summit racing plast fuel cell
Redaktør: Moderatorer
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
summit racing plast fuel cell
Jeg er ved at montere en plast fuel cell af mærket summit racing.
Summit racing skriver på deres hjemmeside at der er 2 stk Outlet Fitting AN8 fitting i bunden, og 1stk Vent Fitting AN6 i toppen af tanken.
Men mon ikke at Vent Fitting AN6 er til retur fra dysebro eller ?
Der er en indbygget kontra ventil i tanklåget.
Tanken er købt hos en forhandler her i dk, og de siger at Vent Fitting AN6 i toppen af tanken er til udluftning, men det giver bare ikke nogen mening, da der jo er en ventil i tanklåget.
Er der nogen der har kørt/monteret sådan en bandit ?
Det er denne model
www.summitracing.com/parts/SUM-290101/
Summit racing skriver på deres hjemmeside at der er 2 stk Outlet Fitting AN8 fitting i bunden, og 1stk Vent Fitting AN6 i toppen af tanken.
Men mon ikke at Vent Fitting AN6 er til retur fra dysebro eller ?
Der er en indbygget kontra ventil i tanklåget.
Tanken er købt hos en forhandler her i dk, og de siger at Vent Fitting AN6 i toppen af tanken er til udluftning, men det giver bare ikke nogen mening, da der jo er en ventil i tanklåget.
Er der nogen der har kørt/monteret sådan en bandit ?
Det er denne model
www.summitracing.com/parts/SUM-290101/
-
Westmus
- Mester Medlem
- Indlæg: 671
- Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
- Geografisk sted: Holstebro
Re: summit racing plast fuel cell
Logikken med en separat udluftning der kan føres ud i det fri er vel at man absolut ikke ønsker benzindampe inde i bilen. Tankpåfyldnings låget sidder jo ikke udvendigt som på alm biler. 
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Jep der er rigtigt, den har jeg også haft oppe at vende.
Der er bare det ved det at der i regelmanget til dhb (nsad) står at der skal sidde en kontraventil i den udluftning og så er man jo lige vidt hvad angår tryk i tanken.
Jeg syntes bare ikke det er særlig smart at have fremløb og retur så tæt på hinanden.
Der er bare det ved det at der i regelmanget til dhb (nsad) står at der skal sidde en kontraventil i den udluftning og så er man jo lige vidt hvad angår tryk i tanken.
Jeg syntes bare ikke det er særlig smart at have fremløb og retur så tæt på hinanden.
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Hej Søren
Nej det var jeg egenligt ikke, det hele kommer sig af at der i regelementet til DHB står at der skal være udluftning til ydersiden af bilen.
Min sunde fornuft siger mig at studserne i bunden er til pumpe(r) og den i toppen til retur.
Kontraventilen til tanken sidder jo i låget og skal der monteres en slange på den som går ud i det fri så skal der laves om på låget, men da det er en kontra ventil så kan jeg bare ikke se hvorfor der skal laves noget om, for den burde jo holde tæt.
Leverandør af tanken siger så at studsen i toppen af tanken er til udluftning så der ikke dannes overtryk i tanken, men da der jo skal monteres en kontraventil på den slange, ja så er vi jo lige vidt.
De mener så at frem og retur bare skal gå ind i bunden og de sidder jo lige ved siden af hinanden og det syntes jeg ikke er optimalt, da den varme benzin jo vil cirkulere, men de mener at det vil søge op i tanken.
Nej det var jeg egenligt ikke, det hele kommer sig af at der i regelementet til DHB står at der skal være udluftning til ydersiden af bilen.
Min sunde fornuft siger mig at studserne i bunden er til pumpe(r) og den i toppen til retur.
Kontraventilen til tanken sidder jo i låget og skal der monteres en slange på den som går ud i det fri så skal der laves om på låget, men da det er en kontra ventil så kan jeg bare ikke se hvorfor der skal laves noget om, for den burde jo holde tæt.
Leverandør af tanken siger så at studsen i toppen af tanken er til udluftning så der ikke dannes overtryk i tanken, men da der jo skal monteres en kontraventil på den slange, ja så er vi jo lige vidt.
De mener så at frem og retur bare skal gå ind i bunden og de sidder jo lige ved siden af hinanden og det syntes jeg ikke er optimalt, da den varme benzin jo vil cirkulere, men de mener at det vil søge op i tanken.
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
- Gearhead
- Medlem
- Indlæg: 111
- Tilmeldt: 29 apr 2011, 17:25
- Geografisk sted: KBH
-
Bufas
- Senior Medlem
- Indlæg: 332
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Slagelse
- Kontakt:
m power skrev:De mener så at frem og retur bare skal gå ind i bunden og de sidder jo lige ved siden af hinanden og det syntes jeg ikke er optimalt, da den varme benzin jo vil cirkulere, men de mener at det vil søge op i tanken.
Det ville jeg ikke være nervøs for. Når først det kommer ind i tanken bliver det jo blandet med alt det andet benzin.
På mine biler er det standard at sug og retur sidder lige ved siden af hinanden i tanken.
Har du målt temperaturforskellen på dit fremløb og retur?
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Det ville jeg ikke være nervøs for. Når først det kommer ind i tanken bliver det jo blandet med alt det andet benzin.
På mine biler er det standard at sug og retur sidder lige ved siden af hinanden i tanken.
Har du målt temperaturforskellen på dit fremløb og retur?
Du har aldrig haft problemer med stigende benzintryk ? jeg tænker på det modtryk der nu måtte komme i returen når der står fx 20 litter benzin og "holder returen tilbage"
Fri bane fuld hane! 
-
m power
- Mester Medlem
- Indlæg: 1248
- Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
grydesvamp skrev:Det ville jeg ikke være nervøs for. Når først det kommer ind i tanken bliver det jo blandet med alt det andet benzin.
På mine biler er det standard at sug og retur sidder lige ved siden af hinanden i tanken.
Har du målt temperaturforskellen på dit fremløb og retur?
Du har aldrig haft problemer med stigende benzintryk ? jeg tænker på det modtryk der nu måtte komme i returen når der står fx 20 litter benzin og "holder returen tilbage"
I mit hoved der skal retur sidde i toppen så det benzin der er i tanken ikke danner modtryk, og modtrykket vil jo være forskelligt alt efter hvor meget der er i tanken.
Så de 2 studser der er i bunden det er outlet til pumpen, og den der er i toppen er til retur.
Jeg har nu fået oplyst af sælger at hvorfor de bruger den i toppen til udluftning sammen med en extern kontraventil er pga at det originale kontraventil der er i tanklåget kan have problemer med at følge med til at fylde tanken med luft.
Så løsning er at der bliver monteret en extra studs i toppen til udluftning, sammen men en kontraventil.