Side 2 af 12
: 08 apr 2007, 22:24
af Cos4x4
Ja det er virkelig imponerende....
Meget høj liter-effekt! Dog kan man godt se der ikke sker meget under de 6000 rpm. hvilket jo selvfølgelig også er klart med den mølle.... !
Kan den stå fast? Og taber den ikke totalt pusten ved gearskift?
: 08 apr 2007, 23:07
af efterz
Rigtig nice effekt!!!
Det lød også for vildt da den blev brændt af på rullefeltet til blackrace arrangementet

: 08 apr 2007, 23:13
af lqs
den kan stå fast. bilen kørte den hurtigste tid i DK sidste år. altså af alle forhjulstrækkere. der er en del biler der enten er tæt på, eller kører alt for hurtigt til DASUs streetrace...... luksusproblem?
ja måske... men bestemt noget både bilejerne samt løbsarr. må forholde sig til. MVH søren
: 09 apr 2007, 09:57
af K-FINN
Jimmy Elkjær skrev:Ja det er virkelig imponerende....
Meget høj liter-effekt! Dog kan man godt se der ikke sker meget under de 6000 rpm. hvilket jo selvfølgelig også er klart med den mølle.... !
Kan den stå fast? Og taber den ikke totalt pusten ved gearskift?
Den kan ikke stå fast med gade slicks, der laver den streger helt op til 180km/t i 3 gear, men med rigtige slicks og på en bane med trackbite, bider den fint..
Der var ingen turbotøven imellem gear sidst den kørte, og som søren skriver, lavede den en 11,31 sidste år med kun 465 hk..
Så muligheden for en 10.xx er tilstede..
: 09 apr 2007, 12:42
af lqs
der b liver sandsynligvis kun et løb i DK i år med de forhold. omtalte bil skal bygges lidt om for at deltage der. hvis altså den skal have lov at køre under 11.00. det er derfor jeg nu gør opmærksom på problemet! MVH søren
: 09 apr 2007, 18:10
af K-FINN
Fik taget et billede, og lidt mere info om motor...
Søren går jo meget op i at man ikke behøver at købe dyre HKS og div. dele for at de laver mange hk, og holder...
Det er standard toyota plejllejer og bolte, standard trykfod(dog strammet af
www.turbomotor.dk), belægning er dog en sintermetal..
Den kører med den orginale strømfordeler, ret imponerende at den kan tænde igennem, men igen, der skal jo kun en gnist til at tænde benzin
MVh Finn
: 09 apr 2007, 19:57
af JPP
Giver lidt stof til eftertange...
Går ud fra stage2 topstykke ikke omfatter større ventiler, men hvad er standard størrelsen på indsugningsventilerne på sådan en motor?
: 09 apr 2007, 20:14
af K-FINN
- Inlet valve diameter - 29.5mm
- Exhaust valve diameter - 25.5mm
Efter hvad jeg har fået oplyst...
: 09 apr 2007, 20:41
af JPP
Takker
: 09 apr 2007, 20:49
af supramk2
Det lyder da som om det er en ganske styg maskine den corolla... Må jeg spørge hvad kompresionen er på den?
Mvh Carsten