wheelie Bars - DHB

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
PRS_Tremonti
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 10 apr 2009, 18:04

wheelie Bars - DHB

#1 Indlæg af PRS_Tremonti »

Ja måske lyder det som en joke når vi snakker FWD med tryk uden plader med wheelie bars. Men det er jo set i USA hvor de bruger det, så det må da give lidt mening.

Men hvordan er reglerne for hjemmelavet wheelie bars eller skal man købe et godkendt kit ? Jeg har prøvet at snuse lidt inde på vmax hjemmeside og jeg synes bestemt ikke kan finde noget der ligner et reglement ? :?
Brugeravatar
Gearhead
Medlem
Indlæg: 111
Tilmeldt: 29 apr 2011, 17:25
Geografisk sted: KBH

#2 Indlæg af Gearhead »

Tjek NSAD.dk for at se reglementet der køres efter til dhb 2012.
YOU LIFT YOU LOSE
Brugeravatar
Boostjunkie
Medlem
Indlæg: 169
Tilmeldt: 07 jul 2003, 08:49
Geografisk sted: Vorbasse

#3 Indlæg af Boostjunkie »

Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#4 Indlæg af Captain Slow »

eneste jeg kan huske er at de kun er tilladt i unlimited,,

for regler om udførelse,, tjek evt. dasu reglement 8
I love everything thats fast enough to do something stupid with
PRS_Tremonti
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 10 apr 2009, 18:04

..

#5 Indlæg af PRS_Tremonti »

Jeg takker mange gange for de gode svar :)
Nick J (Turbo smeden)
Junior Medlem
Indlæg: 95
Tilmeldt: 28 okt 2011, 09:52

#6 Indlæg af Nick J (Turbo smeden) »

hvorfor vil du have det, giver jo ingen mening :)
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#7 Indlæg af Captain Slow »

har set det før, det tvinger forhjulene til at have det korrekte tryk mod asfalten, modsat at fronten hæver sig med større sansynlighed for spind
I love everything thats fast enough to do something stupid with
PRS_Tremonti
Medlem
Indlæg: 116
Tilmeldt: 10 apr 2009, 18:04

#8 Indlæg af PRS_Tremonti »

Som captain slow er inde på :)

Yderligere har jeg haft kontakt med et firma i USA der kører 8 sek tider på fwd og fået en yderst go forklaring og opsætning og hvilket erfaringer de har gjordet med wheelie bars og fwd, dog blev der omtalt at opsætning af undervogn naturligvis har meget at sige som compression og rebound hvor jeg også fik et gode fif. :)

Igen tak for hjælpen
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#9 Indlæg af Westmus »

Nick J (Rwd Tuners) skrev:hvorfor vil du have det, giver jo ingen mening :)

Det giver nu en del mening hvis du har sat dig ind i hvad der sker med bil og undervogn når du slipper koblingen ved startlinien. Hvis du spørger rigtige dragracere er undervognopsætningen mindst ligeså vigtigt som Hk hvis du vil kører stærkt. :)

Har i øvrigt også set billeder af amerikanske FWD racere hvor der er strategisk placerede vægtklodser. Monteret for at maximere grebet under acceleration.
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#10 Indlæg af martin306xsi »

Hvilken bil skal du ha wheelie bars på? Og hvad har den af heste? Hvis man må spørge om det :)
Mvh Martin
Besvar