Side 2 af 2

: 23 feb 2005, 19:00
af Transitfar
Og lige for en ordens skyld,endnu engang:
Vær glad for, at der IKKE er krav til CO2-udledningen (kul-tve-ilte, kuldioxid)), andre steder end i Kyoto-aftalen.....
Menneskers udåndingsluft består af ca 7% CO2, så vidt jeg husker....

Forureningskravet som kontrolleres til syn, gælder CO (kulilte).
CO er indirekte giftigt, da det optager pladsen i blodet for den nødvendige ilt.
Rygere har forøvrigt målbart mere CO i udåndingsluften end ikke-rygere....
For de interesserede: http://www.liv.dk/under/index.asp?tID=138

: 23 feb 2005, 19:53
af Shelby 500
grydesvamp skrev:fatter ikke helt det "fagsprog" men betyder det at hvis jeg får udskrift på co2 og rullefeldt's test som viser under 20% flere hp og co2 som også er i orden så kan jeg godt få synet slæden? skal siges bilen er fra 88!


De tests (inc. støjtest) skal være lavet hos TuV i tyskland (nok ikke engang nok!!) og/eller hos teknologisk institut = lot's of $$$$$$$$$ - og der er ingen garanti på det er nok for synsmanden... :?

: 23 feb 2005, 23:19
af grydesvamp
okay dvs. jeg nok skal være mere end heldig hvis jeg kan slæbe lada'en igennem syn (om 1,5 år!) med rust og turbo osv..? 8) :lol:

: 26 feb 2005, 14:41
af RSV
Hej Gutter

Syntes egentlig at denne diskution er ret interesant, på fstyrs hjemmeside står der sådan:

Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.
det er da noget forbandet sludder, wastegate sidder på en turbolader, på en kompressor sidder en blowoff ventil såfrem at det er med ladetrygs styring, det er måske ordkløveri, men det er jo sådan at de vil have det egentlig burde man rette henvendelse til fstyr, og gøre opmærksom på dette.

mvh rsv

: 26 feb 2005, 16:41
af Nolan
RSV skrev:Hej Gutter

Syntes egentlig at denne diskution er ret interesant, på fstyrs hjemmeside står der sådan:

Hvis bilen eftermonteres med kompressor med wastegate eller med turbolader, vil det i alle tilfælde anses for at have givet en effektforøgelse over 20 %.
det er da noget forbandet sludder, wastegate sidder på en turbolader, på en kompressor sidder en blowoff ventil såfrem at det er med ladetrygs styring, det er måske ordkløveri, men det er jo sådan at de vil have det egentlig burde man rette henvendelse til fstyr, og gøre opmærksom på dette.

mvh rsv


Ja, nu kan en WG jo være mange ting - Havneren nævner det også ovenfor....
Hvis man ser på en WG som en dims der begrænser trykket i en trykladet motor, kan en WG sagtens være en overtryksventil på indsugningssiden.

Kan du finde en anden definition på en WG der DIREKTE definerer den som en ventil, der lukker udstødningsgassen forbi turbinen i en turbo, så hører jeg gerne om det.

/Nolan

: 27 feb 2005, 19:59
af grydesvamp
well ja jo men nu kører den og vil ikke til at pille det af med mindre panserne vil ha lortet vil ha den til syn...