Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 15 jul 2025, 19:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2010, 17:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Gummispoiler skrev:
Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 aug 2010, 17:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:
Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2010, 10:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:
Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.


9.5mm løft på begge sider

Ind. BTDC 8° / ABDC 62°

Ud. BBDC 56° / ATDC 14°

Overlap 22°

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 aug 2010, 17:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:
Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.


9.5mm løft på begge sider

Ind. BTDC 8° / ABDC 62°

Ud. BBDC 56° / ATDC 14°

Overlap 22°


problemet med den lillecos ged er at den max tillader 8.89mm løft på std fjedre..

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2010, 07:56 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
møffe skrev:
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:
Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.


9.5mm løft på begge sider

Ind. BTDC 8° / ABDC 62°

Ud. BBDC 56° / ATDC 14°

Overlap 22°


problemet med den lillecos ged er at den max tillader 8.89mm løft på std fjedre..


Sammenpressede fjedre?

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2010, 15:38 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
@Nick:
Vi fulgtes faktisk hjem fra rundkørslen i Roskilde til et stykke op af A6'eren. Husker ikke helt præcist hvor du rendte fra os, da jeg var noget groggy. Havde sat min co-pilot til at køre hjem fra Tønder, da jeg selv var for smadret efter en hel dag med rally inkl. halsbetændelse.

Anyway - grå Mondeo stc. med en autotrailer med en hvid Golf 2 med sorte detaljer på :-).

Og den der dødsstjerne er pænt ninja-forklædnings-kamæleon-agtigt sådan en mørk nat :-).

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2010, 15:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
hmm mon der snart kommer nogle tider fra dagen.
hvem vandt de forskellige klasser ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2010, 16:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:
Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.


9.5mm løft på begge sider

Ind. BTDC 8° / ABDC 62°

Ud. BBDC 56° / ATDC 14°

Overlap 22°


problemet med den lillecos ged er at den max tillader 8.89mm løft på std fjedre..


Sammenpressede fjedre?


som i viklingerne røre ved hinanden ??

men fjedre er vel det mindste problem , det er lidt værre hvis man skal have sænket styr og sårn

ps ravn , kan godt lide din tilgang til tingene , jeg syntes sgu det er lidt sejt at forsøge at trække seriøse tal ud af en gammel stødstangsmaskine og da det fejler , så skrottes den til fordel for noget andet der heller ikke er prøvet i den målestok du nu er igang med :rock: det kan jeg kun tage hatten af for :D

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2010, 16:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007, 13:17
Indlæg: 2340
Geografisk sted: Fysisk: Ølstykke /Mentalt: langt væk
Wildert skrev:
@Nick:
Vi fulgtes faktisk hjem fra rundkørslen i Roskilde til et stykke op af A6'eren. Husker ikke helt præcist hvor du rendte fra os, da jeg var noget groggy. Havde sat min co-pilot til at køre hjem fra Tønder, da jeg selv var for smadret efter en hel dag med rally inkl. halsbetændelse.

Anyway - grå Mondeo stc. med en autotrailer med en hvid Golf 2 med sorte detaljer på :-).

Og den der dødsstjerne er pænt ninja-forklædnings-kamæleon-agtigt sådan en mørk nat :-).


Så godt det ekvipage - det var altså dig...:gnaek:, jeg drejede af ved Jyllinge, hvor jeg bor.

_________________
corvus terrae terror...


Billede


_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 aug 2010, 18:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
luske skrev:
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:
Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.


Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.


jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.

det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.


9.5mm løft på begge sider

Ind. BTDC 8° / ABDC 62°

Ud. BBDC 56° / ATDC 14°

Overlap 22°


problemet med den lillecos ged er at den max tillader 8.89mm løft på std fjedre..


Sammenpressede fjedre?


som i viklingerne røre ved hinanden ??

men fjedre er vel det mindste problem , det er lidt værre hvis man skal have sænket styr og sårn

ps ravn , kan godt lide din tilgang til tingene , jeg syntes sgu det er lidt sejt at forsøge at trække seriøse tal ud af en gammel stødstangsmaskine og da det fejler , så skrottes den til fordel for noget andet der heller ikke er prøvet i den målestok du nu er igang med :rock: det kan jeg kun tage hatten af for :D

MVH Luske


korrekt. dog har min deltidshelt Ahmed Bayjoo designet en AB07 knast med 8.85 i løft. den er bare små dyr.. ca 2500kr stk.

og der er ingen UKér der er prøvet dem på et lille setup som på min..

skide britter.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 32 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team