Forespørgsel; interesse for en tændingsbankealarm?
Redaktør: Moderatorer
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
- Transitfar
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Horsens
- Kontakt:
HenrikGM skrev:[Feks nytter det intet at man overvåger tændingsbanken med en lysdiode, og den dag kronmuffen ude på bankesensoren har knækket alle corerne i ledningen, så ikke kan høre at motoren tæsker stempler som en vild.
Ja, man skal sgu huske at se sig for, hvis man vælger at gå over for rødt.
Og det er forøvrigt stadig en god ide at se sig for, selv om der er grønt....
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Yugo Turbo skrev:det lyder jo ganske interessant, jeg er også på... hva med at lave mulighed for at man kan tænde for en buzzer/højttaler (noget der kan larme) bare som en lille ekstra, for når man VIRKELIG klipper til den kigger man jo ikke ned
hilsen Lasse
Man kan jo feks lave en open collector udgang, så den kan trække hvad som helst til stel. Feks et horn fra en bilalarm eller lign
Seriøst, så vil man kunne tilslutte alt fra LEDs, til buzzere eller hvad man nu synes er sjovt.
Hvilket strømtræk kan der blive tale om? 1A må vel være nok?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
-
HenrikGM
- Moderator
- Kontakt:
Torben E skrev:Fin ide, hvad med sensorer ?
I langt de fleste tilfælde vil den originale sensor kunne bruges. Det kan kun forsøges, idet der findes en række forskellige sensorprincipper.
Feks vil Saabs være ganske velegnede.
Kan du teste en prototype på kort varsel Torben?
Henrik
Citat slut.
Citat slut.
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
-
Wildert
- Mester Medlem
- Geografisk sted: Nær Roskilde
- Kontakt:
Det har da helt klart også min interesse.
Min dyt (VW Golf 2 GTi 8V) er da også født med bankesensor, og med snarlig overgang til MegaSquirt'n'Spark så er den ledig for input. Og bekymret er man jo for om man laver ulykker når der skal tunes
.
Særligt den pris der stilles i udsigte er meget interessant for mig må jeg sige.
Min dyt (VW Golf 2 GTi 8V) er da også født med bankesensor, og med snarlig overgang til MegaSquirt'n'Spark så er den ledig for input. Og bekymret er man jo for om man laver ulykker når der skal tunes
Særligt den pris der stilles i udsigte er meget interessant for mig må jeg sige.
-
Gæst