mit uhæld ved danish street nationals

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
FALFA
Senior Medlem
Indlæg: 263
Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Geografisk sted: tæt på kbh
Kontakt:

mit uhæld ved danish street nationals

#1 Indlæg af FALFA »

Da jeg til danish street nationals den 26/5 satsede lidt for hårdt på en lidt for fugtig bane og
derved smadrede min chevrolet 1955 søger jeg en ny / brugt højre bagskærm.
og den flipfront som boble ikke længre køre med , den var for år tilbage tilsalg
ved et stumpemarked nede hos roskilde abc (mener den er gul),
eller blodt en anden glasfiber flipfront,
samtidigt vil jeg sige tak til Erik (E.T.) Jørgensen, for hjælp med hjemtransport.
og til ACC medlemmet (ved ikke hvad han hed) der opfordrede til indsamlingen og til alle dem
der enten gav en skilling eller bare kom med et trøstende ord eller en kvik bemærkning.
jeg er kommet mig over den værste ærgelse og er nublodt interaseret i at få bilen på gaden igen i en fart.
Billede
Billede
Billede
Billede
eneste lyspungt var da at jeg fik sat en (efter min egen opfattelse) rigtigt god tid på 7.404 og 60 fod på 1.66
min datalog viste 0-100 på 3,9 sek
falfa-@hotmail.com

eller ring 20872418
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
cb
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 06 sep 2003, 21:48
Geografisk sted: Midtjylland

#2 Indlæg af cb »

trist udfald :(
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#3 Indlæg af Staalanden »

Ja det var godt nok trist at du røg rundt med den derovre. Gav også et meget pænt brag som kunne høres helt nede bagved.
Det var sgu rart at se så mange der var henne og smide i kassen.

Blev rammen slået meget skæv, eller var det kun lige i enderne?
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
kadettcqp
Medlem
Indlæg: 199
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Sydsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af kadettcqp »

Det var et trist syn at det gik galt på Meca, men det er jo desværre den risiko man løber til sådan nogle arrangementer. Men du tog det sgu med godt mod syntes jeg.

Her er en højre bagskærm, men du mangler jo muligvis også den del af den ind mod bagklappen, så ved ikke hvor står hjælp det er:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1955-55- ... dZViewItem

Men der står shipping worldwide.

Ellers var dem her måske en mulighed:

http://www.auto-body-part.com/55_57_che ... panels.htm

Ellers har du kontaktet Carsten Trimmo og hørt om han måske har noget?

Med hensyn til den front kan det være at de her kan hjælpe. Ellers tyder det på at de kan lave en hel bil til dig i glasfiber hvis det skulle være. :D

http://www.fastglass55.com/
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=4824
2007: 1/8mile @ 8,320 sek 60fod 1,78sek.
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#5 Indlæg af lqs »

for det første, tillykke med at der ingen personskade var. for det andet dejligt at høre du allerede er på vej op på cyklen/ ind i streetrace igen. synes det er fedt du selv ligger bileder mm ind her.
har du eller nogen andre gjort sig nogen tanker om hvordan det her kunne være gået.... på en eller anden lille flyveplads eller sågar på gaden! evt en komentar i tråden om 10sek bil i dk (hvor kan/bør de køre) MVH søren PS. endnu engang tillykke med du tydeligvis IKKE har tabt modet.
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#6 Indlæg af møffe »

lqs skrev: har du eller nogen andre gjort sig nogen tanker om hvordan det her kunne være gået.... på en eller anden lille flyveplads eller sågar på gaden! evt en komentar i tråden om 10sek bil i dk (hvor kan/bør de køre) MVH søren PS. endnu engang tillykke med du tydeligvis IKKE har tabt modet.


er det ikke en lidt flad bemærkning, lidt ala. HVAD SAGDE JEG. nu var jeg ikke til det arrangement hvor det skete. men mon ikke der var en del biler der forlod start uden problemer. og mon ikke at man kan sige at dette uheld står får så lille en procent af over det samlede antal kørsler at det ikk er nok til at tegne fanden på væggen over det, men jo der kunne da være sket andre ting på andre steder. feks var dte på en lille landingsbane, ja så kunne det være at der ikke havde været buler i bilen. og den kun skulle gøres ren for græs. (jeg ved udemærket hvor du vil hen af, der kunne være alvorlige personskade. men vi er vist tilbage til glasset halvt fuldt/tom)men hvis vi ud fra et uheld skal bruge det som begrundelse i en anden debat så er det bare fordi at skoene strammer.

ingen tvivl om at der kunne være forskellige udfald på andre steder. men hvis vi på grundlag af disse billeder skal bruge det som advarsel til alle så er det en lidt for tynd en begrundelse. det er jo ikke noget der sker hver gang en bil forlader start.
Senest rettet af møffe 02 jun 2007, 13:21, rettet i alt 1 gang.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#7 Indlæg af klyfax »

møffe skrev:
lqs skrev: har du eller nogen andre gjort sig nogen tanker om hvordan det her kunne være gået.... på en eller anden lille flyveplads eller sågar på gaden! evt en komentar i tråden om 10sek bil i dk (hvor kan/bør de køre) MVH søren PS. endnu engang tillykke med du tydeligvis IKKE har tabt modet.


er det ikke en lidt flad bemærkning, lidt ala. HVAD SAGDE JEG. nu var jeg ikke til det arrangement hvor det skete. men mon ikke der var en del bilder der forlod start uden problemer. og mon ikke at man kan sige at dette uheld står får så lille en procent af over det samlede antal kørsler at det ikk er nok til at tegne fanden på væggen over det, men jo der kunne da være sket andre ting på andre steder. feks var dte på en lille landingsbane, ja så kunne det være at der ikke havde været buler i bilen. og den kun skulle gøres ren for græs. (jeg ved udemærket hvor du vil hen af, der kunne være alvorlige personskade. men vi er vist tilbage til glasset halvt fuldt/tom)men hvis vi ud fra et uheld skal bruge det som begrundelse i en anden debat så er det bare fordi at skoene strammer.

ingen tvivl om at der kunne være forskellige udfald på andre steder. men hvis vi på grundlag af disse billeder skal bruge det som advarsel til alle så er det en lidt for tynd en begrundelse. det er jo ikke noget der sker hver gang en bil forlader start.


Helt enig, og hvis banen er fugtig, er det så ik dommerens opgave at stoppe løbet? På de billedere der ser banen ik bare fugtig ud, men VÅD.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#8 Indlæg af Wildert »

Mon ikke bare LQS hintede til at det er et meget godt eksempel på at streetracerne er NØDT til at tage DASU's regler alvorligt. De er IKKE for stramme eller alt muligt andet...

Heldigvis går det normalt godt, men jeg synes da at streetracerne skulle indtage den holdning at hellere en masse forholdsregler og der så ikke sker nogen noget de gange hvor det går galt med bilerne, end at man "chancer den" og det så på et tidspunkt koster førlighed eller liv.

Jeg synes i hvert fald at det andet er noget egoisteri.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#9 Indlæg af møffe »

Wildert skrev:Mon ikke bare LQS hintede til at det er et meget godt eksempel på at streetracerne er NØDT til at tage DASU's regler alvorligt. De er IKKE for stramme eller alt muligt andet...

Heldigvis går det normalt godt, men jeg synes da at streetracerne skulle indtage den holdning at hellere en masse forholdsregler og der så ikke sker nogen noget de gange hvor det går galt med bilerne, end at man "chancer den" og det så på et tidspunkt koster førlighed eller liv.

Jeg synes i hvert fald at det andet er noget egoisteri.


ja det er ikke for at ødelægge tråden. men jeg syntes generalt at sikkerheden i de biler jeg kender og ser på en Qmile er ret okay. (eneste farisær var en madamblå sierra med mange hk :wow: ) godt nok har de fleste ikke bur indbygget. men hvis man feks tager min sierra. den er fra fabrikken udstyret med en std max hastighed på 240km/t så burde den vel også være forsvarelig at køre 180km/t som slut hastighed på en Qmile!

om der skal mere sikkerhed i bilen. tjaa hvornår er det nok hvis std udstyr ikke er nok? kik feks på Tom Kristensens sidste uheld. det var i en super godt udstyret bil men manden kom stadig til skade. var der udstyr nok eller for lidt? eller er bilerne blevet for kraftige til DTM? og det er det som er humlen i mine øjne, hvornår er der nok udstyr på en Qmile? er bur nok hvis airbags,hjælm,H-seler etc ikke er nok?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#10 Indlæg af Wildert »

møffe skrev:ja det er ikke for at ødelægge tråden. men jeg syntes generalt at sikkerheden i de biler jeg kender og ser på en Qmile er ret okay. (eneste farisær var en madamblå sierra med mange hk :wow: ) godt nok har de fleste ikke bur indbygget. men hvis man feks tager min sierra. den er fra fabrikken udstyret med en std max hastighed på 240km/t så burde den vel også være forsvarelig at køre 180km/t som slut hastighed på en Qmile!


Interessant argument... du mener altså at den brug du ser til motorsport kan sammenlignes med daglig brug i trafikken?
Altså hvis den holder, så har du selvfølgeligt ret - men jeg er ikke just enig...

om der skal mere sikkerhed i bilen. tjaa hvornår er det nok hvis std udstyr ikke er nok? kik feks på Tom Kristensens sidste uheld. det var i en super godt udstyret bil men manden kom stadig til skade. var der udstyr nok eller for lidt? eller er bilerne blevet for kraftige til DTM? og det er det som er humlen i mine øjne, hvornår er der nok udstyr på en Qmile? er bur nok hvis airbags,hjælm,H-seler etc ikke er nok?


Nåh men så lad os da bare allesammen køre rundt i nogle sæbekassebiler - det kan jo være ligemeget?
Det kan da godt være at Tom kom til skade trods bur i hoved og røv osv. - men har du overhovedet overvejet hvad der ville være sket uden?!?
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar