Side 2 af 5
: 04 jan 2007, 13:58
af uno
15 min drift og start på 300m villa vej eller lodret så er det da perfekt til pendleren...-flugt linie og 150-180kmt så har man da en fair aktionsradius

: 04 jan 2007, 17:53
af lqs
tror jeg har mødt en fra personkredsen omkring den her UFO..... han har en gokart med 1000ccm mc motor... med turbo! de har også lavet en trædecykel til et verdensrekord forsøg.... der er en raketmotor på! tror de nåede ca 220kmt på det sidste klip jeg så. vil prøve at finde det igen. MVH. søren
: 04 jan 2007, 19:42
af hYe
uno skrev:15 min drift og start på 300m villa vej eller lodret så er det da perfekt til pendleren...-flugt linie og 150-180kmt så har man da en fair aktionsradius

Tror ikke de bliver glade for på arb. når jeg kalder tårnet og ber' om tilladelse til at lande

hehe... Så kan det godt være jeg ikke for lov til at komme inden for hegnet mere..
Der er jo visse regler man skal overholde i luften. Nogle af dem omhandler hvordan man skal og ikke skal opholde sig i luftrummet omkring en lufthavn..
: 04 jan 2007, 21:54
af Havneren
Jeg tror nu helt bestemt jeg ville forsøge at UNDGÅ lufthavne, hvis jeg havde sådan en!
: 05 jan 2007, 12:56
af hYe
Havneren skrev:Jeg tror nu helt bestemt jeg ville forsøge at UNDGÅ lufthavne, hvis jeg havde sådan en!
Samme her, men da jeg arb. i Kastrup lufthavn, er den desværre udeluket som pendler fartøj.. Hvilket jeg egentlig syntes var et udemærket forslag..
Men spørgsmålet er om han kan få den bygget til VTOL uden at brænde alt brændslet af når man starter.. + der skal være tryk nok til at løfte både man og maskine.. Jeg vejer 100kg+.. Maskinen ligner noget på omkring 30kg, så skal der vel også brændstof til..
: 05 jan 2007, 12:58
af hYe
: 05 jan 2007, 15:14
af Havneren
hYe skrev:Havneren skrev:Jeg tror nu helt bestemt jeg ville forsøge at UNDGÅ lufthavne, hvis jeg havde sådan en!
Samme her, men da jeg arb. i Kastrup lufthavn, er den desværre udeluket som pendler fartøj.. Hvilket jeg egentlig syntes var et udemærket forslag..
Men spørgsmålet er om han kan få den bygget til VTOL uden at brænde alt brændslet af når man starter.. + der skal være tryk nok til at løfte både man og maskine.. Jeg vejer 100kg+.. Maskinen ligner noget på omkring 30kg, så skal der vel også brændstof til..
Ja... Der skal RIGTIG meget til at lave et lodret take off.
Jeg tror maskinen vejer mere end 30kg. JEg syntes den ser tung ud når han arbejder rundt med den.
V/h Chr
: 05 jan 2007, 17:34
af hYe
Havneren skrev:Jeg tror maskinen vejer mere end 30kg. JEg syntes den ser tung ud når han arbejder rundt med den.
V/h Chr
Det kan nok tænkes, det var bare et forsigtigt gæt..
Men jeg tror sku der skal 2 motorer til, eller nogle større nogle med afterburner..
Der skal vel mindst 30L af det gode petroleum til..
Så du har nok ret, den kan nok godt komme op og veje 80kg fuldtanket..

: 05 jan 2007, 19:55
af HenrikGM
Se, godt nok er det et frit debat forum, men jeg kan ikke dy mig for at bringe lidt hjul, og lidt race med ind i denne diskussion:
http://www.canosoarus.com/07RocketBelt/Rocket04.htm
Jeg tænker ikke der vil stå ret meget i reglementet til DHB der kan forbyde denne slags fremdrift.....+14g i et par sekunder burde kunne garantere en første plads, og ideen med at stoppe lortet igen er spektakulær!
Hvad angår race, så kunne man jo bruge de jetmotoriserede englevinger til pylon racing!
http://www.youtube.com/watch?v=dAdjUshYkp4
det var gamle dage.....
Sådan gør de i dag:
http://www.youtube.com/watch?v=8F29-p-6kIo
http://www.youtube.com/watch?v=JdAWEbHGyDk
Samme gamle fly, stadigt lidt "småfarligt"....
Så vi mangler lige nogle håndfulde af de "englevinger", 10 pyloner at race rundt om, og så afsted....
: 05 jan 2007, 20:05
af grydesvamp
bortset fra at bilen skal være indregistreret for at deltage i konkurencen ?
