Ja man kan købe honingssten i Biltema.
Men hvordan ved du at kornstørrelsen stemmer overens med den anbefalede overflade til stempelringene, og hvordan vil du bære dig an med at få graderne helt præsist.
Næste problem er så cylindren er ikke cylinder formet mere.
men tønde formet på langs, og oval på tværs, og dermed kan vi ikke få en ensartet overflade.
At den binder olien det ved alle da nye motorer altid bruger mere olie end tilkørte. Dvs. indtil de frå slidt cylinderen til.
Efter min bedste overbevisning glem alt om at hone i en brugt cylinder, da det gør mere skade end gavn,
Medmindre der er nogen der kan komme med et særdeles godt argument for hvorfor jeg skal acceptere et højere olieforbrug, ved skift af stempelringe.
Dette med at de skal slides til, giver jeg ikke mange øre for.
MVH
Morten
Honing?
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- david
- Mester Medlem
- Indlæg: 502
- Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
- Geografisk sted: 9000
Da jeg fik mine ringe hos CAC Aalborg sagde han "Gi den lige 3 træk med en honer". Ang. det med graderne på honingen.. Med en honer i handboremaskinen kan man faktisk godt "ramme" mærkerne fra frabrikshoningen rimelig godt.. Øve sig lidt inden, evt med afdækningstape på klodserne og minimalt tryk på fjederen.. Hav fast hastighed på maskinen.