K: Generator til RST

Genbrug af stumper

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
mh
Mester Medlem
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#11 Indlæg af mh »

Danny Salling skrev:Der blev jeg så lige lidt klogere :oops:

Kan man egentlig ikke bruge den fra xr3i? Den skulle være kraftigere så vidt jeg ved. 55amp=RST 70amp=xr3i hvad jeg har læst et sted.

din gode ven minilars bruger en 90A fra en sierra med ringsko/møtrik istedet for kabelsko/han-hun typen så slipper man for dårlige forbindelser og mangel på strøm
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
CABRST
Medlem
Geografisk sted: Vest Sjælland

#12 Indlæg af CABRST »

Kan man egentlig ikke bruge den fra xr3i? Den skulle være kraftigere så vidt jeg ved. 55amp=RST 70amp=xr3i hvad jeg har læst et sted.

Tror at du har byttet om på de 2 modeller.......

dem jeg har til at ligge er på 70 amp.....samt den som sider på cab'en er også 70 amp. 8)

Men Jo du kan godt bruge den fra xr3i ............ :roll: men vil da foretrække en 70 amp......( der kan da sikkert forkomme at der sidder en 70 amp. på en xr3i)
If Ford made Cabriolets like Carlsberg make beers, then this would proberbly be the BEST Cabriolet in the world.......
Jakob Hansen
Mester Medlem
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#13 Indlæg af Jakob Hansen »

tinasmartin skrev:

din gode ven minilars bruger en 90A fra en sierra med ringsko/møtrik istedet for kabelsko/han-hun typen så slipper man for dårlige forbindelser og mangel på strøm

SVJV, så er det da kun på Cossierne der sidder 90A generatorer og det er endda kun nogen af dem...
Billede
mh
Mester Medlem

#14 Indlæg af mh »

Jakob Hansen skrev:SVJV, så er det da kun på Cossierne der sidder 90A generatorer og det er endda kun nogen af dem...

sidder både på 1.6 -1.8( MK2) + 2.0 cossie (MK1/2)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Jakob Hansen
Mester Medlem
Kontakt:

#15 Indlæg af Jakob Hansen »

tinasmartin skrev:
Jakob Hansen skrev:SVJV, så er det da kun på Cossierne der sidder 90A generatorer og det er endda kun nogen af dem...

sidder både på 1.6 -1.8( MK2) + 2.0 cossie (MK1/2)

Jeg ved at til Cossierne kan man både få en 70 og en 90 amperes generator - altså den generator med 2 kilremme...
Billede
Minilars
Mester Medlem
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#16 Indlæg af Minilars »

du kan købe en af de 4 jeg har liggende til 300kr

og alle generatorene fra den årgang passer på hinanden... det er kun beslangene der er forskellige... jeg har selv kørt med en 90A fra en alm. sierra årgang 87.
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
s@g
Mester Medlem
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg

#17 Indlæg af s@g »

Jakob Hansen skrev:"Akkumulator" er et andet navn for et batteri :wink:

En akkumulator kan lades op igen! Det kan et batteri ikk!! Det er to forskellige ting. :shock:
Lille problem, lille hammer. Stort problem, stor hammer!

Fri bane, fuld hane!!!
Danny Salling
Mester Medlem
Geografisk sted: Vestsjælland

#18 Indlæg af Danny Salling »

Jeg har fået fat i en ganske gratis(elsker den pris), fik godt nok at vide at den ikke var som ny, men den kunne godt lade, det kan den også, det eneste den så også gør er at den får lyset til at "blinke" lidt, det er ikke så meget mere som det var i starten(går ud fra at det er møg der sidder/sad i den som først skal "køres" af da den har ligget lidt over et halvt år, men til prisen lader den faktisk ganske godt 8) kunne så bare godt tænke mig at blive af med det der "blinkeri" :?
Jakob Hansen
Mester Medlem
Kontakt:

#19 Indlæg af Jakob Hansen »

s@g skrev:

En akkumulator kan lades op igen! Det kan et batteri ikk!! Det er to forskellige ting. :shock:

Underforstået "BILbatteri" - som kan lades op... :wink:
Billede
mh
Mester Medlem

#20 Indlæg af mh »

s@g skrev:

jeg har da ellers genopladelige batterier :wink:

tror de vil lure noget hvis man kommer ned i brugsen og siger 4 genopladelige akkumulatorer :shock:

www.RavenZ.dk
Besvar