Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 23:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Golf2gti16v
Indlæg: 16 sep 2003, 20:00 
bilen er den uten kat. hva er den beste måten å trimme på??
har en turbo for hånden. er det verd det? i forhold til syn vs. effekt?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2003, 07:21 
mit bud er 2.0 blok.bearbejdet top.schrik knaster.lettet og afbalanceret krumtap,smede stembler. en banan manifold+udstødning. det giver vel 185-195 hk ellers kontakt Oettinger i tyskland deres motore går rigtigt godt.men selvfølgeligt en turbo er billigere.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2003, 08:26 
Det er svært at komme over 180-185 da den ikke kan give nok benzin.
Du skal have blokken fra en passat. Den har motorkoden 9A. Toppen skal du tage fra 1,8 16V.
Det er også en nødvendighed med de tykke indsugningsrør.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2003, 15:00 
takk for gode start-tips :D
jeg kommer til å holde dere oppdatert ettersom "prosjektet" tar form.

alle generelle tips tas imot med takk!!
hva må gjøres før en turbo kan monteres? hvor mye må freses av stemplene? :roll:


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2003, 14:40 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 sep 2003, 13:16
Indlæg: 91
Geografisk sted: Horsens
Den bliver rimelig dyr at montere turbo på. Indsprøjtningen og tændingen er simpelthen ikke godt nok. Der er nogle af G2 der kører med kat. Det er de bedste at få fat i til trykladning da de har bankecensor.
Det billigste man kan gøre er at få fat i tænding og indsp. fra en G60 det dur rimelig og er billig.
MVH Thomas

_________________
VW-Power.....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2003, 20:41 
er bankesensor og lambadasonde det samme?? hvorfor er denne så viktig? :? er problemet med tenning og insp. syst at man ikke kan få benz nok når turboen starter??
MVH odd m


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2003, 09:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
bankesensoren ar der for at fortælle din ecu om motoren tændingsbanker... hvis du tager den af skal du være meget opmærksom på tændingsbanken, for i værste fald kan det aflive din motor. lambda-sonden er en slags føler der fortæller ecuen om din motor kører for fed eller for mager i benzinblandingen... igen et meget vigtigt instrument og faktisk tror jeg ikke at den originale ecu vil tillade at signalet fra denne sonsor mangler. den kan justere din benzin blanding en smule op og ned alt efter varm luft, regn, kold luft ovs... også en go ting at ha på.

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2003, 17:24 
ett lit avbrudd i prosjektet! har vært på ferie 8) 8)

har alle insp. biler Lambda-sonde?

hva koster en banke-sensor?

jeg kan lage manifoil selv.... er det noe mer som mangler før en montering av turbo? har en kamerat som har turbo liggende, en liten en, fra mishubitchi....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 14 okt 2003, 22:15 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 18 aug 2003, 08:05
Indlæg: 2515
Geografisk sted: Veksø Sjælland
har et par bankesensorer, ved ikke hva den slags ligger i, sku vi sige 250? du betaler fragt.... send en pm hvis det sku ku ha interesse...

_________________
Brap brap brap...
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 okt 2003, 17:40 
Hei Yugo!
er dine sensorer i god stand?

hvordan fungerer en bankesensor? hvor skal den kobles til osv.??


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team