Side 2 af 2

: 24 apr 2006, 22:05
af HenrikGM
Jo, det skulle man tro. Problemet bliver så at folk ikke gider skifte det lille bitte filter tit nok, så fra at forurene lejerne, så sulter de istedet turboen for olie, og resultatet er stort set det samme.

H.Daugbjerg brugte det trick i nogle år på deres dieselturbokit, men droppede det alene fordi det fungerede som en timer der slog turboen ihjel når filteret blev stoppet.

25micron, jotak måske på en glidelejeturbo. Kuglelejeturbo vil stadigt blive ødelagt da 25micron sammenlignet med tolerancen mellem kugle og lejebane er som at smøre med grus.

Stainless steel mesh skriver de. Så er det jo ikke 25micron absolut, men derimod en mere udefineret størrelse der er tale om.

Det rigtige er stadigt at holde systemet rent fra starten. Kan/vil man ikke det, så er et 10micron filter(det er NOGET finere end 25micron) klart at foretrække, MEN det skal altså skiftes!

: 24 apr 2006, 22:30
af K-FINN
Uanset om du køber en kuglelejer turbo ved forhandler i DK, så er der ikke garanti på dem, de yder ikke garanti på kuglelejer turbo'er.
MVH Finn

: 24 apr 2006, 22:53
af Jesper H
Hvis lejerne går i en kugleleje turbo, er det så bare over højre skulder, og købe en ny?
Er det ikke noget med de ikke kan renoveres?

: 24 apr 2006, 23:03
af klyfax
Du kan godt men det bliver dyrer end en nu turbo.

: 24 apr 2006, 23:18
af Havneren
Et trik er jo at kører motor til UDEN turbo på. Evt. lade turbinehuset sidde og blænde det af, hvor lejehuset før sad. Blænd olie slanger af også selvf.

Kører motor til, skift olie og filter og sæt turboen på. Vent med at skrue olie turen på turboen til man har kørt lidt på strateren og man har pumpen en skvat olie ud i det blå gennem slangen. Skru slangen på og gør det samme ind til der kommer olie ud af returen fra turboen.

Jeg tror ikke man kan sikre sig bedre end det - Lige gyldig, hvor grundig man er, så kan der altså sidde skidt et eller andet sted i sådan en renoveret motor.

V/h Chr