Side 2 af 3

: 24 mar 2008, 18:39
af Wankel
JerrilD skrev:Hmm ved ikke lige hvor jeg skal få det til at passe ind henne :oops:

Forklar venligst :oops:


Heller ikk mig, explain... :mrgreen:

: 24 mar 2008, 19:43
af Morten VJ
Wankel skrev:
JerrilD skrev:Hmm ved ikke lige hvor jeg skal få det til at passe ind henne :oops:

Forklar venligst :oops:


Heller ikk mig, explain... :mrgreen:


Wankel eksperten har talt :tooth:

Men det er umuligt at se på nogle tal og derefter give et bud på hvordan den vil reagere i den pågældene motor.
Kig på hvor sent indsugnings ventilen lukker, da det giver den dynamiske kompression.
Løftet hvordan flower topstykket ved de løft

LSA jo mindre jo højere oppe i omdrejnings området.
Men det kan justeres med en doppelt overliggende knast.

Det eneste man kan gøre er at stole på hvad producenten skriver, mht omdrejnings område. og eventuel effektforøgelse hvis alt spiller 100%

Jeg vil byde på 15 hk mere :wink:
:ha: :damn: :reading: :grin:
MVH

Morten

: 24 mar 2008, 19:57
af JerrilD
Crane Cams Skriver at der vil komme mere power i mellem 2000-7000 rpm :)

Nå skal ha skiftet dem når der er plads på det værksted som jeg plejer og fuske på.

: 25 mar 2008, 20:21
af Westmus
JerrilD skrev:Crane Cams Skriver at der vil komme mere power i mellem 2000-7000 rpm :)

Næ..de skriver jo "RPM range 2000-7000" det er lidt noget andet! Det er området motoren arbejder bedst i. Dvs. du godt kan risikere at motoren vil føles lidt slatten under 2000 omdr. Forvent at det er i den øvre ende af omdrejningsscala'en de nye knaster hovedsageligt vil give noget mere power.

Din er åbenbart den halvskrappe i deres udvalg, beskrevet som en "Street/track profile, use with manual transmission, headers and free flow exhaust". Modellen under er "tomgang-6500" i område og så er der en "Radical street/strip profile": 3000-8000 omdr. Men efter deres oplysninger/anbefalinger er det vist ikke lige noget der vil spille i en ellers standard motor.

De 7000 omdr skal iøvrigt ikke ses som en fastlagt red line, det er bare her man skal forvente motoren begynder at tabe pusten. :)

: 25 mar 2008, 20:32
af Westmus
Er der her ikke lige info for dig JerrilD? De tester med Crane knaster magen til dine/kontra standard her:

www.steedafocus.com/news/22_buildup/sta ... o_tune.php


Morten VJ... du har da vist vundet en stor bamse i tombolaen!

...."then the new cams are worth about 14 horsepower".... :D

: 25 mar 2008, 20:45
af Morten VJ
Hvor er Lotto kupogen fra i lørdags :?:

Den skal da kontrolleres ekstra grundigt :mrgreen:

MVH

Morten

: 25 mar 2008, 22:24
af JerrilD
Så er det jo godt jeg fik dem billigt :D

Skal så siges at jeg havde 143 kun med en anden manifold og udstødning ;) Så håber da de giver lidt mere end 3-4 hk :)

Billede

: 26 mar 2008, 07:06
af lqs
hvem har lavet rulningen du har lagt ind her? MVH søren

: 26 mar 2008, 14:26
af JerrilD
Bruno hansen motorsport

..

: 26 mar 2008, 18:38
af BANDIT
JerrilD skrev:Bruno hansen motorsport


Passer os meget godt

min focus lavede 130 hk og 176 nm helt standart
og på samme rullefelt lavede den 147 hk og 212 nm med banan, komplet udst og 65 mm spjæld

Blev målt på Nyk Falster teknisk skole