Jeg havde ikke troet den lavede så meget effekt, men det er jo nok fordi der ikke er så mange nm bag - Er ellers rigtig godt tilfreds.
Har et lille hul i kurven efter de 6481rpm. Skal lige have gået tændingsmappet efter tror jeg, men den gamle motor jeg kørte med lavede det også og jeg har set flere andre af samme type lave det samme hul.
Flotte resultater, og så endda på 95 oktan!
Til lykke med det da!
Kunne være interessant og se din trykkurve samt de andre kurver?
Evt på pm eller til blackrace, hvis det er... daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible www.fischer-saab.com
Tak for det, Christian!
På nm-kurven syntes jeg det virker som om turboen lader forholdsvist sent, du har 140nm ved 3200rpm og 220nm ved 4400... Er det sådan du føler den opfører sig på vejen også?
Godt nok har jeg en 2.0 liters motor, med standard knaster, men også en 8v, så forskellen i spool-up ville måske ikke være så stor, med den samme turbo på de to forskellige biler...
Derudover er det go egentligt ganske fint at du ikke har flere nm til at producere de hk, gør det vel lidt nemmere at få kræfterne i asfalten...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible www.fischer-saab.com
Jeg har jo en hissig sugknast (Stort overlap) i en elendig designet motor (Små ventiler og indsugning og udstødning på samme side). Det er på ingen måde turboen skyld at trykket kommer rellativt sent.
Noget jeg dog forventer vil ændre en del på "spool up" er at holde den eksterne wg lukket ind til trykket er nået. Det gør jeg så med et ladetryksstyrings system - Magnetventil. Ikke at gøre dette er jo også bare dumt.
Af og til har jeg jo observeret på trykkurven (logget) at wg endda regulerer på vej op i tryk...
Jeg kører jo selv med samme type turbo på min ritmo, som chritian har på golfen. Jeg ligger lige en rullefeltmåling ind af min motor med 1,05 bar, så du kan se forskellen. Min motor er jo en 2L Fiat 8V Twin Cam motor. I bund og grund er eneste ændringer fra standard på den, T3/T4 turboen og et sæt hidsige suge knaster fra colombo&bariani(282 grader). Som du kan se på grafen er mine knaster dog knap så hidsige som chritians, og den har lidt mere slagvolumen at gøre godt med. Jeg laver jo på trods af knasterne 200 NM allerede ved ca 3000 rpm. Med standard knaster ville man helt sikkert få flyttet Nm kurven endnu længere ned i rpm.