Side 2 af 2

: 26 mar 2005, 22:13
af Transitfar
HenrikGM skrev:Der findes et hav af forskellige materialer til at lave bremseskiver af

Takker. Det var bare det, jeg gerne ville have bekræftet.
Ved du, om der er forskel i den almindelige personvognsverden, eller har man et "standard-materiale"???

VH Lars

: 26 mar 2005, 22:21
af HenrikGM
Der er helt sikkert forskel.

Jeg vil dog tro at mange "aftermarket" fabrikanter laver det i nær samme materiale.

Se evt. på bestandigheden overfor rustangreb; nogle skiver ruster bare det er tåget, andre kan stå længe uden at blive røde.

: 26 mar 2005, 22:34
af Transitfar
HenrikGM skrev: nogle skiver ruster bare det er tåget, andre kan stå længe uden at blive røde.

Hmm, ja, stof til eftertanke...
Ligesom slidtagen, hvorfor mon nogle bremser kører 4 gange så langt som andre, selv om der er tale om ens biler og ens køremønstre... :? :?

: 01 apr 2005, 18:58
af ALF
Hvad nu hvis man nøjes med at lave spor i skiverne?
Altså jeg fræser jo med en rundings fræser når jeg laver spor for at undgå karv vikring, og sporet laves ikke dyber end de min. mål skiverne nu har!
Altså når sporene er slidt væk er skiverne på min. mål.
Er det så stadig et problem med at de vil sprænge?
For jeg har set at autobremsen sælger race skiver til små 1200kr. i VMAX for et sæt.
Så der kan ikke være den store forskel på dem de sælger og de brembo jeg har lavet!!!

: 01 apr 2005, 19:54
af Morten VJ
ALF skrev:Hvad nu hvis man nøjes med at lave spor i skiverne?
Altså jeg fræser jo med en rundings fræser når jeg laver spor for at undgå karv vikring, og sporet laves ikke dyber end de min. mål skiverne nu har!
Altså når sporene er slidt væk er skiverne på min. mål.
Er det så stadig et problem med at de vil sprænge?
For jeg har set at autobremsen sælger race skiver til små 1200kr. i VMAX for et sæt.
Så der kan ikke være den store forskel på dem de sælger og de brembo jeg har lavet!!!


Der er nok kun et par godkendelser, og test til forskel :shock:
Så lav du kun roligt riller i Brembo skiver :twisted:
Og prøv at forlarer de efterladte-politi-forsikring hvorfor du fik akut bremsesvigt :cry:
Lev med samvittigheds kvalerne, og betal en mega erstatning.
Bare pgaf et par riller der skulle se smarte ud på den lokale....( vælg selv)
Men hvorfor rillerne har du et akut bremse problem med varme bremser, så prøv med øget køling andre klodser, og større bremser, fra modellen med mere motorkraft.
Eller er det kun fordi det ser smart ud :?:

Lad være med at gøre det , om du så polere rillerne.
Der en grund til at nogen er helt plane, andre ligner en gammel ost, og nogle ligner en grammofon plade.
Hvilket blev forklaret i et tideligere indlæg.

MVH
Morten

: 01 apr 2005, 23:04
af s@g
Fra powerpage.dk under bremser
Jeg vil bestemt ikke anbefale at man selv roder med at lave sig sine egne skiver da det ikke er muligt at vide om kalibrer fastgørelsen kan holde - special skiver er for fagfolk.