hvad er der galt

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#11 Indlæg af skassa »

Hmm,
Jeg har her til aften igen målt kompression og nu er den nede på cylinder 3 og 4,på cylinder 3 ligger den på 7bar og 9bar på cylinder fire ,nummer et og to ligger på 12 bar??

Da jeg målte den for 14dg siden var den 11bar på alle fire,så imorgen afmonterer jeg toppen for at se om det er toppakningen der er gået ,eller det måske er stempel ringene.....?


Skassa
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#12 Indlæg af mh »

kunne godt lyde som det eller en ring der ikke har været mont. rigtigt så den har revet cylindren.... :cry:
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#13 Indlæg af Transitfar »

Lyder umiddelbart som at toppakningen er gået mellem cylinder 3 og 4, men somme tider kræver det erfaring at se at toppakningen har været defekt.
Venlig hilsen Lars.
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#14 Indlæg af mh »

Transitfar skrev:somme tider kræver det erfaring at se at toppakningen har været defekt.


jeg havde et problem til svendeprøven kan jeg huske dem i skolepraktiken der skulle indlægge fejl på motorene havde klippet topparkningen over mellem 2 cylindre til gutten der havde trukket topparknings opgaven og der var det gjort så der stod vand op i en stråle fra tændrørs hullet da han kørte med starteren....... så da jeg fik den dagen efter havde de også klippet topparkningen over men denne gang havde de gjort det på skrå af parkningen så når de spændte toppen ned så blev den tæt :? lidt ufedt at stå foran en motor til svendeprøven og ikke kunne lave det man skulle fordi fejlen ikke var plantet korrekt :cry: :cry: så jeg skulle bare skifte topparkningen selv om jeg ikke kunne bevise at den fejlede noget... :(
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#15 Indlæg af lqs »

prøv at måle den både våd og tør. så kan du se om fejlen er i toppen eller ved stempler. MVH. søren
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#16 Indlæg af Transitfar »

tinasmartin skrev:....så jeg skulle bare skifte topparkningen selv om jeg ikke kunne bevise at den fejlede noget... :(

Jeg slås for tiden med en Sierra DOHC, som ikke rigtig vil tage gassen, før den er varm. 2 andre værksteder har opgivet bilen, men jeg har da i det mindste konstateret, at toppakningen (eller topstykket) er defekt.
Jeg kunne høre, at det rislede i varmeapparatet, men da bilen har selvudluftning af kølersystemet, er det svært at få syn for sagen :? :? .
Kunden havde dog ganske rigtig oplevet, at bilen brugte "lidt vand somme tider, men ikke ret tit..." 8)
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#17 Indlæg af mh »

Transitfar skrev:Jeg slås for tiden med en Sierra DOHC, som ikke rigtig vil tage gassen, før den er varm. 2 andre værksteder har opgivet bilen, men jeg har da i det mindste konstateret, at toppakningen (eller topstykket) er defekt.
Jeg kunne høre, at det rislede i varmeapparatet, men da bilen har selvudluftning af kølersystemet, er det svært at få syn for sagen :? :? .
Kunden havde dog ganske rigtig oplevet, at bilen brugte "lidt vand somme tider, men ikke ret tit..." 8)


jeg kiggede engang på sådan en hvor toppen var så skæv så der løb vand ud mellem blok og toppen MENS DEN VAR SPÆNDT FAST :shock: :shock: den VAR også skæv da den kom af..... HEHE
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#18 Indlæg af skassa »

Hmm,

Jeg har nu taget toppen af og hverken topstykket eller toppakningen ser ud til at fejle noget,

Men når jeg har stemplerne på cylinder 3 og 4 i top og prøver at trykke dem frem og tilbage er det som om ringene sidder fast(man kan høre at ringene giver sig på cyl. 1 og 2.

Den fik godt nok noget fed blanding i starten,så jeg tror faktisk at det er sod,jeg har fyldt cylinderene op med petrolium,og har rykket noget i stemplerne og kan mærke at ringene kommer løs...

Jeg kan bare ikke forstå at de er sodet til så hurtig,måske jeg ikke skal køre med de tændrør fra Impreza´en ,men vælge nogen et nummer varmere...

Nu må den stå til imorgen,så må jeg se om det hjælper noget..

Er der nogen som ved om man kan genbruge en HKS toppakning?,det er sådan en med 2 stålplader med en alu skive imellem...

Dem der er på Impreza´en hvor det er 5-6 lags stål har jeg brugt 3-4 gange uden problemer..

Skassa
JACDAV
Indlæg: 10
Tilmeldt: 05 aug 2004, 02:13
Geografisk sted: Østjylland
Kontakt:

#19 Indlæg af JACDAV »

Jeg er sikker på at toppakningen sagtens kan genbruges, da den er af stål typen.. TRD topp. kan nemlig sagtens genbruges..

Hvor meget olie brugte den på ca. 500km.?

Ang. olie oven på stemplerne, var det dem alle der var tilsølet med olie..?

Jacob. :roll:
skassa
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 19 okt 2004, 21:37

#20 Indlæg af skassa »

Hmm,på 500km,jeg ved det faktisk ikke helt da det kun er deromkring den har kørt..,men det er meget,på 60km var det vel omkring 0,3-0,4 ltr.


Det var alle stempler der havde olie på,men jeg tror at de 2 cylindre der er fin kompression på kan jo godt få skudt olie op fra bunden,hvis der er underkompression på de andre cylindre....


Nu prøver jeg det her ,montere toppen igen,og virker det ikke ja så skiller jeg den bare ad igen,det tager alligevel kun omkring en time at afmontere toppen :)
Besvar