: 11 sep 2006, 10:48
Sjovt nok ser det ud til at Honeywell GT1 ikke kan klare mere end 3600 rpm
http://catalog.sensing.honeywell.com/Au ... l%20GT1%22
http://catalog.sensing.honeywell.com/Au ... l%20GT1%22
Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
http://www.powerforum.dk/
wbx manden skrev:Sjovt nok ser det ud til at Honeywell GT1 ikke kan klare mere end 3600 rpm![]()
http://catalog.sensing.honeywell.com/Au ... l%20GT1%22
wbx manden skrev:Sjovt nok ser det ud til at Honeywell GT1 ikke kan klare mere end 3600 rpm![]()
http://catalog.sensing.honeywell.com/Au ... l%20GT1%22
HenrikGM skrev:
ca. helt forkert læst.
Der er udspecificeret nogle testkonditioner, herunder et testtandhjul. Der kommer de 3600rpm fra.
Faktisk så klarer sensoren 150Khz, eller 150.000 "tænder" i sekundet.
På en motor med 36-1 tandhjul svarer 10.000rpm til 166rps eller 6000tænder pr. sekund, eller blot 6khz. Sensoren er med andre ord så RIGELIGT over opgaven. Bemærk blot at jo hurtigere det går, desto bedre skal tandprofilen være.
Men et alm kædehjul er med på den anden side af 8800rpm på 36-1 med perfekte triggerpulser, så realistisk set er det ikke et problem.
Selvsamme sensor er brugt OEM på en masse forskelligt grej, hvor en bilmotor ser temmeligt lowtech ud til sammenligning.
wbx manden skrev:Nu har jeg siddet og gransket lidt i det og der ser ud til der skal en hel del til at lave missing tooth setup’et.
Dels skal min MS modificeres til at modtage signal fra en krumtapssensor (der skal bygges en eller anden ”conditioner”) samt til at trigge de 2 bosch moduler og dels skal der aktiveres 2 LED’s.
For mig at se er EDIS noget mere plug and play !?
Her skal aktiveres 1 LED (nr.17 så vidt jeg husker?) og resten er mekanisk.
Har jeg helt misforstået noget eller er det ikke nogenlunde det der er i det ?