Forvirringen omkring multi coil tænding setup er total
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Nope du skal stadig sætte MS op til wastet spark, men koble modul-tændspoler, sammen således at de kører som wastet spark, Ennu mere hovedbrud.
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
wbx manden
- Junior Medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 27 aug 2005, 13:54
- Geografisk sted: Valby
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Nope du skal stadig sætte MS op til wastet spark, men koble modul-tændspoler, sammen således at de kører som wastet spark, Ennu mere hovedbrud.
MVH
Morten
hmm øv...
Hvorfor skal det være så besværligt
Ville COP være nemmere ?
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse
Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse
Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342
-
warp
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51
-
warp
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg har ikke udtrykt mig tydeligt nok åbenbart.
Wastet spark er mere besværligt en en simpel fordeler tænding, med et 139 modul, og en enkelt spole.
Det spørgsmål man bør stille sig selv hvorfor bygger jeg om,?
Af nødvendighed som standart systemet kan ikke følge med længere.
Eller af ren nysgerrighed.
Min enkeltspole holder fint med den efekt jeg har pt. så ombygningen er drevet af nysgerrighed, og ikke problemer med tændingen, lige pt.
MVH
Morten
Wastet spark er mere besværligt en en simpel fordeler tænding, med et 139 modul, og en enkelt spole.
Det spørgsmål man bør stille sig selv hvorfor bygger jeg om,?
Af nødvendighed som standart systemet kan ikke følge med længere.
Eller af ren nysgerrighed.
Min enkeltspole holder fint med den efekt jeg har pt. så ombygningen er drevet af nysgerrighed, og ikke problemer med tændingen, lige pt.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
wbx manden
- Junior Medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 27 aug 2005, 13:54
- Geografisk sted: Valby
- Kontakt:
Morten VJ skrev:Jeg har ikke udtrykt mig tydeligt nok åbenbart.
Wastet spark er mere besværligt en en simpel fordeler tænding, med et 139 modul, og en enkelt spole.
Det spørgsmål man bør stille sig selv hvorfor bygger jeg om,?
Af nødvendighed som standart systemet kan ikke følge med længere.
Eller af ren nysgerrighed.
Min enkeltspole holder fint med den efekt jeg har pt. så ombygningen er drevet af nysgerrighed, og ikke problemer med tændingen, lige pt.
MVH
Morten
I øjeblikket kører jeg med std. vakum fordeleren, som jeg ikke er helt tilfreds med. jeg overbevist om en styret tænding vil udnyttet brændstoffet bedre og vakumfodeleren vil sandsynligvis også give nogle problemer på den kompressor motor jeg er ved at bygge.
Desuden er pladsen lidt sparsom omkring fordeleren pga. kompressorophænget, så det ville være dejligt at slippe for den.
Måske er jeg også lidt naiv og tro, at fodelerløs tænding er mere stabil og problemfri
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse
Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse
Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342
-
warp
- Junior Medlem
- Indlæg: 66
- Tilmeldt: 16 sep 2007, 22:51
Morten: Okay så er jeg med, og giver dig helt ret. Der er ingen grund til at skille sig af med fordeleren med mindre man har problemer med den eller er nysgerrig og synes det kunne være spændende at lave et fordelerløst set-up.
For mit eget vedkommende er der noget slør i fordelerdrevet på min vw type1 motor hvilket gør at der er nogle graders spredning på tændingen og der er også det problem at jeg ikke kan bruge en vacuum fordeler sammen med de 4 spjældhuse jeg har bygget på motoren. Så alt i alt synes jeg der kunne være nogle fordele i at bygge om til wasted spark og styrer tændingen med MSII.
wbx manden: Jeg kommer til at lave min tænding helt magen til din med et eksternt bosch tændingsmodul, 36-1 tandhjul, GT1 hall sensor og en eller anden dobbelt coil pack.
For mit eget vedkommende er der noget slør i fordelerdrevet på min vw type1 motor hvilket gør at der er nogle graders spredning på tændingen og der er også det problem at jeg ikke kan bruge en vacuum fordeler sammen med de 4 spjældhuse jeg har bygget på motoren. Så alt i alt synes jeg der kunne være nogle fordele i at bygge om til wasted spark og styrer tændingen med MSII.
wbx manden: Jeg kommer til at lave min tænding helt magen til din med et eksternt bosch tændingsmodul, 36-1 tandhjul, GT1 hall sensor og en eller anden dobbelt coil pack.
-
Jesper H
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
- Geografisk sted: Sønderjylland
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Angående enkelt spoler i wastet spark konfiguration.
Så kan dette modul bruges
http://www.motec.com.au/drawings/m37.pdf
MVH
Morten
Så kan dette modul bruges
http://www.motec.com.au/drawings/m37.pdf
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
wbx manden
- Junior Medlem
- Indlæg: 64
- Tilmeldt: 27 aug 2005, 13:54
- Geografisk sted: Valby
- Kontakt:
warp skrev:wbx manden: Jeg kommer til at lave min tænding helt magen til din med et eksternt bosch tændingsmodul, 36-1 tandhjul, GT1 hall sensor og en eller anden dobbelt coil pack.
Hmm.. det kunne da være rart at følge med eller spare med dig, vores motorer ligner jo hinanden :o) !?...
Hvor bor du egentlig henne af i landet ?
Som tidligere nævnt er jeg sku' ikke i haj til el, mekanikken ligger mere til mig og jeg har da også adgang til mange forskellige faciliteter, udstyr, maskiner og apparater.
VW Transporter T3, 2.1 vandkølet boxer std. 112hk.
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse
Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342
Megasquirt og Renault/ Lotus gearkasse
Mine projekter:
http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=6342#6342