Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 maj 2025, 11:13

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordvestjylland
Som HenrikGM gjorde mig opmærksom på først i tråden, er måle området fra 0-1,25volt.. :oops:

Der er 2 stk tilbage, og dioderne er ikke monteret endnu, så det er ikke et problem at bruge dem selvom man har turbo. Man må da også gerne få dioderne i andre farver hvis man er til det..

HenrikGM Hvorfor skulle man tilføje seperat 5volts regulering?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
naturligvis er det interessant, men han skriver kun til sugemotor og den ville jeg gerne ha forklaret... farven er nemlig fuldstændig ligegyldig, bare du ved hvilke dioder der betyder hvad. min FMI 1,4 viser 800 til 900 mV over 4 dioder og så ved man jo hvor den skal stå for at være i orden. men er da glad for de andre dioder selvom de ikke har nogen reel betydning.
som jeg tidligere skrev så er det under og det over 800-900 mV ikke af betydning da målingen skal ligge inden 800-900 mV for at man har en blanding der hverken er for fed eller mager. alt herudover må da antages for at være luksus. nu snakker vi naturligvis om når man gir den kniven. for om den kører lidt mager ved lave omdr og minimum belastning har ikke den store betydning, ud over at turboen bliver lun og at man sparer på benzin og forureningen 8)

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: nordsjælland
Det lyder lidt som Hr. Yugo Turbo bruger sin, speeder som en tænd/sluk knap fra lyskryds til lyskryds.
Og aldrig kører længere strækninger.
MVH
Morten

http://www.volvo200klub.dk/index.html

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Yugo HAR slet ikke nogen speeder.......
Den er erstattet af noget vacuum-tingeltangel som er sluttet til tændingen, således at der er WOT når motoren er igang :lol: .
Omdrejningerne styrer han så med en variabel prop i udstødningen, så motoren får åndenød.
Dette sidste vil han dog aldrig indrømme, uanset hvor meget du går ham på kammen.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..

Titel:
Moderator

Ole.. skrev:
Som HenrikGM gjorde mig opmærksom på først i tråden, er måle området fra 0-1,25volt.. :oops:

Der er 2 stk tilbage, og dioderne er ikke monteret endnu, så det er ikke et problem at bruge dem selvom man har turbo. Man må da også gerne få dioderne i andre farver hvis man er til det..

HenrikGM Hvorfor skulle man tilføje seperat 5volts regulering?

Fordi det komponentantal er så lille at belastningen er ud over specs. på den IC der er brugt, og kredsens levetid er dermed ukendt.
Nogen går efter kort tid, andre holder lidt længere. Kredsen kører så at sige i det røde felt hele tiden. :?

Med en seperat 5volts forsyning slår man flere fluer med eet smæk. Been there, done that!

Prøv at se de to O2 voltmetre der er på vores hjemmeside. http://boost-it.homepage.dk/
Komponenttallet er betydeligt højere, og det er ikke gjort for at lave dem dyre.

Titel:
hej Yugo Turbo - Falfa her (55chevy).
og goddag henrikGM kenner dig ikke, men din side og dine produkter ser fine ud, har tængt mig at købe en MS på et tidspungt til min 350 cui kompressor motor.

vil ikke blande mig i jeres fight om farver på dioder og spændingsområde,
blodt minne jer om at medmindre i bruger en wideband sonde så er det jo mere nen slags on / off visning fed eller mager .
men en 5 volt forsyning skal der til.

bortset fra det, er der nogen der har nogen god ide om hvor jeg får fat i dyser til MS'en til 500-550 hk uden at det koster spidsen af en jetjager.

tjek www.wroum.dk

Titel:
Moderator

FALFA skrev:
hej Yugo Turbo - Falfa her (55chevy).
og goddag henrikGM kenner dig ikke, men din side og dine produkter ser fine ud, har tængt mig at købe en MS på et tidspungt til min 350 cui kompressor motor.

vil ikke blande mig i jeres fight om farver på dioder og spændingsområde,
blodt minne jer om at medmindre i bruger en wideband sonde så er det jo mere nen slags on / off visning fed eller mager .
men en 5 volt forsyning skal der til.

bortset fra det, er der nogen der har nogen god ide om hvor jeg får fat i dyser til MS'en til 500-550 hk uden at det koster spidsen af en jetjager.

tjek www.wroum.dk

Jeg går ud fra at du vil have 550hk fordelt over 8cyl. og ikke 550hk pr. cyl?
:wink:
Prøv lige at maile mig direkte, det kan godt tænkes jeg kan snuse noget op du kan bruge.
boost-it@vip.cybercity.dk

Mht visningen at en lambdasonde så har du helt ret: visningen er ikke specielt præcist, og jeg ville ikke turde tune efter highend hk med den, men hvis man bruger sin sunde fornuft og tænker sig lidt om, kan man komme tæt på et godt resultat med den. Men der er ingen feedback fra feks lambdasondens temperatur, og den er temmeligt temperaturafhængig, så det spiller også ind og ødelægger præcisionen.
Det vil altså være forkasteligt at sige: du skal have 0,xx volt så spiller det bare.

Har lige kigget på din bil. Cool vogn. Din datalogger....det er vel ikke sådan at dine 82hk istedet skulle være 82Kw? Det passer næsten!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: KBH
YugoTurbo:
Det er rigtigt nok at farverne for så vidt er ligegyldig, men helt ærligt ville det da være federe at de havde "logisk korrekte" farver - men som nævnt tager det kun 5 min at lodde om og så skal man måske bruge en tyver på at få de ekstra gule dioder som skal bruges. Men f**k det... det var jo blot en lille side kommentar!
Har også selv lige fået en FMI 1,4 - det er sgu en nice måler!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
har ingen speeder det er rigtigt... kun en kontakt med on eller off... ha ha

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 19 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time