Ms problemer. Lidt underligt...

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#11 Indlæg af Havneren »

Saab-Daniel skrev:Ok, det er bare i orden, Mr. Havn.
Er interesseret pga den turbo du drøner rundt med... ;)
Blandt andet :mrgreen:
Daniel.


Nååå... Den virker sku super. Ikke pga. af den hvis bilen ikke lever op til effekten... Så er det bare pga. en elendig motor konstruktion!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#12 Indlæg af Havneren »

Nååå... Rullede den i formiddags.

95 Blyfri (Rent).
1,2 bar

296Hk ved 6481Rpm
332Nm ved 6007Rpm

Jeg havde ikke troet den lavede så meget effekt, men det er jo nok fordi der ikke er så mange nm bag - Er ellers rigtig godt tilfreds.

Har et lille hul i kurven efter de 6481rpm. Skal lige have gået tændingsmappet efter tror jeg, men den gamle motor jeg kørte med lavede det også og jeg har set flere andre af samme type lave det samme hul.
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#13 Indlæg af Saab-Daniel »

Flotte resultater, og så endda på 95 oktan!
Til lykke med det da!
Kunne være interessant og se din trykkurve samt de andre kurver?
Evt på pm eller til blackrace, hvis det er... :)
daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#14 Indlæg af Havneren »

Tryk kurve har jeg ikke. Kun et log...
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#15 Indlæg af Havneren »

Til dig Daniel
Vedhæftede filer
Beldringe 296hk ved 1,2barX.jpg
Beldringe 296hk ved 1,2barX.jpg (170.57 KiB) Vist 3302 gange
Kristian T
Senior Medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
Geografisk sted: Vejle

#16 Indlæg af Kristian T »

Hej Havner
Er stadig en 2´er 8V´er du har? For så er det sku imponerende...
Kunne da godt tænke mig og høre lidt spec´s på den hvis det er muligt.

/kristian T
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#17 Indlæg af Havneren »

Jo. det er det.

1.8 8V.
T3/T4 turbo fra Protune.
Wastegate 40mm fra Protune.
Megasquirt.
288 graders schrich knast.

Det var i store træk det...
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#18 Indlæg af Saab-Daniel »

Tak for det, Christian!
På nm-kurven syntes jeg det virker som om turboen lader forholdsvist sent, du har 140nm ved 3200rpm og 220nm ved 4400... Er det sådan du føler den opfører sig på vejen også?
Godt nok har jeg en 2.0 liters motor, med standard knaster, men også en 8v, så forskellen i spool-up ville måske ikke være så stor, med den samme turbo på de to forskellige biler...
Derudover er det go egentligt ganske fint at du ikke har flere nm til at producere de hk, gør det vel lidt nemmere at få kræfterne i asfalten...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#19 Indlæg af Havneren »

Jeg har jo en hissig sugknast (Stort overlap) i en elendig designet motor (Små ventiler og indsugning og udstødning på samme side). Det er på ingen måde turboen skyld at trykket kommer rellativt sent.

Noget jeg dog forventer vil ændre en del på "spool up" er at holde den eksterne wg lukket ind til trykket er nået. Det gør jeg så med et ladetryksstyrings system - Magnetventil. Ikke at gøre dette er jo også bare dumt.

Af og til har jeg jo observeret på trykkurven (logget) at wg endda regulerer på vej op i tryk...
Mads RR
Medlem
Indlæg: 173
Tilmeldt: 17 dec 2003, 14:55
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

#20 Indlæg af Mads RR »

Hej Daniel

Jeg kører jo selv med samme type turbo på min ritmo, som chritian har på golfen. Jeg ligger lige en rullefeltmåling ind af min motor med 1,05 bar, så du kan se forskellen. Min motor er jo en 2L Fiat 8V Twin Cam motor. I bund og grund er eneste ændringer fra standard på den, T3/T4 turboen og et sæt hidsige suge knaster fra colombo&bariani(282 grader). Som du kan se på grafen er mine knaster dog knap så hidsige som chritians, og den har lidt mere slagvolumen at gøre godt med. Jeg laver jo på trods af knasterne 200 NM allerede ved ca 3000 rpm. Med standard knaster ville man helt sikkert få flyttet Nm kurven endnu længere ned i rpm.

http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... .05bar.jpg

Mads RR
To race is to live.... Everything before and after is just waiting. "Steve McQueen"
Besvar