Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
møffe skrev:
Ravnen skrev:
Gummispoiler skrev:
Syntes at huske billeder på et tidspunkt af en stødstangs V6. Kører du stadig med stødstænger eller er det her cosWORTH spiller ind? Dvs. ingen stødstænger.
Ingen stødstænger, men hydrauliske lyftere og 24 ventiler. Cosworth har, da disse motorer blev lavet, været inde over alle dele, herunder forstærket blok, krumptap m.m.
jeg kan lige indskyde at de std knast profiler i en 24V er noget jeg er blevet anbefalet at kopiere til min 16V ged. de skulle eftersigende ikke være helt dumme. noget med de har en del løft og ikke så mange grader.
det er prøvet på en norsk cos ged med GT3071 og 24 replica profiler.
9.5mm løft på begge sider
Ind. BTDC 8° / ABDC 62°
Ud. BBDC 56° / ATDC 14°
Overlap 22°
problemet med den lillecos ged er at den max tillader 8.89mm løft på std fjedre..
Sammenpressede fjedre?
som i viklingerne røre ved hinanden ??
men fjedre er vel det mindste problem , det er lidt værre hvis man skal have sænket styr og sårn
ps ravn , kan godt lide din tilgang til tingene , jeg syntes sgu det er lidt sejt at forsøge at trække seriøse tal ud af en gammel stødstangsmaskine og da det fejler , så skrottes den til fordel for noget andet der heller ikke er prøvet i den målestok du nu er igang med

det kan jeg kun tage hatten af for
MVH Luske