Ja og den er der sku da ingen der køre med alligevel
V: RST ECU
Redaktør: Moderatorer
-
MK5 RS Turbo
- Nyt Medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 20 jul 2005, 00:44
- Geografisk sted: Næsten i Tyskland
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
MK5 RS Turbo skrev:styrer kun den amal valve der sidder på gearkassen. som styrer ladetrykket
Ja og den er der sku da ingen der køre med alligevel
Jeg kører med 1,0 bar på min RST, og actuatorslangerne kører stadig over den ventil (amal) som sidder på gearkassen.
Men hvis den kun er virksom op til 0,6 kan, kan jeg så ikke lige så godt bare pille den af? Skulle der ske noget ved det?
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Minilars skrev:
Det første tiltag der kom var en bankesensor..
( grønt stik i højre hjørne oppe på manifold )
men den kan i ikke bruge til noget alligevelle.. den virker kun op til 0,6bar og styrer kun den amal valve der sidder på gearkassen. som styrer ladetrykket..
..
Det forstår jeg ikke rigtigt, min bil er lavet nede ved bruno Hansen motorsport og den køre uden den Amal ventil men stadig med bankesensor og den køre da af H til hvis jeg tager bankesensoren fra, den tændings banker meget før.
Det samme gælder min kammis der køre standart box men stadig uden Amal ventilen. Hvis den bankesensor kun styre den Amal hvorfor gør den så det ???? og hvorfor sidder der så en Amal ventil på de tidligere modeller når der ikke er bankesensor til at styre den ????
lyder meget forkert i mine øre hvad du siger der, Ved du hvad du snakker om gætter du bare, for mange her inde snakker om ting de ikke ved noget om..
Men er lutter øre for man lære jo så længe man lever
-
MK5 RS Turbo
- Nyt Medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 20 jul 2005, 00:44
- Geografisk sted: Næsten i Tyskland
Danny Salling skrev:Det er/var MEGET billigt 500,- for en chippet boks, enten har huggeren ikke vidst hvad det koster at få chippet sådan en og så bare taget en meget lille pris, eller også må du kende ham meget godt og så på den måde kunne få den for så lidt, for det er godt nok billigt
Tror ikke han var klar over at den var chippet
Men er ikke første gang jeg har købt en box ved ham... og normal prisen er ca 500 i jyske penge...
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
2fat2fly skrev:Minilars skrev:
Det første tiltag der kom var en bankesensor..
( grønt stik i højre hjørne oppe på manifold )
men den kan i ikke bruge til noget alligevelle.. den virker kun op til 0,6bar og styrer kun den amal valve der sidder på gearkassen. som styrer ladetrykket..
..
Det forstår jeg ikke rigtigt, min bil er lavet nede ved bruno Hansen motorsport og den køre uden den Amal ventil men stadig med bankesensor og den køre da af H til hvis jeg tager bankesensoren fra, den tændings banker meget før.
Det samme gælder min kammis der køre standart box men stadig uden Amal ventilen. Hvis den bankesensor kun styre den Amal hvorfor gør den så det ???? og hvorfor sidder der så en Amal ventil på de tidligere modeller når der ikke er bankesensor til at styre den ????
lyder meget forkert i mine øre hvad du siger der, Ved du hvad du snakker om gætter du bare, for mange her inde snakker om ting de ikke ved noget om..
Men er lutter øre for man lære jo så længe man lever
Skulle mene at Lars ved en hel del om de biler
-
Jakobsen..
[quote="Minilars"]Indrømmet jeg tog fejl
omdrejnings begrænseren består ikke i at den tager tændingen..
men den tager strømmen til benzin pumpen..
Så tror du skal finde bogen igen
jeg tvivler på den gør benzin systemet trykløst så hurtigt så den kan bruges til begrænse omdr, min den knalder og laver flammer hvis jeg trækker den til begrænseren i et par gear
det burde den ikke hvis det var fordi mit benzin tryk faldt...
Ps. det er mig der er kammi til 2fat2slow
omdrejnings begrænseren består ikke i at den tager tændingen..
men den tager strømmen til benzin pumpen..
Så tror du skal finde bogen igen
Ps. det er mig der er kammi til 2fat2slow
-
2fat2fly
- Mester Medlem
- Indlæg: 948
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Fyn
Minilars skrev:Indrømmet jeg tog fejl..
fandt min org. ford rs bog og læste lidt godnat læsning...
De er alle født med den amal valve. Den sørger for at den ikke kommer for højt op i lade tryk.. og skulle i følge ford.. forøge momentet.. men virker stadig kun til 0,6bar..
omdrejnings begrænseren består ikke i at den tager tændingen..
men den tager strømmen til benzin pumpen..
jeg kan ikke finde ud af hvornår de præcis begyndte at komme med banke sensor men ca midt i 87.
men stadig... man kan godt køre med de forskellige boxe på de forskellige biler..
Ja der lyder mere rigtigt, vi kan jo alle tag fejl
ja rigtigt med de kan bytte box, for lånte endgang en gammel type box ud, den uden bankesensor til en hvor bilen var født med bankesensor den kunne godt køre med den box men den havde samme problem som når du tager bankesensoren fra, nok fordi boxen ikke er lavet til at bruge det signal til noget.
Må tilslutte mig lidt det Ford Fjot Jakobsen siger.. det med strømmen til benzin pumpen, for kan ikke helt få til at passe for samme gut som lånte min box var så uheldig at brænde sit benzinpumperelæ af (Typisk Rst Problem) hvor vi så bare luste det over til han fik et ny, men da virkede O-begrænseren da stadig, så mon det ikke er et andet sted i benzin tilførslen eller i tændingen den ligger det spærre signal ?
Har jeg aldrig rodet i så det et gæt
