er der nogen der her prøvet at tage signal fra strømfordeleren fra silvertop til en omdregningstøller. hvor er signalet taget fra, hvordan ser det ud????
tobias
signal ud fra silvertop
Redaktør: Moderatorer
- BlueminD
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
- Geografisk sted: lyngby
- Kontakt:
-
Hald79
- Senior Medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: midtjylland
- Kontakt:
hejsa.......
det nemmeste er et lave et takthjul om montere det på krumtappen du skal huske at ms skal have signalet ca. 55-135 grader før TDC for at kunne nå at bearbejde det....... så hvis du tager signalet fra strønfordeleren så bliver dit næste problem og få rotoren til at stå korrekt da du jo er nød til at dreje fordeleren 55-135 grader..
det nemmeste er et lave et takthjul om montere det på krumtappen du skal huske at ms skal have signalet ca. 55-135 grader før TDC for at kunne nå at bearbejde det....... så hvis du tager signalet fra strønfordeleren så bliver dit næste problem og få rotoren til at stå korrekt da du jo er nød til at dreje fordeleren 55-135 grader..
- BlueminD
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
- Geografisk sted: lyngby
- Kontakt:
da jeg ikke bruger gnist delent delen af ms så er det vel egentligt lige meget.
det vil svare til at motoren køre 1/6 bagud, hvilket ikke skulle betyde så meget for brændstof tilførelsen da injektorene hele tiden er aktive og ikke kun når ventilerne er åbne..
har jeg misforstået noget henrik!
p.s. regner med at sende demo boardet imorgen, undskyld sorsinkelsen.
det vil svare til at motoren køre 1/6 bagud, hvilket ikke skulle betyde så meget for brændstof tilførelsen da injektorene hele tiden er aktive og ikke kun når ventilerne er åbne..
har jeg misforstået noget henrik!
p.s. regner med at sende demo boardet imorgen, undskyld sorsinkelsen.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
BlueminD skrev:da jeg ikke bruger gnist delent delen af ms så er det vel egentligt lige meget.
det vil svare til at motoren køre 1/6 bagud, hvilket ikke skulle betyde så meget for brændstof tilførelsen da injektorene hele tiden er aktive og ikke kun når ventilerne er åbne..
har jeg misforstået noget henrik!
p.s. regner med at sende demo boardet imorgen, undskyld sorsinkelsen.
Du har sådanset ikke misforstået noget. Det Jens refererer til er at det ofte vil være en fordel at overgå til cranktrigger system istedet.
Mange har tilsyneladende store vanskeligheder med at få et stabilt triggersignal, og det kan jo løses med en digital giver og et triggerhjul på krumptappen.(cranktrigger) Så er man helt ude over det ballade med støj på pin1 signaler osv.
Vi roder med at få det bygget på en MX-3er i nær fremtid, og det skal der nok komme frisk info om senere.
Fra din fordeler skal du bruge et firkantsignal. Se evt MegaSquirtnSpark yahoo gruppen, hvor der står en masse info om hvordan man finder dette signal. Man skulle kunne tage signalet direkte, men Jens og mig har brændt et tændingsanlæg af på denne antagelse, så vær lidt forsigtig!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- BlueminD
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
- Geografisk sted: lyngby
- Kontakt:
-
Hald79
- Senior Medlem
- Indlæg: 278
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: midtjylland
- Kontakt:
- BlueminD
- Medlem
- Indlæg: 109
- Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
- Geografisk sted: lyngby
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
BlueminD skrev:var det et svar eller et spørgsmål?
Jeg tror nu nok at Jens mente det som et svar
Ihvertfald lykkedes det ham og mig at sætte et tændingsanlæg på hans GSIer ud af drift, men ok, vi gjorde os ikke de store anstrengelser for at finde den rigtige forbindelse. Det var noget i retning af "trial-n-error" og vi fik tydeligvist ikke fat i den rigtige ledning første gang, så der måtte et nyt anlæg til....
MS tåler en del voldtægt. Jens har jo testet den....grundigt!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!