MTECH skrev:
jeg fandt det her i jeres reglement..
TEKNISK VEJLEDNING, FASTGØRELSE AF BATTERI I TYNDPLADE
Fabrikat og kapacitet er frit. Hvert batteri skal være sikkert anbragt og beskyttes for at forhindre
kortslutning eller lækage. Antallet af batterier, som foreskrevet af fabrikanten, skal bibeholdes.
Hvis batteriet flyttes fra sin originale placering, skal det monteres til karrosseriet i et metalstel med to
metalbøjler med isolerende beskyttelse, monteret til gulvet ved hjælp af bolte og møtrikker. Til
montering af batteribøjler skal der benyttes bolte med en diameter på mindst 10 mm, og under hver
bolt skal der være monteret en metalforstærkningsplade på minimum 3 mm tykkelse og mindst 20
cm2 på den anden side af karrosseripladen. Et vådbatteri skal være omkapslet af en væsketæt
plastikkasse, der ikke er en del af batteriet.
Placeringen er fri, dog såfremt placering i kabinen, da kun bag de forreste sæder.
I sådanne tilfælde skal beskyttelseskassen være monteret med udluftning, der udmunder uden for
kabinen. Hvis der i kabinen monteres et tørbatteri (gele), skal det beskyttes elektrisk af et dæksel, som
dækker det fuldstændigt.
det nederste i teksten med gele batteri taler mod det du linker til højere oppe....??? eller menes der at polerne skal afdækkes..?
Den tekst kommer "udefra" så jeg kan godt forstå at du undrer dig, dog tolker vi det som at polerene skal afdækkes, det der står i den tekst er nærmest volapyk, tror forfatteren mener at der skal være et Darth Vader kraftfelt omkring batteriet...
Men generelt så kommer hele den tekniske vejledning udefra og det skal ikke komme bag på mig hvis der er flere "misforhold" af denne slags, men for indeværende det er det der står i selve reglementet der gælder...
_________________
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”