Side 2 af 2
: 30 mar 2006, 21:36
af Christianc
Zorak skrev:Christianc skrev:Prøver lige det med kaburator sprit, det ville være nice vis det virkede, kan være svømmeren eventuelt skal renses?
Den er fra '99 og jeg en 30km/t motor? tror det er 50 cc og 2,4 hk? Og self en PGO Hot 50
Altså en kopi-minarelli motor.. Mener dog at den har omkring 3,5 - 4 hk.. Og svømmeren har ikke noget med det er gøre, prøv hellere at rense dyserøret med trykluft....
Og det der med slange-studsen, det er vidst til køling oppe fra forhjulet så der kommer kold luft ind til vario og kobling osv..
Og luftfilteret er det her:
http://thansen.dk/product.asp?c=6800441 ... 1712459894Inden du smækker luftfilteret i, så tag noget 2 takst olie og hæld på.. Ikke særlig meget, og så presser du luftfilteret sammen så det overskydende olie ryger ud.. Der skal ikke ret meget olie på, det er bare til at stoppe støv partikler fra..
Ved du om den er dyset op så det passer, når der ikke er noget luftfilter i? Mener at de har omkring dyse-størrelse 72 i...
Hilsen
Jesper Andersen
Har lige fået samlet den idag, pga et punkteret dæk, og den larmer ldt, men det er sq nok fordi jeg ik fik samlet udstødningen oppe ved toppen godt nok, det kunne bare slet ikke passe sammen!

Men har smidt et powerfilter i istedet for det std. så det kan godt være den skal dyses om? Det er sådan et her:
http://thansen.dk/product.asp?c=6801443 ... 1686035165
Snakkede med en der havde en del forstand på det der, han sagde at der skulle ny cylinder i når man satte powerfilter i
http://thansen.dk/products.asp?c=680144327&n=1712458019
Hvilken dyse skal jeg vælge, for jeg ved faktisk ikke hvilken dyse der sidder i?
: 30 mar 2006, 22:19
af grydesvamp
en der havde forstand på det ? og han siger så at du skal have ny cylinder når du skifter til et andet filter.. det beviser bare hvor LIDT han ved om emnet med mindre din er slidt op og han mente du skal have en ny.
det med dysen er lidt et godt spørgsmål men at gå en 3-4 numre op i dyse i forhold til den du har i nu ville nok passe meget godt men igen hvis nu den før har været dyset om og monteret med filter er der måske slet ikke brug for ny dyse.. men det kan høres og mærkes når du giver den gas. men pil den kaburator af og rens den! samtidig kan du chekke dysenumeret ned og så prøve dig lidt frem med dyser.. de plejer da ikke at koste over en 50'er stk.. held og lykke..
: 31 mar 2006, 01:56
af vognbjerg
grydesvamp skrev:Christianc skrev:Snakkede med en der havde en del forstand på det der, han sagde at der skulle ny cylinder i når man satte powerfilter i
.. .
godt han ikke laver biler hva..

: 31 mar 2006, 09:14
af grydesvamp
ja puha motor ved montering af kn filter.. det skal nok blive et hit.. helt sikkert.!
: 31 mar 2006, 14:04
af Christianc
Okay, så prøver jegbare med sådan en 76 dyser der:
http://thansen.dk/product.asp?c=6805805 ... 1712459900
Så må jeg se om det er noget der rykekr eller hvad...
: 31 mar 2006, 18:32
af Zorak
Sådan et filter skal ca 10 dyser op, men jeg ville smide det over højre skulder og købe et Doppler Venturi.. Det filter du har larmer af lort og hjælper intet.. Så ville sætte std på..
Ellers sæt det originale på igen, så slipper du for at den suger vand og lort med ind når du kører...
: 31 mar 2006, 18:59
af grydesvamp
jeg kørte i lang tid med original filter kasse og malossi indsats og så et par ekstra huller i kassen.. det gik fint.. og larmede ikke !
: 31 mar 2006, 19:20
af Zorak
grydesvamp skrev:jeg kørte i lang tid med original filter kasse og malossi indsats og så et par ekstra huller i kassen.. det gik fint.. og larmede ikke !
Ja, jeg kan heller ikke forstå hvorfor folk sætter sådan tråd luftfilter på når den kører ~70 km/t.. Larmer for meget efter min mening.. Det er så en anden sag når man tuner den godt...