Problemer med xr3i Escort

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#11 Indlæg af Morten VJ »

Jeg har nøjaktig samme følelse over for volvo da ford købte dem
Mener det burde være omvendt :wink:

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#12 Indlæg af Transitfar »

Nu er det jo dem med forstanden som tjener kassen.
Selv kører jeg i en transit fra 1988......
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#13 Indlæg af Morten VJ »

Ingen forstand ingen kasse

Kører selv volvo fra 1981
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#14 Indlæg af Jakob Hansen »

Att. Transitfar: Jo, det er rigtigt at min fra kan hjælpe mig, så må han hjælpe lidt til.
Jeg tror jeg vil bruge lidt energi på tændingssystemet, og hvis det ikke hjælper så vil jeg se mig om efter en ny undermotor.

Er der forskel på en alm. 1600 cvh motor (altså karburator) og så en xr3i-blok?
Hvis man kunne finde en billig 1600 motor (tror faktisk min far hat een), så kunne man få den renoveret, og så smide mit forhåbentligt gode topstykke på. Så burde summe igen hvis man er heldig.
Billede
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#15 Indlæg af Transitfar »

Jeg kan desværre ikke huske noget om forskel på de forskellige cvh-blokke. Jeg har da vist forøvrigt nogle stående, som du kan få for et symbolsk beløb........
Du skal bare huske, hvis du skiller noget ad, at du måler ud i hoved og r.., så du finder ud af hvad der kan bruges og hvad der ikke kan.
HUSK at løsne topboltene i modsat rækkefølge af tilspændingsfølgen.
HUSK at KONTROLLERE dit topstykke (retteskinne/specialværksted) inden genmontering. Ikke for at male fanden på væggene, men hvis det har været monteret på en skæv blok, kan det desv. godt have slået sig....
HUSK at kontrollere de nye dele. Tid og tålmodighed (og lyst, men det har du jo) er her en god ting til at opnå et godt resultat.
Monter evt. knastakslen UDEN følgere, så den kan dreje frit. Og mærk så, om knastakslen virkelig drejer "let" i sine lejer, hvis den ikke gør er der jo noget galt....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#16 Indlæg af Jakob Hansen »

Transitfar skrev:Jeg kan desværre ikke huske noget om forskel på de forskellige cvh-blokke. Jeg har da vist forøvrigt nogle stående, som du kan få for et symbolsk beløb........
Du skal bare huske, hvis du skiller noget ad, at du måler ud i hoved og r.., så du finder ud af hvad der kan bruges og hvad der ikke kan.
HUSK at løsne topboltene i modsat rækkefølge af tilspændingsfølgen.
HUSK at KONTROLLERE dit topstykke (retteskinne/specialværksted) inden genmontering. Ikke for at male fanden på væggene, men hvis det har været monteret på en skæv blok, kan det desv. godt have slået sig....
HUSK at kontrollere de nye dele. Tid og tålmodighed (og lyst, men det har du jo) er her en god ting til at opnå et godt resultat.
Monter evt. knastakslen UDEN følgere, så den kan dreje frit. Og mærk så, om knastakslen virkelig drejer "let" i sine lejer, hvis den ikke gør er der jo noget galt....


Jeg takker meget for opbakningen. Men i første omgang vil jeg lige prøve at kigge lidt på tændingen. Strømfordeleren har før stået af, og den der sidder på nu er ikke helt i top. Og så kan de jo være at jeg ikke har fået sat strømfordeleren helt rigtigt da jeg monterede topstykket.

Jeg har idag prøvet at hælde en Bars leaks i kølesystemet, så vil jeg håbe at den kan tage lidt i rygeriet.
Billede
rsv

blokke

#17 Indlæg af rsv »

cvh. 1600. xr3i fra før 86 er magen til hinanden på nær knasten efter 86 er forbrændingskamret ændret på alm 1600 og xr3i uændret. xr3i og rst topstykker er ens, har også motorkoder et eller andet sted men hvor?
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

Re: blokke

#18 Indlæg af Jakob Hansen »

rsv skrev:cvh. 1600. xr3i fra før 86 er magen til hinanden på nær knasten efter 86 er forbrændingskamret ændret på alm 1600 og xr3i uændret. xr3i og rst topstykker er ens, har også motorkoder et eller andet sted men hvor?


Øhh, hvor vil du hen med det der?
Billede
rsv

#19 Indlæg af rsv »

i snakkede om evnt. anden motor og om forskellen.
rsv

#20 Indlæg af rsv »

øhh det gik lige stærkt nok med at få sendt :D har rodet lidt med cvh. og jeg mener at der er størst chance for at du har en revne i din top, frem for i blok det er uhyrer sjældent at en cvh blok har taget skade, skulle det vise sig at det ikke er toppen så er det højest sandsynligt en defekt toppakning, jeg har i nu ikke set en skæv blok men ok det er da muligt men så skulle blokken ha været så varm at du kunne feje den gamle toppakning af.
Besvar