Indsugning... Bygge ny eller ej.
Redaktør: Moderatorer
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Har fundet ud af resize billederne, ingen problem der længere.
Tryk og spjældhuse skulle der i sig selv jo nok ikke være noget problem i, det der bliver noget pis og lave er det stang træk der skal forbinde dem, da de kommer til at side med ca 45cm mellem rum, og så sider der en starter midt i det hele.
Det ville være så meget nemmere hvis det var en række motor jeg havde med at gør.
Tryk og spjældhuse skulle der i sig selv jo nok ikke være noget problem i, det der bliver noget pis og lave er det stang træk der skal forbinde dem, da de kommer til at side med ca 45cm mellem rum, og så sider der en starter midt i det hele.
Det ville være så meget nemmere hvis det var en række motor jeg havde med at gør.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
- Bay
- Medlem
- Indlæg: 152
- Tilmeldt: 13 apr 2005, 20:17
- Geografisk sted: Rødkærsbro
Zorak skrev:
Carlsson har lavet en Smart med en 0,8 liters 3 cyl. trykladet motor.
Rigtig sjov at køre, selvom den kun har omkring de 70 heste...
Vedr turbo så mener jeg engang at have set at Smart har nogen biler omkring 1.0 med turbo.. Så det engang da en dansker ville bruge turboen til noget Honda Dax..
Carlsson har lavet en Smart med en 0,8 liters 3 cyl. trykladet motor.
Rigtig sjov at køre, selvom den kun har omkring de 70 heste...
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
begge runner skal bukke ind mod hinanden for at de kan nå næsten sammen ved plenunkammeret, det er stort set ens om jeg bygger ny manifold enten med spjældhuse eller et sjæld. Det der er bøvlet er speeder trækket tid spjældene da de jo kommer til at sider med næsten en halv meters mellemrum, og jeg vil ikke et kabel på hver spjæld som på gamle MC'er.
Indsprøjtningsklumpen???? Det er en karburator bil der er konvateret til mega squirt.
Indsprøjtningsklumpen???? Det er en karburator bil der er konvateret til mega squirt.
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
-
Zorak
- Senior Medlem
- Indlæg: 406
- Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
- Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Lars E skrev:...og jeg vil ikke et kabel på hver spjæld som på gamle MC'er.
Hvad er der galt med kabeltræk, er det for upræcist eller hvad??
Hilsen
Jesper Andersen
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. 
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
- Lars E
- Mester Medlem
- Indlæg: 603
- Tilmeldt: 24 aug 2003, 18:14
- Geografisk sted: 7160 Aale city
Kabeltræk. er precis nok hvis kablerne er lige lange og såm nye, vis den ene bare hænger lidt bliver der en ubalance,
Selv med bøjede runners kommer spjældene til at side med ca 20cm. mellemrum.
Hvis de skal side optimal for bare sug med et filter på hver så sidder starteren lige mellem dem.
Evt. kik lidt på billedet, det giver en lille fornemmelse hvor tingende sider for hinanden. (det er indsugningen det orangerør der går ud til hver side)
Det store spørgsmål er.
Hvor meget er der at opnå ekstra, end hvis jeg bare byggede en indsugning med et samlet spjæld???
Selv med bøjede runners kommer spjældene til at side med ca 20cm. mellemrum.
Hvis de skal side optimal for bare sug med et filter på hver så sidder starteren lige mellem dem.
Evt. kik lidt på billedet, det giver en lille fornemmelse hvor tingende sider for hinanden. (det er indsugningen det orangerør der går ud til hver side)
Det store spørgsmål er.
Hvor meget er der at opnå ekstra, end hvis jeg bare byggede en indsugning med et samlet spjæld???
Hilsen Lars E
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk
2cv 0,6Tii + Dnepr K750
http://www.snail.s4.bizhat.com/viewtopi ... orum=snail
www.Danskcitroenklub.dk