Captain Slow skrev:
der er noget grundlæggende galt med outlaw klassen,
vil man have outlaw eller vil man have street ?
man må vælge.
er det street apperance, så er der ikke noget med havelåger ude foran,
heller ikke forklædt som rumfærge.
der er ikke lexan i street apperance
der er ikke noget der stikker op gennem hjelmen.
man kører på "street dæk" altså dot e mærkede eller gade slicks.
hvis lygter skal være der skal de vel også virke
skærme er ikke volds udbyggede
med eller uden vinduesviskere,,,who cares ?
jeg er næsten ked af at indrømme det men jeg er mere enig med Finn end jeg nogensinde har været
når nu i siger lygter skal være under hjelmen, er det så forbudt at køre kitcars og eksempelvis hotrods ? som har lygter løst monterede på skærmene.
hvis man vil have de 2 første klasser til at være "gade" klasser,
så må man erkende at der mangler en klasse mellem outlaw og unlimited
hvad er det for en "splynk model" der omtales jeg har ikke set den beskrevet nogen steder, og vil rigtig gerne vide hvad det drejer sig om.
hvis ikke det har noget på sig er det vel på tide at komme videre ?
hvis der er snak om en kørerforening hvor kørerne skal have indflydelse, så er punket street apperance vel til lige så meget debat som alt andet ?
syntes det er simpelt, når det ikke må stikke ud foran, må det heller ikke stille ovenud. eller andre steder, eller hvad
næe, fjern begrebet street apperance og lad bilerne være lovløse som ordet outlaw betyder. så kan man arbejde videre med at finde adskillelsen mellem de 2 øvre klasser,
der er jo bla. noget med en break out tid. man kunne kigge på.
arh,, orker det ikke mere,,,

Street appearance betyder i store træk at den ser gadeagtig ud. at lexanen er popnittet på eller om det er trukket i, i gummilister, mener jeg ikke man bør tage hensyn til. Lexan er splintfrit = hvis nogen ryger på skjoldet, så vil man hellere ha store lexanstykker end små glasstumper over hele banen. Kørerforeningen skal ha indflydelse på definitionen, men ikke på at fjerne grundpillerne under reglementet. der er ingen der er tjent med at bygge bilerne om hvert år. og med den udvikling der har været de seneste par år, så skal der et udførligt reglement til, for at fremme lighed mellem deltagere. der var stort påstyr da per landede med en rør-supra. men det generer vel ikke dig splynk, du vil gerne køre mod ham i et 100% regl forladt DHB eller hvordan skal jeg efterhånden opfatte dig?
begrebet street appearance bliver på ingen måde fjernet, da den dækker bredt over noget vi blot må ha nærmere defineret. Outlaw er ligeledes den rigtige betegnelse, da de biler der vil deltage her, typisk er biler der er mangfoldige årsager ikke vil kunne synes på normal vis, i en vilkårlig synshal.
Splynk-modellen er nok ca det her:
"hellere bruge 1000 timer på at skyde efter reglementet, end bruge 50 timer på at passe bilen ind til reglementet"
De to første klasser er ikke gadeklasser. det er kun street der er det. outlaw er noget der har vokset sig for vildt til at køre på gaden, set med statslige / forsikringsmæssige og synsmæssige øjne. Grunden til at man har ønsket at have en klasse mellem street og unlimited er for at opildne folk til at kunne udvikle sig selv og bilen og dermed have en klasse for de forskellige biltyper under ræs udvikling.
dæktypen folk vælger at benytte i outlaw, kan være af wrinklewall typen, hvis føreren ønsker det. dette gøres for at opnå en højere grad af sikkerhed i takt med de stigende effekter der kommer i klasser der ikke er deciderede gadebiler. Der skulle jo også gerne være lidt gulerod i at bygge bilen om. og derfor får man "lov" til mere og mere efterhånden som man stiger op i klasserne. det burde også være simpel logik for de fleste. Derfor skal bilen være som original ude som inde i street, have street appearance på ydersiden i outlaw og der er meget få regler i unlimited. en logisk og rimelig "trappe-stigning" for alle. Dog er der sat en begrænsning på dækstørrelse af wrinklewall dæk i outlaw. dette er igen for at give folk den gulerod at når de kommer i unlimited, så kan de vælge endnu bredere dæk, hvis det passer dem
vinduesviskere, who cares... ja det har du ret i og derfor kan de fjernes i outlaw og unlimited, da vi alligevel ikke kører, hvis der falder regn.
naturligvis er det ikke forbudt at deltage i kitcars med mere. men er lygterne placeret på skærmene, jamen så skal de jo sidde der, ingen ønsker at deltageren flytter lygterne. John elnefs buggy, med lygterne på skærmen er et fint eksempel