Side 2 af 2
: 18 nov 2004, 18:48
af xxblade
brunochristensen skrev:hva da?
jeg ville mene at en kompressor gør det samme som en turbo de bliver bare trukket forskelligt..
MVH Bruno
Kompressoren leverer luft efter omdrejninger, hvorimod turboen leverer luft efter brændstofmængden der bliver tilsat forbrændingen.
Hvis du på en Turbo diesel slipper gassen falder ladetrykket med det samme, da der ikke kommer nogen forbrændingsluft til at drive turboen, hvorimod du jo ved kompressor metoden stadigvæk vil ha den samme luft til rådighed uanset spedder stilling, husk der er jo ikk et gasspjæld i en dielsel til at bestemme dem mængde luft du vil ha.
xxblade
: 18 nov 2004, 19:27
af brunochristensen
xxblade skrev:
Kompressoren leverer luft efter omdrejninger, hvorimod turboen leverer luft efter brændstofmængden der bliver tilsat forbrændingen.
Hvis du på en Turbo diesel slipper gassen falder ladetrykket med det samme, da der ikke kommer nogen forbrændingsluft til at drive turboen, hvorimod du jo ved kompressor metoden stadigvæk vil ha den samme luft til rådighed uanset spedder stilling, husk der er jo ikk et gasspjæld i en dielsel til at bestemme dem mængde luft du vil ha.
xxblade
tror du der vil ske noget ved det når jeg sætter elektrisk styret blowoff på?
: 18 nov 2004, 19:33
af xxblade
blow off kan vel kun være enten åben eller lukket ????? jeg har svært ved at se hvordan du vil få det til at fungere, og kan endnu mindre forstå hvad det er du vil opnå udover den fis og ballade det gir at sætte lortet på??????
: 18 nov 2004, 19:58
af HenrikGM
Blowoff ventilen har skam sin berettigelse udover fis og ballade, men den er ikke ret anvendelig til at styre en diesel m. kompressor.
: 18 nov 2004, 21:11
af brunochristensen
jeg havde tænkt på at komp. skulle lade op til dens max.f.eks 0,5 bar og så skal den slukke når trykket kommer over 0,6 bar og tænde igen når man f.eks slipper gasseren.
og når jeg slipper gasseren åbner blow-off'en
MVH Bruno