Side 2 af 2
: 21 feb 2007, 15:35
af ae86
duckstar skrev:Jeg havde nøjagtigt samme problem med min potte i sidste uge. Den kørte fint ved fuldlast fra 0 til 0,5-6 bar og op til og inkl. ved fuldt ladetryk (0,8 bar) hakkede den sporadisk i det.
Jeg skiftede tændrør og vupti..... problem løst.
De gamle tændrør var 2 mdr. gamle.
Med kun 2 måneders brug burde tændrørne stadigt se ud som nye (pånær lidt sod aflejninger selfølgelig) og hvis motoren tidligere har kørt upåklageligt med disse rør. ville jeg kikke lidt nøjere på resten af tændingssystemet (først strømfordeler (hvis den har en sådanne) bagefter tændspole(r), herefeter tændings forstærkermodul og tændkabler)
: 21 feb 2007, 15:52
af Don Drift
UPDATE:
På mystisk vis er min bil begyndt at køre bedre, hakker ikke nær så meget, og gør det faktisk kun i 5. gear nu, efter jeg fik den ordnet lidt igår.
Jeg rensede tændrørene, og luftmassemåleren.
Jeg køber dog stadig lige 4 nye tændrør, og et nyt benzinfilter. Så er jeg helt sikker på at den kommer til at køre ordentligt igen.
Kan sådan en chip forresten godt bruge lidt tid på at "indstille" sig? Fik den i, i forgårs. Først nu er den begyndt at køre lidt bedre.
: 21 feb 2007, 16:08
af duckstar
ae86 skrev:...hvis motoren tidligere har kørt upåklageligt med disse rør. ville jeg kikke lidt nøjere på resten af tændingssystemet
Det var et sæt tændrør jeg ikke helt stolede på, så jeg er helt sikker på de var årsagen. Jeg skiftede til et sæt NGK "R" serie rør som løste problemet.