Jeg vil bare spørre:
Hvordan vil wastegaten oppføre seg ved mer enn en halvering av motrykket?
Vil den miste evnen til å forhindre at ladetrykket "spiker" og dermed gir motorstyringen problemer med å følge opp, med det resultat at den driter i alle sensorer og gir motoren en bensimengde og en tennings kurve som er "safe" under alle forhold= dårligere ytelse.
Jeg vil faktisk fraråde folk å bruke mer enn 2,5" på motorer mellom 1,8-og 2,3L volum og orginal turbo.
2,5" med vettuge potter "flower" uansett tilstrekkelig for en motor på under 300hk.
Har foreksempel sett at Mazda B6T motorenes ecu får problemer pga av trykkvakten ved bruk av 2,5" systemer, da ladetrykket "spiker" til 0,7 bar eller mer, der tenninga (eller var det bensintilførselen?) kutter.
Der turbo er ettermontert finnes ingen slike sikkerhets funksjoner og en slik "spike" kan fort gjøre stemplene ubrukelige til stort annet enn som askebegre.
Selv kjører jeg med 2,5" bak til gearspaken. og orginalt resten på min 88 626 med 16V motor og ettermontert turbo.
jeg planlegger å kjøre med 2,5" hele veien men jeg må først finne et par potter som tillater meg å kjøre 20 mil i strekk uten å føle at turen er et mareritt.
Forsøker å finne de 2 bakre orginal pottene fra en Audi RS2 da det finnes endel fyrer i nærheten som har oppgradert sine.