Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 19 maj 2025, 10:37

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3
Forfatter besked
 Titel:
Medlem

Geografisk sted: Roskilde
Det kunne godt lyde som om at det er min bil i snakker om. De 38 er inklusiv alt. Altså bilens pris, afgift/depositum, transport, de ting der er lavet på den inden syn nummer to, nummerplader osv. (Som John skriver blev der ikke lavet noget overhovedet inden første syn, og alligevel var der "kun" 4 fejl: Manglende vejeseddel, overgang i baglygte (viste sig at det var en pære der lavede problemer) et enkelt rusten bremserør og den smule rust i tårnene.

Med hensyn til rusten, så var det nu ikke voldsomt. Plademanden havde bare været lidt mere grundig end forventet. I den ene side var der gået en svejsning og i den anden side var der et stykke dødt plade på størrelse med en pakke smøger. Det synes jeg faktisk ikke er voldsomt bilens alder taget i betragtning. Tager du en Vectra fra samme årgang skal du lede længe efter et stykke sundt plade :)

Jeg synes at jeg har fået en fin bil til prisen og der er grundlag for en langt sjovere bil hvis jeg smider lidt ekstra penge i den :)

/Claus

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
att fabritius...
er ikke det mindste i tvivl om at det er en fin vogn du har fundt, fandt det bare lidt vildt at den skulle svejses så meget , men hvis det ikke var mere der var sygt så er det jo bare en grundig mand du har fundet til jobbet og det er jo altid dejligt... med den pris du fortalte om da vi snakkede på gds.
har dog desværre ikke mulighed for at ligge samme beløb som dig, så jeg må finde på noget lidt alternativt... en dansk uno hvor den har ødelagt motoren evt, eller den som var i den blå, der sku skiftes en del, men jeg er altid mand for at arbejde mig frem til toppen (af to årsager... 1 jeg kan vildt godt li at lave bil og især i motorrummet. 2 jeg har ikke de penge der skal til for at "bare" købe en hjem fra tyskland. sådan lige pt i alt fald...

Titel:
Mester Medlem

Så har jeg endelig fået en uno turbo fra 4/92... ok pris men skal laves en del arbejde på den.... men den er klar til at køre til sommer, det blir sku fine sager... :D :D :D 8) 8) 8)

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Yugo Turbo skrev:
Så har jeg endelig fået en uno turbo fra 4/92... ok pris men skal laves en del arbejde på den.... men den er klar til at køre til sommer, det blir sku fine sager... :D :D :D 8) 8) 8)

Tillykke med den nye dyt ;-)

Jeg har også lige fået en ny Uno Turbo hjem, importeret fra Spanien... Mit største problem med at reparere biler selv er manglen på værksted, jeg gider ikke gøre det i indkørslen..

Titel:
Mester Medlem

hvad skal du da ha lavet john? jeg har gode muligheder for at arbejde på lift, og har da også øvelsen i uno turbo... men vil da godt ha noget for det...

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Yugo Turbo

Var det så den uno turbo fra den blå avis til 10.500 kr du købte???

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Yugo Turbo skrev:
hvad skal du da ha lavet john? jeg har gode muligheder for at arbejde på lift, og har da også øvelsen i uno turbo... men vil da godt ha noget for det...

Det jeg snakker om er adgangen til EGET værksted, så jeg selv kunne skrue når jeg har lyst/behov ;-)

Husmekanikeren står ikke for udskiftning, han er sgu for dygtig!

Titel:
Mester Medlem

ja gør-det-selv mand er man vel... jeg arbejder på gør-det-selv værkstedet ved sjælandsbroen, det er sku et fedt job... og fine for en der ellers bor i lejlighed... 8)

Titel:
Mester Medlem

att olsen
det var den ja og nej... ja at det er samme bil, men manden ville jo tjene på den. så endte med at sku gi 13 et halvt klik for den! :evil: men det er stadig billigt nok, der sidder næsten nye gasdæmpere på og den er i acceptabel stand til prisen, sat i forhold til hva det er for en bil! havde regnet med at sku gi mindst 35 klik for et fint eksemplar, så jeg ser differencen mellem de 13,5 og 35 som potentielle penge som jeg nu kan bruge på pladedele, reservedele samt fuld oplakering overalt, motorrum og kabine incl. regner med at fjerne de plastic ting på a, b og c stolperne så man kan se hva farve den er indvendigt. måske der sniger sig et ur eller to op på a stolpen? man ved aldrig... men jeg vil som det mindste lave nyt instrumentbord...
er der iøvrigt nogen der kender en DYGTIG maler, der ville være interesseret i at få den æreværdige opgave at male mit vidunder? venlig hilsen lasse

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 29 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3

Alle tider er UTC + 1 time