Dennis C skrev:
Er der et klogt hovede herinde som lige har et godt råd.. Jeg er ved at "bygge" en motor til min go'e gamle 240.. Det er en 2.3'er (B230A) der bliver sat to dobbelte dellorto karburatorer på og en del andet guf.. tændingssystemet er en strømfordeler med hall-giver og mekanisk tændingsavancering.. Altså vakuum og centrifugalreguleret og en lille slange til indsugningen.
Spørgsmålet lyder på hvor den vakuum slange fra strømfordeleren skal sidde, for den skulle gerne sidde lige efter gasspjældet på karburatoren, for at der kommer det rigtige sug til vakuumdåsen på strømfordeleren. Men det er sådan at jeg ikke har fået karburatorerne endnu, så ved ikke om der sidder en lille studs på en af dem, eller dem begge hvor den slange kan sættes på.. Har spurgt en del kolleger osv og enten ved folk det ikke eller så siger de om man ikke bare kan undlade at sætte den på.. Men det går ikke, for så vil den jo begynde at tændingsbanke, da den ikke kan stille tændingen senere i dellastområdet..
Er der ikke en herinde som kører med webere eller dellorto'er på sin bil som ved lidt om det her? For skidtet skal jo gå rigtigt!
Mvh. Dennis
På forhånd tak!!!
Din orginal montering er rimeligt sikkert tilsluttet et portet vacum signal.
Dvs -vacum tomgang +vacum dellast -vacum fuldgas.
Manifold løsningen vil i dette tilfælde ikke kunne bruges, og der er kun studsen på karburatoren tilbage.
Men her render du ind i problemet mindre vacum ved samme belastning, da du nu har et større areal at suge igennem, og kun 1 cylinder til at udføre arbejdet.
Restriktions trikket gør signalet mere jævnt, men sløver også systemet en hel del, hvilket man ikkë inteesseret i når man går fra dellast til fuldlast.
Egentlig kræver det en vacumdåse med en svagere fjeder, og lidt justering af stoppene.
Men inden du har fundet den så har du forlængst droppet vacumavanceringen, og lært at leve med den lidt dårligere benzin økonomi.
Men prøv og se hvordan det kører.
få karburatorene justeret ind på et rulle felt.
Invester i et Megasquirt til at styre tændingen, og oplev en helt ny motorkarekterikstik.
DVS bedre bundtræk, højere effekt, og bedre økonomi.
Og det bedste det er totalt skult for nysgerrige blikke.
MVH
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html