Side 2 af 3
: 20 mar 2005, 19:47
af Ford'en
Ja så er det vel bedre at finde en rs motor
: 20 mar 2005, 19:49
af Tiis
tja tid...det kan vel laves på en weekend hvis man har købt en komplet motor.
men hvis din egen først skal skilles ad så?????

: 20 mar 2005, 19:51
af Ford'en
Hehe ja det skal den men det skal jo heller ikke være lige nu det skal laves.
turbo
: 20 mar 2005, 21:08
af svan
eller man kan købe min XR3I motor som er lavet med neddrdejede stempler, komplet med turbo, ledningsnet, boxe og alt det der.
Kig i nogle af de gamle sider der står en helt smøre om hvad der følger med prisen er nede på 7k med gearkasse så er den lige til at hælde i og kan også synes hvis du bare skifter dine bremser.
svan
Re: turbo
: 21 mar 2005, 06:05
af 2fat2fly
svan skrev:eller man kan købe min XR3I motor som er lavet med neddrdejede stempler, komplet med turbo, ledningsnet, boxe og alt det der.
Kig i nogle af de gamle sider der står en helt smøre om hvad der følger med prisen er nede på 7k med gearkasse så er den lige til at hælde i og kan også synes hvis du bare skifter dine bremser.
svan
Den Med at syne uden videre tror jeg du skal slette, for det gør man ikke bare lige mere.
turbo
: 21 mar 2005, 10:05
af svan
havde håbet på vi kunne undgå debatten, men vi kan da godt tage den en gang til.
Jeg fik synet min XR3I sidste år med selv samme motor, bilen var dog en mk3 og kunne derfor henvise til RS turbo s1 hvor bremserne er det samme.
En mk 4 turbo har større bremser end en i'er derfor skal de skiftes for ar bilen kan holde til øgede effekt.
Humlen i det spil er at have noget at henvise til, og da mit projekt er lavet med udgangspunkt i den org. motor og fødesystemet fra turbo'en er hægtet på er der ingen afgiftpligt, turbo "sættet" er jo i forvejen godkendt af sbi.
Den flinke synsmand blev helt forkert i hovedet da jeg sagde"du lagde godt mærke til at der monteret turbo ikke"
kan den sætning evt. lyde som "jeg ligger med din kone" for han så sgu sådan ud

: 21 mar 2005, 14:27
af Escort 3
tinasmartin skrev:ja og du skal lige skifte stempler også... eller få drejet kronen af de nyværende som minimum

kan man ikke også tage dem fra 1300 motoren så skulle du vidst kører med 9,5:1

: 21 mar 2005, 19:03
af Ford'en
Okey det lyder lidt svært men jeg kigger på det tak fro hjælpen jeg vender lige tilbage

: 21 mar 2005, 19:03
af Ford'en
Ford'en skrev:Okey det lyder lidt svært men jeg kigger på det tak for hjælpen jeg vender lige tilbage

: 21 mar 2005, 20:01
af mh
Escort 3 skrev:kan man ikke også tage dem fra 1300 motoren så skulle du vidst kører med 9,5:1

lars siger at det vist er lige omvendt at det kan bruges til NA tuning... (det hæver kompretionsforholdet) men jeg aner det faktisk ikke.....
men efter som det ikke virker som om det er noget du har gået og lavet en del af så vil jeg foreslå dig at købe en komplet motor og alt hvad der skal bruges samlet istedet det er nok meget nemmere at have med at gøre.....