HenrikGM skrev:
940 køler fra AC bil, med blæser og kappe fra samme. 850 blæseren er den samme. Den kan køle hvad som helst ned, og er i to trin via original relæ.
Stort set bolt-on.
Kan yderligere findes ved en hugger til små penge.
Du kan også gå "nuts" og lave en total PWM motorstyring helt DIY, her feks:
https://www.google.dk/url?sa=i&rct=j&q= ... 3283537481Det kommer an på hvad du gerne vil opnå. Du er maskinmesterstuderende, så der er absolut ikke andre begrænsninger for det projekt end dem du selv sætter. Får i stadigt et semester med elektronik på uddannelsen?
Har fået en fra en 850, dog kun blæseren selv.
Linket virker ikke længere, og har først lige set du havde skrevet nu.
Har lavet en simpel løsning nu, bare én blæser med én hastighed. Kan være jeg laver det "fancy" engang.
- Jo, korrekt. Fire eksaminer mere + det sidste semester og så bachelor projekt, så skulle jeg gerne være færdig. ( 1 år )
Nej, vi har stort set ikke haft undervisning om elektronik som sådan. Vi har regnet en hulens masse på 1 og 3 faset systemer, generatorer, motorer, transformere og så alt det som hører under installatør eksamen. Vi har haft programmering tilgengæld (robotter bla.), men det har ikke fungeret hensigtsmæssigt. Alt for lille udbytte af undervisningen desværre, vi (jeg) har ikke haft fingrene i det nok 80% af tiden går med software problemer. - Har sjovt nok efterspurgt mere undervisning i elektronik komponenter, men der er ikke plads desværre.