikke må stikke ud foran, må det heller ikke stille ovenud. eller andre steder, eller hvad

næe, fjern begrebet street apperance og lad bilerne være lovløse som ordet outlaw betyder. så kan man arbejde videre med at finde adskillelsen mellem de 2 øvre klasser,
der er jo bla. noget med en break out tid. man kunne kigge på.

arh,, orker det ikke mere,,, :stop:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2009, 17:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Captain Slow skrev:
der er noget grundlæggende galt med outlaw klassen,
vil man have outlaw eller vil man have street ?
man må vælge.
er det street apperance, så er der ikke noget med havelåger ude foran,
heller ikke forklædt som rumfærge.
der er ikke lexan i street apperance
der er ikke noget der stikker op gennem hjelmen.
man kører på "street dæk" altså dot e mærkede eller gade slicks.
hvis lygter skal være der skal de vel også virke
skærme er ikke volds udbyggede

med eller uden vinduesviskere,,,who cares ?

jeg er næsten ked af at indrømme det men jeg er mere enig med Finn end jeg nogensinde har været :coffee:

når nu i siger lygter skal være under hjelmen, er det så forbudt at køre kitcars og eksempelvis hotrods ? som har lygter løst monterede på skærmene.

hvis man vil have de 2 første klasser til at være "gade" klasser,
så må man erkende at der mangler en klasse mellem outlaw og unlimited

hvad er det for en "splynk model" der omtales jeg har ikke set den beskrevet nogen steder, og vil rigtig gerne vide hvad det drejer sig om.
hvis ikke det har noget på sig er det vel på tide at komme videre ?

hvis der er snak om en kørerforening hvor kørerne skal have indflydelse, så er punket street apperance vel til lige så meget debat som alt andet ?

syntes det er simpelt, når det ikke må stikke ud foran, må det heller ikke stille ovenud. eller andre steder, eller hvad

næe, fjern begrebet street apperance og lad bilerne være lovløse som ordet outlaw betyder. så kan man arbejde videre med at finde adskillelsen mellem de 2 øvre klasser,
der er jo bla. noget med en break out tid. man kunne kigge på.

arh,, orker det ikke mere,,, :stop:



det kan jeg sku godt forstå :rock: .

der er lavet et regelsæt, og det skal selfølgelig følges :reading: .

der må ikke stikke noget op gennem hjelmen turbo / udstødning etz etz, og det gælder naturligvis også amerikaner bilerne :coffee: .

eller der er måske nogen der ikke vil træde den klasse over tæerne :up:

der nævnes feks, om papes turbo må stikke op gennem hjælmen, self må den ikke det, om den stikker lidt eller meget op er da underordnet , det må den ikke ifølge regelsættet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2009, 17:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Måske har jeg ikke HELT tænkt den igennem..

Men noget i retning af, man må gerne skære væk for og gøre plads til div. ting, IC/turbo/luftfilter/kompressor/karbunader.
Men erstatter man det igen, skal det være orginalt udseende, altså ikke modificere på det orginale.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2009, 18:10 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 maj 2009, 09:13
Indlæg: 103
Geografisk sted: vejle
Supra MK4

iden er god nok men hvem kan huske hvordan det orginalt ud

_________________
http://www.facebook.com/KE70V8


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2009, 18:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Man bør kan se, om det er en ombygning.

Men ikke der jeg tror problemmet bliver. Tror at de holder fast i ordet street apperence

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2009, 19:30 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
man skal jo huske på at der jo nok er en del (lovlige gadebiler) med plader på som vælger at stille op i outlaw uden plader på.

dels pga:
bremse tider i street klassen
told og skat / politi lurer jo nok igen til dhb 2010

så det er jo som sådan en outlaw street klasse :coffee:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2009, 19:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Captain Slow skrev:
der er noget grundlæggende galt med outlaw klassen,
vil man have outlaw eller vil man have street ?
man må vælge.
er det street apperance, så er der ikke noget med havelåger ude foran,
heller ikke forklædt som rumfærge.
der er ikke lexan i street apperance
der er ikke noget der stikker op gennem hjelmen.
man kører på "street dæk" altså dot e mærkede eller gade slicks.
hvis lygter skal være der skal de vel også virke
skærme er ikke volds udbyggede

med eller uden vinduesviskere,,,who cares ?

jeg er næsten ked af at indrømme det men jeg er mere enig med Finn end jeg nogensinde har været :coffee:

når nu i siger lygter skal være under hjelmen, er det så forbudt at køre kitcars og eksempelvis hotrods ? som har lygter løst monterede på skærmene.

hvis man vil have de 2 første klasser til at være "gade" klasser,
så må man erkende at der mangler en klasse mellem outlaw og unlimited

hvad er det for en "splynk model" der omtales jeg har ikke set den beskrevet nogen steder, og vil rigtig gerne vide hvad det drejer sig om.
hvis ikke det har noget på sig er det vel på tide at komme videre ?

hvis der er snak om en kørerforening hvor kørerne skal have indflydelse, så er punket street apperance vel til lige så meget debat som alt andet ?

syntes det er simpelt, når det ikke må stikke ud foran, må det heller ikke stille ovenud. eller andre steder, eller hvad

næe, fjern begrebet street apperance og lad bilerne være lovløse som ordet outlaw betyder. så kan man arbejde videre med at finde adskillelsen mellem de 2 øvre klasser,
der er jo bla. noget med en break out tid. man kunne kigge på.

arh,, orker det ikke mere,,, :stop:


Street appearance betyder i store træk at den ser gadeagtig ud. at lexanen er popnittet på eller om det er trukket i, i gummilister, mener jeg ikke man bør tage hensyn til. Lexan er splintfrit = hvis nogen ryger på skjoldet, så vil man hellere ha store lexanstykker end små glasstumper over hele banen. Kørerforeningen skal ha indflydelse på definitionen, men ikke på at fjerne grundpillerne under reglementet. der er ingen der er tjent med at bygge bilerne om hvert år. og med den udvikling der har været de seneste par år, så skal der et udførligt reglement til, for at fremme lighed mellem deltagere. der var stort påstyr da per landede med en rør-supra. men det generer vel ikke dig splynk, du vil gerne køre mod ham i et 100% regl forladt DHB eller hvordan skal jeg efterhånden opfatte dig? :?

begrebet street appearance bliver på ingen måde fjernet, da den dækker bredt over noget vi blot må ha nærmere defineret. Outlaw er ligeledes den rigtige betegnelse, da de biler der vil deltage her, typisk er biler der er mangfoldige årsager ikke vil kunne synes på normal vis, i en vilkårlig synshal.

Splynk-modellen er nok ca det her:
"hellere bruge 1000 timer på at skyde efter reglementet, end bruge 50 timer på at passe bilen ind til reglementet"

De to første klasser er ikke gadeklasser. det er kun street der er det. outlaw er noget der har vokset sig for vildt til at køre på gaden, set med statslige / forsikringsmæssige og synsmæssige øjne. Grunden til at man har ønsket at have en klasse mellem street og unlimited er for at opildne folk til at kunne udvikle sig selv og bilen og dermed have en klasse for de forskellige biltyper under ræs udvikling.

dæktypen folk vælger at benytte i outlaw, kan være af wrinklewall typen, hvis føreren ønsker det. dette gøres for at opnå en højere grad af sikkerhed i takt med de stigende effekter der kommer i klasser der ikke er deciderede gadebiler. Der skulle jo også gerne være lidt gulerod i at bygge bilen om. og derfor får man "lov" til mere og mere efterhånden som man stiger op i klasserne. det burde også være simpel logik for de fleste. Derfor skal bilen være som original ude som inde i street, have street appearance på ydersiden i outlaw og der er meget få regler i unlimited. en logisk og rimelig "trappe-stigning" for alle. Dog er der sat en begrænsning på dækstørrelse af wrinklewall dæk i outlaw. dette er igen for at give folk den gulerod at når de kommer i unlimited, så kan de vælge endnu bredere dæk, hvis det passer dem

vinduesviskere, who cares... ja det har du ret i og derfor kan de fjernes i outlaw og unlimited, da vi alligevel ikke kører, hvis der falder regn.

naturligvis er det ikke forbudt at deltage i kitcars med mere. men er lygterne placeret på skærmene, jamen så skal de jo sidde der, ingen ønsker at deltageren flytter lygterne. John elnefs buggy, med lygterne på skærmen er et fint eksempel

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2009, 19:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
m power skrev:
man skal jo huske på at der jo nok er en del (lovlige gadebiler) med plader på som vælger at stille op i outlaw uden plader på.


Lovlige? det tror jeg næppe de er. Det er meget få lovlige biler der ægte kan køre under 12 sekunder på vandel.

@ m power
hvilke ægte gade biler kan du nævne mig som vil kunne køre 12 sekunder rent, eller hurtigere? eller som blot er opgivet til at kunne gøre det? og hvor mange på den liste, vil du tro der står tilmeldt på startstregen til DHB 2010?

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2009, 19:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
men som jeg kan se det så burde vi have tilføjet følgende punkt under Outlaw:

"motorkomponenter ikke må rage uafskærmet ud fra karossen" på denne måde slipper man for at forvirre tropperne

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team