Side 2 af 3
: 13 dec 2006, 23:06
af grydesvamp
er du nu helt sikker på at de beslag til din gamle støddæmper kan klare hele bilens vægt nu hvor du ingen fjeder har til at holde på sagerne ?
: 13 dec 2006, 23:09
af Wildert
grydesvamp skrev:er du nu helt sikker på at de beslag til din gamle støddæmper kan klare hele bilens vægt nu hvor du ingen fjeder har til at holde på sagerne ?
Den slags er der jo råd for hvis det er det...
Men jeg tænker lige: Sådan en Kadyttilak... har den ikke bagdæmperne stående på skrå bagtil? I såfald knalder den i hvert fald ikke - der skal lidt "turretting" til...
: 14 dec 2006, 00:29
af Slavteren
city og stc har skråt stående støddæmpere bag, og resten har lodrette. jeg ved at der kører min en rally kadett i tyskland med gevind i begge ender, men aner ikke hvor meget der er lavet om for at det kan holde.. hvorfor ikke prøve at lave samme system med forfjedrene som nogle kadett e og astra bruger til højdejustering bag? altå en et mellemlæg der er monteret mellem orig fjeder og forbro og så kan justeres. fjedrene kan du så tage fra mercedes 124 serien, jeg mener at de har samme diameter, men er meget kraftigere. så er det bare at korte dem af til det passer...
: 14 dec 2006, 06:51
af Wildert
Når de kortes af bliver de også hårdere....
: 14 dec 2006, 08:45
af grydesvamp
har du nogle billeder af de fjedre støddæmpere monteret på en bagaksel ? (astra fjederbenene ikke 124 fjedrene) har nogle 124 fjedre på lager og de har ca den samme dia som fjedrene på en ascona desværre er lada fjedrene 3-4 cm større i dia.. men nu hvor jeg alligevel monterer et ascona bagtøj vil jeg ha lavet fjedre- støddæmpere noget hårdere samt montere en krængningsstabelisator så bilen ikke "ruller" så meget.
: 14 dec 2006, 09:16
af Wildert
Mindre diameter på selve fjerederen giver en hårdere fjeder - så allerede der kan du hente lidt.
: 14 dec 2006, 13:05
af grydesvamp
ja det tanke har også strejfet mig.. st skift nedre fjederskål er nemt men den øvre ! det er lidt af en problem
: 14 dec 2006, 13:12
af Wildert
grydesvamp skrev:ja det tanke har også strejfet mig.. st skift nedre fjederskål er nemt men den øvre ! det er lidt af en problem
Hvis den er for stor i skålen (og det altså er en rigtig "skål" - altså fjederen er inde i - ikke udenpå som man ser med 60 mm. fjedre) så kan en adapter vel fabrikeres?
: 14 dec 2006, 23:20
af grydesvamp
diameterern på en lada fjeder er 13 cm yderst (menes jeg at huske) og 124 fjederen er ca 10-12. som sagt kan den nedre skål nemt skiftes men den øvre sidder oppe i tårnet og så er det hele tårnet der skal skæres fra hinanden for at sifte skål. har prøvet at liste 124 fjederen op og den kan lige gå udenover den gummi stop klods men passer langt fra ind i sporet oppe i tårnet..
er lidt ude efter et originalt look så jeg kan trille til syn med det opel bagtøj på.. derfor jeg ikke er så vil med de helt store ændringer på systemet..
: 15 dec 2006, 15:16
af mertz
Det er fint, men den diameter må kun være som på en gevindundervogn