Side 2 af 3
: 03 aug 2007, 13:29
af Havneren
Saab-Daniel skrev:Ok, det er bare i orden, Mr. Havn.
Er interesseret pga den turbo du drøner rundt med...

Blandt andet
Daniel.
Nååå... Den virker sku super. Ikke pga. af den hvis bilen ikke lever op til effekten... Så er det bare pga. en elendig motor konstruktion!
: 04 aug 2007, 17:53
af Havneren
Nååå... Rullede den i formiddags.
95 Blyfri (Rent).
1,2 bar
296Hk ved 6481Rpm
332Nm ved 6007Rpm
Jeg havde ikke troet den lavede så meget effekt, men det er jo nok fordi der ikke er så mange nm bag - Er ellers rigtig godt tilfreds.
Har et lille hul i kurven efter de 6481rpm. Skal lige have gået tændingsmappet efter tror jeg, men den gamle motor jeg kørte med lavede det også og jeg har set flere andre af samme type lave det samme hul.
: 04 aug 2007, 18:19
af Saab-Daniel
Flotte resultater, og så endda på 95 oktan!
Til lykke med det da!
Kunne være interessant og se din trykkurve samt de andre kurver?
Evt på pm eller til blackrace, hvis det er...
daniel.
: 04 aug 2007, 19:45
af Havneren
Tryk kurve har jeg ikke. Kun et log...
: 05 aug 2007, 01:04
af Havneren
Til dig Daniel
: 05 aug 2007, 08:25
af Kristian T
Hej Havner
Er stadig en 2´er 8V´er du har? For så er det sku imponerende...
Kunne da godt tænke mig og høre lidt spec´s på den hvis det er muligt.
/kristian T
: 05 aug 2007, 10:01
af Havneren
Jo. det er det.
1.8 8V.
T3/T4 turbo fra Protune.
Wastegate 40mm fra Protune.
Megasquirt.
288 graders schrich knast.
Det var i store træk det...
: 05 aug 2007, 11:17
af Saab-Daniel
Tak for det, Christian!
På nm-kurven syntes jeg det virker som om turboen lader forholdsvist sent, du har 140nm ved 3200rpm og 220nm ved 4400... Er det sådan du føler den opfører sig på vejen også?
Godt nok har jeg en 2.0 liters motor, med standard knaster, men også en 8v, så forskellen i spool-up ville måske ikke være så stor, med den samme turbo på de to forskellige biler...
Derudover er det go egentligt ganske fint at du ikke har flere nm til at producere de hk, gør det vel lidt nemmere at få kræfterne i asfalten...
Daniel.
: 05 aug 2007, 13:04
af Havneren
Jeg har jo en hissig sugknast (Stort overlap) i en elendig designet motor (Små ventiler og indsugning og udstødning på samme side). Det er på ingen måde turboen skyld at trykket kommer rellativt sent.
Noget jeg dog forventer vil ændre en del på "spool up" er at holde den eksterne wg lukket ind til trykket er nået. Det gør jeg så med et ladetryksstyrings system - Magnetventil. Ikke at gøre dette er jo også bare dumt.
Af og til har jeg jo observeret på trykkurven (logget) at wg endda regulerer på vej op i tryk...
: 05 aug 2007, 13:10
af Mads RR
Hej Daniel
Jeg kører jo selv med samme type turbo på min ritmo, som chritian har på golfen. Jeg ligger lige en rullefeltmåling ind af min motor med 1,05 bar, så du kan se forskellen. Min motor er jo en 2L Fiat 8V Twin Cam motor. I bund og grund er eneste ændringer fra standard på den, T3/T4 turboen og et sæt hidsige suge knaster fra colombo&bariani(282 grader). Som du kan se på grafen er mine knaster dog knap så hidsige som chritians, og den har lidt mere slagvolumen at gøre godt med. Jeg laver jo på trods af knasterne 200 NM allerede ved ca 3000 rpm. Med standard knaster ville man helt sikkert få flyttet Nm kurven endnu længere ned i rpm.
http://hjem.get2net.dk/mrr/fiat/new_eng ... .05bar.jpg
Mads RR