Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 22:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 maj 2005, 18:51 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2005, 20:11
Indlæg: 15
Hejsa

Jeg skal stille og rolig have samlet ind til en ekstra motor jeg kan gå og hygge mig lidt med. Min ide var egentlig at lave en 2,1L G60. Men er det for meget? Eller skal man vælge f.eks 2,0-1,9 eller? 1,9L er vel fordi at man så kan undgå at skal skifte krumtap.

Så hvad er den optimale at lave?

Standad er det en alm 1,8 G60 blok!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 19:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
lavede ÖTTINGER ikke nogle vilde motore til G60´erne ?? for så er det jo bare at finde deres data og kopiere dem.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 20:01 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2005, 20:11
Indlæg: 15
Ikke hvad jeg ved af ihvertfald. Mig bekendt er det kun 16V'ern Oettinger har haft fat i


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 20:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
har sådan en egenteligt stål krumtap og smedestempler? og hvad er std komp?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 20:05 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2005, 20:11
Indlæg: 15
G60 motoren?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 20:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ja. std. hvilke specs har den?

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 20:22 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2005, 20:11
Indlæg: 15
1,8 8V med G-lader

160 HK ved 5800 RPM
225 NM ved 3800 RPM
komp: 8:1
Elektronisk indsprøjtning: DIGIFANT


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 maj 2005, 21:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ved du ikke hvilken indmad der er i sådan en.. om den har stålkrumtap og smedede stempler?? det er jo ikke helt uden betydning for hvad den kan klare af hk. men 230hk er da meget almindeligt. men er der ikke nogen inde på club golf´s hjemme side der har nogle lækre løsninger, de plejer nok at vide hvad de snakker om.

men på en tryk ladet motor skal man bore så lidt som muligt. skal man ha flere ccm så skal den ha større slag. men det er vel nemt nok. det er vel bare at montere en krumtap fra en 2,0 8v

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2005, 06:13 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 21 mar 2005, 20:11
Indlæg: 15
Stempler og krumtap er alm. Ventilerne er natriumkølede. Jeg skulle gerne have +250 HK nu med de nye setup jeg har fået! Og der kører jeg stadig med standard stempler, men i den nye motor skal de skiftes ud med et sæt fra JE-Pistons. Men vil lave det ordentligt fra start af, så hvis det var en fordel med større ccm, skulle stemplerne selvfølgelig købes efter det.

CGD er der ingen hjælp at hente, er der generelt ikke om G60 her i landet, så jeg har mere eller mindre gjort mine egne erfaringer:)

/HENRIK


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2005, 06:21 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
Der er et eller andet listigt med at man kan bruge krummeren fra enten ABF eller evt. en af 20V motorene - ikke det nemmeste i verden svjv - men der er i hvert fald én af de krumtappe der er smedede.
Tjek VWVortex' forum: Technical -> Hybrids - der burde du kunne finde noget.
Jeg har været rendt ind i sådan en historie derinde tidligere, men jeg kan ikke lige huske detaljerne.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team