Scooter taber kraft løbende

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Christianc
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 14 okt 2005, 12:14

#11 Indlæg af Christianc »

Zorak skrev:
Christianc skrev:Prøver lige det med kaburator sprit, det ville være nice vis det virkede, kan være svømmeren eventuelt skal renses?
Den er fra '99 og jeg en 30km/t motor? tror det er 50 cc og 2,4 hk? Og self en PGO Hot 50


Altså en kopi-minarelli motor.. Mener dog at den har omkring 3,5 - 4 hk.. Og svømmeren har ikke noget med det er gøre, prøv hellere at rense dyserøret med trykluft....

Og det der med slange-studsen, det er vidst til køling oppe fra forhjulet så der kommer kold luft ind til vario og kobling osv..

Og luftfilteret er det her: http://thansen.dk/product.asp?c=6800441 ... 1712459894

Inden du smækker luftfilteret i, så tag noget 2 takst olie og hæld på.. Ikke særlig meget, og så presser du luftfilteret sammen så det overskydende olie ryger ud.. Der skal ikke ret meget olie på, det er bare til at stoppe støv partikler fra..

Ved du om den er dyset op så det passer, når der ikke er noget luftfilter i? Mener at de har omkring dyse-størrelse 72 i...

Hilsen
Jesper Andersen

Har lige fået samlet den idag, pga et punkteret dæk, og den larmer ldt, men det er sq nok fordi jeg ik fik samlet udstødningen oppe ved toppen godt nok, det kunne bare slet ikke passe sammen! :? Men har smidt et powerfilter i istedet for det std. så det kan godt være den skal dyses om? Det er sådan et her: http://thansen.dk/product.asp?c=6801443 ... 1686035165
Snakkede med en der havde en del forstand på det der, han sagde at der skulle ny cylinder i når man satte powerfilter i :?:

http://thansen.dk/products.asp?c=680144327&n=1712458019
Hvilken dyse skal jeg vælge, for jeg ved faktisk ikke hvilken dyse der sidder i?
Gider sq ikke lave en sig... Fuck det, nu er den der...
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#12 Indlæg af grydesvamp »

Christianc skrev:Snakkede med en der havde en del forstand på det der, han sagde at der skulle ny cylinder i når man satte powerfilter i :?:

http://thansen.dk/products.asp?c=680144327&n=1712458019
Hvilken dyse skal jeg vælge, for jeg ved faktisk ikke hvilken dyse der sidder i?


en der havde forstand på det ? og han siger så at du skal have ny cylinder når du skifter til et andet filter.. det beviser bare hvor LIDT han ved om emnet med mindre din er slidt op og han mente du skal have en ny.

det med dysen er lidt et godt spørgsmål men at gå en 3-4 numre op i dyse i forhold til den du har i nu ville nok passe meget godt men igen hvis nu den før har været dyset om og monteret med filter er der måske slet ikke brug for ny dyse.. men det kan høres og mærkes når du giver den gas. men pil den kaburator af og rens den! samtidig kan du chekke dysenumeret ned og så prøve dig lidt frem med dyser.. de plejer da ikke at koste over en 50'er stk.. held og lykke..
Fri bane fuld hane! :-)
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#13 Indlæg af vognbjerg »

grydesvamp skrev:
Christianc skrev:Snakkede med en der havde en del forstand på det der, han sagde at der skulle ny cylinder i når man satte powerfilter i :?:

.. .



godt han ikke laver biler hva.. :wink:
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#14 Indlæg af grydesvamp »

ja puha motor ved montering af kn filter.. det skal nok blive et hit.. helt sikkert.!
Fri bane fuld hane! :-)
Christianc
Junior Medlem
Indlæg: 48
Tilmeldt: 14 okt 2005, 12:14

#15 Indlæg af Christianc »

Okay, så prøver jegbare med sådan en 76 dyser der:
http://thansen.dk/product.asp?c=6805805 ... 1712459900
Så må jeg se om det er noget der rykekr eller hvad...
Gider sq ikke lave en sig... Fuck det, nu er den der...
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#16 Indlæg af Zorak »

Christianc skrev:Okay, så prøver jegbare med sådan en 76 dyser der:
http://thansen.dk/product.asp?c=6805805 ... 1712459900
Så må jeg se om det er noget der rykekr eller hvad...


Sådan et filter skal ca 10 dyser op, men jeg ville smide det over højre skulder og købe et Doppler Venturi.. Det filter du har larmer af lort og hjælper intet.. Så ville sætte std på..

Ellers sæt det originale på igen, så slipper du for at den suger vand og lort med ind når du kører...
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#17 Indlæg af grydesvamp »

jeg kørte i lang tid med original filter kasse og malossi indsats og så et par ekstra huller i kassen.. det gik fint.. og larmede ikke !
Fri bane fuld hane! :-)
Zorak
Senior Medlem
Indlæg: 406
Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

#18 Indlæg af Zorak »

grydesvamp skrev:jeg kørte i lang tid med original filter kasse og malossi indsats og så et par ekstra huller i kassen.. det gik fint.. og larmede ikke !


Ja, jeg kan heller ikke forstå hvorfor folk sætter sådan tråd luftfilter på når den kører ~70 km/t.. Larmer for meget efter min mening.. Det er så en anden sag når man tuner den godt...
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Besvar