Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 jul 2025, 13:05

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 64  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2010, 21:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Captain Slow skrev:
jeg skal de lige love for at begrebet en "hurtig Uno" er en hypotese der vil noget :tooth:


Altid go for en provo bemærkning...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2010, 21:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
@ finn

er det ikke den dersens 4,x liters række sekser tissan motor du mener. den saudierne, bruger til ørken ræs...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2010, 21:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Yugo Turbo skrev:
Captain Slow skrev:
jeg skal de lige love for at begrebet en "hurtig Uno" er en hypotese der vil noget :tooth:


Altid go for en provo bemærkning...


Yes yes, det manglede da bare :ha:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2010, 21:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Yugo Turbo skrev:
@ finn

er det ikke den dersens 4,x liters række sekser tissan motor du mener. den saudierne, bruger til ørken ræs...


Tror søren bruger den til markrace :-)
Jo det er sådan et uhyre.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 apr 2010, 22:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
HenrikGM skrev:
Supra MK4 skrev:
:up: kommer du i din egen bil søren. Hvis ja, er det så noget kæmpe nissan uhyre af en motor..

Glemmer satme aldrig trucken nær havde stået på snuden, da vi læssede den af container..


Søren har jo et passende "udvalg" af biler at tage af, så der er flere muligheder.....Personligt ville jeg gerne igen se den gamle sierra med mågelort på, slå bagtøjet i asfalten så det gnister de første 2 gear.

Hvis P100 skulle ud og køre, så skal der nok en frygtløs person ala fætter tørstig som chauffør.
P100 med 1000+ eller gummiged cabriolet er vel ca lige farligt?


det er næsten utroligt at der er nogen mennesker med sådannne biler i garagen gider at gå op i feks sikkerhedskrav på en bane ?

hvordan får man lige et alubagtøj til at slå gnister mod asfalten ? og hvor mange hk med hvilken undervogn? har selv kørt en mindre håndfuld mere eller mindre vilde sierra. men aldrig nogen med så dårlig opbygning at de kan præstere sådanne ting :wow:

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 maj 2010, 23:43 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
har lige et spørgsmål mere ;-)

10.1.2. Hvis batteriet monteres i førerkabinen, skal det monteres i en væsketæt beholder beregnet til formålet, og denne skal have udluftning til ydersiden af bilen

har søgt lidt på de kasser man kan få, men de er ikke væsketætte, hvis de vælter, og er lidt forundret over hvordan man ska l montere dem, har tillige set nogen, hvor der end ikke er bespænding til selve batteriet indvendig i kassen.

mit batteri står i bagagerummet, som kun er adskilt fra kabinen af en masonitplade og et bagsæde.

nu står der specifikt "beregnet til formålet" så jeg går ud fra at en hjemmebrændt alukasse er "no go" ?

forklaringer og forslag efterlyses

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2010, 08:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
Summit sælger kasser beregnet til formålet. men hvorfor ikke bare hænge et gelebatteri foran et af forhjulene?

Det giver kortere afstand og ingen ballade med monteringskasse og i sådan en vild vogn er det vel en fordel med lidt vægt fremme så ikke den bare vipper bagover... :wink:

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2010, 08:31 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Captain Slow skrev:
har lige et spørgsmål mere ;-)

10.1.2. Hvis batteriet monteres i førerkabinen, skal det monteres i en væsketæt beholder beregnet til formålet, og denne skal have udluftning til ydersiden af bilen

har søgt lidt på de kasser man kan få, men de er ikke væsketætte, hvis de vælter, og er lidt forundret over hvordan man ska l montere dem, har tillige set nogen, hvor der end ikke er bespænding til selve batteriet indvendig i kassen.

mit batteri står i bagagerummet, som kun er adskilt fra kabinen af en masonitplade og et bagsæde.

nu står der specifikt "beregnet til formålet" så jeg går ud fra at en hjemmebrændt alukasse er "no go" ?

forklaringer og forslag efterlyses


Lav selv din kasse, men sørg for at fastspændingen er uafhængig af kassen (eks. igennem bunden af denne), beskrivelsen er taget fra gældende reglementer, hvorfor man siger væsketæt går jeg ud fra er at forhindre syredampe i kabinen aka. lille "brintbombe" og ætsningsskader ved uheld, evt skift dit træarbejde ud med en aluplade (kom med ind i det ny årtusinde :damn: ) og drop kassen...

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2010, 13:10 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
et gele batteri er jo korrekt set den lette løsning,
grunden til at jeg har gået uden om det er den meget svingende holdbarhed på den slags batterier (måske bare 2. hånds snak)

vender lige situationen i hovedet igen, så må vi se.

tak for hurtgt og præcist svar :rock:



ps.

træarbejdet er fra fabrikken. jeg er sgu ikke tømrer, jeg er ikke engang sikker på jeg har værktøj,,,udover en pladesaks der kan bearbejde "træ" :grin:

min pointe er bare at ligemeget om jeg sætter en aluplade i, så er der stadig et problem ude i skærmkasser, hattehylde, ja og c stolper (hvis bilen vender på hovedet)
så en reel effektiv afskærming mellem bagagerum og kabine ligner mission impossible

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 maj 2010, 14:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Lassemanse, når nu du vender din Corollagryde på taget, så pibler der måske en liter eller to ud af batteriet - du drukner næppe i svovlsyre.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 634 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56 ... 64  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team